کشاورزی در خاورمیانه

امتیاز دهید
نقشه خاورمیانه به همراه زمین های کشاورزی

کشاورزی در خاورمیانه به تدریج به سمت فناوری‌های کشاورزی جدیدتر برای مقابله با تغییرات آب‌و‌هوا و شرایط اضطراری مختلف روی آورده است.

بزرگترین چالش در این منطقه، خشکسالی های ناشی از تغییرات آب و هوایی است، به عنوان مثال، فصل زمستان در عراق و سوریه در سال 2021 گرم‌ترین و خشک‌ترین فصل در 30 سال گذشته بوده است.

می‌توان گفت که در حال حاضر، خاورمیانه دچار بحران امنیت غذایی است، یکی دیگر از چالش‌های دیگر، افزایش جمعیت این منطقه است، کارشناسان انتظار دارند ظرف 25 تا 30 سال آینده، جمعیت این منطقه دو برابر شود هرچندکه در حال حاضر، کمبود آب برای مردم ساکن در این سرزمین مشکل ایجاد کرده است.

از این رو، کشورها به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که نه تنها به مشکلات کنونی رسیدگی می‌کنند، بلکه به آنها اجازه می‌دهد تا چالش‌های آتی را نیز حفظ کنند.

بنابراین شاید پلتفرم‌های آنلاین کشاورزی دقیق مبتنی بر ماهواره بتوانند برای نظارت بر مزرعه یاری‌دهنده باشند چنانکه کشاورزان می‌توانند دریابند که چگونه مزارع خود را به بهترین شکل آبیاری کنند و در نتیجه مصرف آب را کاهش دهند، ورودی کودها را بهینه کنند و مراقبت بهتری از آنها داشته باشند.

خاورمیانه از دهه‌ی 2010 به سمت صنعت کشاورزی حرکت کرده است هرچندکه بسیاری از کشاورزان هنوز هم از رویکردهای سنتی در زمین‌های خود استفاده می‌کنند، یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، آموزش مردم در مورد امکاناتی است که فناوری‌های ماهواره‌ای به ارمغان می‌آورند.

در خاورمیانه، نیاز به ارزیابی بهره‌وری زیستی محصولات کشت شده وجود دارد چنانکه در سرزمین‌های بزرگ در قزاقستان، اراضی بزرگ (22.9 میلیون هکتار – تقریباً یک دهم مساحت آن) برای تولید محصولات زراعی استفاده می‌شود.

کشاورزان محلی معمولاً 1تا 10 هزار هکتار را مدیریت می‌کنند، به همین دلیل است که مالکان به دنبال رویکردهای فنی هستند که نظارت میدانی مناطق قابل توجه را به یکباره ممکن می‌کند، رصد زمین مبتنی بر ماهواره می‌تواند چنین پوششی را فراهم کند.

فعالیت دیگری که با استفاده از فناوری می‌توان در خاورمیانه انجام داد ارزیابی تولید زیستی پنج محصول (جو، گندم بهاره، حبوبات، آفتابگردان و کلزا) هست. گزارش نهایی این ارزیابی‌ها می‌تواند شامل تخمین فعلی کل زیست توده (زیست توده کل شامل ریشه‌ها، ساقه‌ها، برگ‌ها و اندام‌های مولد گیاه است) و زیست توده اندام‌های تولید مثل باشد.

زیست توده اندام‌های تولید مثل، نشان دهنده عملکرد است، از نتایج ارزیابی تولید زیستی می‌توان برای پیش‌بینی عملکرد استفاده کرد.

گندم و جو، عمده‌ترین محصولات اصلی کشت شده در منطقه خاورمیانه هستند. علاوه بر این، مقادیر قابل توجهی برنج، ذرت، عدس، نخود، سبزیجات و میوه‌ها در سراسر منطقه، عمدتاً در مصر، سوریه، عربستان سعودی و اردن تولید می‌شود.

مناطق خاورمیانه به دلیل شرایط آب‌وهوایی شدید، آب‌وهوای خشک و در دسترس نبودن منابع طبیعی که تولید کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند، تا حد زیادی به واردات برای تامین نیازهای غذایی مردم وابسته هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم