مزرعه ذرت غنی از متیونین

امتیاز دهید
ذرت با متیونین بالا

خطوط آزمایشی ذرت مزرعه‌ای که توسط تیمی از خدمات تحقیقات کشاورزی (ARS) و دانشمندان دانشگاهی ایجاد شده است، هیبریدهای تجاری جدیدی را ارائه می‌کنند که دانه‌های متیونین بالا را ارائه می‌دهند.

این پیشرفت که در شماره اخیر Crop Science گزارش شده است، به ویژه برای تولیدکنندگان طیور ارگانیک که پرندگان آن‌ها به فرمول‌های غذایی اسید آمینه برای اطمینان از رشد، سلامت و تولید گوشت و تخم مرغ بهینه نیاز دارند، خبر خوشایندی خواهد بود.

متیونین به عنوان یکی از 9 آمینو اسید ضروری و تنها دو اسید آمینه حاوی گوگرد، به شروع سنتز پروتئین‌ها کمک می‌کند و جزء کلیدی بسیاری از بافت‌ها از جمله استخوان، ماهیچه، رباط ها، اندام ها، پوست و پرهای طیور است.

متیونین همچنین زیربنای عملکردهای مهم متابولیک، گوارشی و سیستم ایمنی است.

در سیستم‌های تولید ارگانیک که مرتع در دسترس است، مرغ‌های مرتع آزاد و سایر طیور می‌توانند به طور طبیعی متیونین را از خوردن کرم‌ها، حشرات و گیاهان خاص به دست آورند.

با این حال، تکمیل جیره غذایی آنها با متیونین مصنوعی در خوراک مبتنی بر ذرت برای اطمینان از دریافت مقادیر کافی اسید آمینه در پرندگان ضروری است.

تحقیقات، از جمله این پروژه، برای یافتن جایگزین‌های طبیعی در حال انجام است که هزینه و در دسترس بودن آنها نوید می‌دهد که نیاز به متیونین مصنوعی را به طور کامل جایگزین کند.

به عنوان مثال، ذرت یک عنصر اصلی در جیره غذایی فعلی است. با این حال، دانه از هیبریدهای تجاری رشد کرده حاوی متیونین بسیار کمی است.

خوشبختانه، منابع تغییرپذیری برای این صفت در مجموعه‌های ژرم پلاسم وجود دارد که می‌توان با ابزارهای مناسب آن را شناسایی کرد.

مهندسی ژنتیک یک رویکرد را ارائه می‌دهد، با این حال، انواع محصولات تراریخته در سیستم های تولید ارگانیک مجاز نیستند.

برای پرداختن به این موضوع، پل اسکات، ژنتیک شناس گیاهی ARS و همکارانش استفاده از دو روش مرسوم اصلاح نباتات یعنی القای هاپلوئید مضاعف و انتخاب مکرر را ترکیب کردند.

با استفاده از این روش‌ها، آن‌ها 16 لاین ذرت همزاد تولید کردند که سطح دانه‌های متیونین آن برابر و در یک مورد از B101 بالاتر بود.

هیبریدی که به دلیل غلظت طبیعی بالای متیونین، معیاری مفید برای مقایسه است. اسکات از واحد تحقیقات حشرات ذرت و ژنتیک زراعی ARS در ایمز، آیووا، گفت: «B101 معمولاً حدود 0.29 گرم متیونین در هر 100 گرم دانه دارد و بهترین خطوط ما حدود 0.37 گرم در 100 گرم دارد.»

آزمایش این خطوط در ترکیب‌های ترکیبی و در محیط‌های مختلف برای درک اینکه این صفت تا چه حد پایدار است و پتانسیل عملکرد آنها چقدر است، مهم خواهد بود. همچنین، ما می‌خواهیم متیونین بالا را با سایر صفات ارزشمند برای تولیدکنندگان طیور ارگانیک ترکیب کنیم.

دانه نارنجی یکی از دانه‌ها است که اکنون روی آن کار می‌کنیم و همچنین توانایی حذف گرده‌های تراریخته را دارد. در نهایت، ما می‌خواهیم ذرتی تولید کنیم که بتواند یک رژیم غذایی کامل و بدون مکمل ارائه کند.

اسکات با همکاری «تیلور هینچ» (کشاورز اهل آیووا)، «پراکاسیت دوانگ پاپنگ» (دانشگاه خون‌کین، تایلند)، «جود ادواردز» و «آدرین موران لاتر»، این پروژه را با حمایت موسسه ملی غذا و کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده انجام دادند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم