زمان استفاده از قارچ کش برای سوختگی فوزاریوم جو

امتیاز دهید
مزارع جو - سوختگی فوزاریوم

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در بیماری گیاهی، زمانی که سوختگی فوزاریوم (FHB) جو زمستانه را تهدید می‌کند، بهترین زمان برای استفاده از قارچ‌کش حدود شش روز پس از سبز شدن کامل سر جو است.
به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، سوختگی فوزاریوم که به آن گال نیز می‌گویند، یک بیماری قارچی است که به دانه‌های کوچک حمله می‌کند، سرها را تغییر رنگ می‌دهد و دانه‌ها را با «مایکوتوکسین دئوکسی نیوالنول »(DON)- یک ترکیب سمی که به نام «وومیتوکسین» نیز شناخته می‌شود، آلوده می‌کند.
برای جو، رایج‌ترین غله‌ای که برای تهیه مالت برای آبجو و مشروبات الکلی استفاده می‌شود، حتی مقدار کمی از DON می‌تواند باعث رد شدن محصولات توسط خریداران شود.
بیماری در هسته جو ممکن است به فوران یا کف کردن سریع و کنترل نشده آبجو منجر شود و محصول را برای تولید آبجو غیرقابل استفاده کند.
در یک مطالعه چهار ساله، محققان با خدمات تحقیقات کشاورزی (ARS) در وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و دانشگاه «مینه سوتا» سه قارچ کش مختلف را برای کاهش FHB ارزیابی کردند.
محققان میزان DON موجود در سرهای جو زمستانی بالغ را پس از استفاده از قارچ‌کش در یکی از سه مرحله رشد – نیمه هدینگ، پر کردن سر و شش روز پس از سبز شدن کامل سر جو، ارزیابی کردند.

یک ساقه جو سالم در کنار جو آلوده به بلایت سر فوزاریوم جو مقاوم به سلامت (سمت راست) و جو حساس علائم سوختگی فوزاریوم را نشان می‌دهد (سمت چپ).

سوختگی فوزاریم جو
«کریستینا کوگر»، آسیب شناس دانه های ریز در واحد تحقیقات علوم گیاهی ARS در رالی، کارولینای شمالی، گفت: «آخرین زمان استفاده از قارچ کش، DON را به طور قابل توجهی نسبت به زمان اولیه برای هر سه قارچ کش آزمایش شده در این مطالعه کاهش داد.
استفاده از قارچ کش قبل از بیرون آمدن همه سرها باعث کاهش معنی داری DON در جو زمستانه در مقایسه با عدم سمپاشی نشد. اگر گال تهدید کننده باشد، کشاورزان باید قبل از استفاده از قارچ کش حدود شش روز پس از ظاهر شدن کله‌های جو صبر کنند.»
به گفته کوگر، پرورش دهندگان جو شرقی ایالات متحده دو ابزار اصلی کاشت واریته‌های نسبتاً مقاوم و استفاده از قارچ کش برای مدیریت FHB دارند.
با درک بهترین زمان برای قارچ کش برای به حداقل رساندن FHB، پرورش‌دهندگان می‌توانند سال‌های همه‌گیر با FHB بالا را مدیریت کنند و سود حاصل از مالت جو را به حداکثر برسانند.
FHB یکی از عوامل محدود کننده تولید جهانی جو است زیرا می‌تواند منجر به کاهش عملکرد و خسارت اقتصادی شود.
به گفته انجمن آسیب شناسی گیاهی آمریکا، این بیماری از سال 1990 بیش از 3 میلیارد دلار برای کشاورزان گندم و جو ایالات متحده هزینه داشته است.
کوگر گفت: «در هر سال، FHB بیماری است که بیشترین تهدید را برای تولید گندم و جو در ایالات متحده ایجاد می‌کند.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم