محصولات کشاورزی گلستان

امتیاز دهید
کشاورزی در گلستان

محصولات کشاورزی استان گلستان شامل سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، گوشت شتر، گوشت قرمز، میگو، ماهیان پرورشی، جو، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله تر ابریشم، شلتوک (برنج)، هلو، آلو قطره طلا، چغندرقند، گوجه فرنگی، خرمالو  و زیتون هستند که در تولید سویا، خاویار و کلزا، این استان دارای رتبه کشوری بالایی هست.

در عین حال با توجه به وجود دریای خزر، پتانسیل سرمایه‌گذاری این استان در بخش شیلات و آبزیان چشم‌گیر است. ظرفیت احداث تاسیسات زیربنایی و مزارع پرورش میگو، ماهیان خاویاری، ماهی قزل‌آلا و ماهیان استخوانی و ماهیان سرد آبی و گرم آبی در محدوده دریایی گلستان قابل توجه است که از آن جمله می‌توان به سایت فعلی میگوی گمیشان اشاره کرد که تنها بخش کوچکی از سرمایه‌گذاری انجام شده است و گلستان می‌تواند با حضور سرمایه‌گذاران به قطب مزارع پرورش میگوی خاور‏میانه تبدیل شود.

همچنین به منظور بهره‌برداری از آب‌های نامتعارف دریا، اراضی شوره‌زار و کم‌بازده شمالی دریای خزر و توسعه صادرات غیرنفتی سرمایه‌گذاری در بخش ماهیان خاویاری، جایگاه خاویار دریای خزر را بیش از پیش در جوامع بین‌المللی تثبیت و سودآوری آن را نمایان خواهد ساخت.

ماهیان خاویاری آلماس، ماهیان خاویاری آلبینو بلوگا، منحصر به فردترین نوع خاویار در جهان است.

این ماهی بسیار کمیاب را می‌توان در دریای خزر، نزدیک‌ترین نقطه به ایران پیدا کنید. تخم‌های ماهیان خاویاری الماس سفید و از نظر ظاهری صاف هستند و طعمی کرمی و آجیلی دارند.

مزارع خاویار خزر برخی از بهترین خاویارهای جهان را تولید کرده‌اند. برخی شرکت‌ها تقریباً 22 تن در سال تولید می‌کند.

خاویار طرفداران ویژه‌ی خود را در میان منوهای توریستی و جهانگردی داراست در ایران نیز، وجود خاویار در منوی صبحانه برخی از هتل‌ها، ویژگی خاصی به این تورهای جهانگردی می‌دهد.

امید است روزی برسد که امکان تست و مزه کردن خاویار برای همه ایرانیان در داخل کشور فراهم شود و جزو فهرست صبحانه‌های ویژه برای مردم داخل ایران و سفره‌های معمولی و ایران‌گردی به شمار آید.

فرآوری آرتمیا، رهیافت جدی برای تحول اقتصادی آذربایجان غربی

 از ایران چه خبر 110

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم