معرفی مزارع گردشگری ایران (1): مزرعه گردشگری خورشید

امتیاز دهید
دختر جوان در حال پختن نان - مزرعه گردشگری خورشید

مزرعه گردشگری خورشید یکی از اولین مزارع گردشگری در ایران هست که در دماوند پا نهاده است و سالیانه، گردشگران زیادی را از مناطق مختلف کشور به خود جذب می‌کند.

محبوبه و علی حدود بیست و اندی سال پیش، به مدد مدرک دکتری کشاورزی، زمینی اجاره به تملیک  را به شرط آبادی در اختیار می‌گیرند، تجربه‌نگاری‌های متفاوت از کاشت زعفران گرفته تا پسته، هیچ کدام نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد تا اینکه در چند سال اخیر، با توجه به اینکه زوج خدابخشی، جهانگرد بوده اند مزرعه را به مزرعه گردشگری تبدیل می‌کنند، مکانی برای حضور خانواده‌ها و تجربه‌نگاری‌شان. (درباره این زوج بیشتر بخوانید)

در این میان، مجموعه سنا به عنوان یک شتابدهنده از سال 99 به کمک مدیریت مزرعه آمده‌ است، جواد قائم‌زاده، مدیرعامل سنا در این‌باره می‌گوید: «ما دنبال بستری بودیم تا جشنواره های کشاورزی را برگزار کنیم، اردوهای سبک زندگی ایرانی – اسلامی  را ترویج دهیم و هم فعالیت‌های سرگرم کننده داشته باشیم تا اینکه به  این مزرعه در دماوند رسیدیم.

شما در این مزرعه با حیوانات مختلفی آشنا می شوید بخش مهدکودک حیوانات  وجود دارد که برای آشنایی بازدیدکنندگان بیشتر با حیوانات ایجاد شده است، غذا دادن به حیوانات، شیردوشی، فرغون سواری، تراکتورسواری، غذا دادن به شترمرغ‌ها، ماهیگیری، مرغداری، تیراندازی، اسب‌سواری، شترسواری، فضای ماهیگیری، برگزاری مسابقات مختلف، همچنین  دومین پل معلق ایران و بزرگترین سرسره یکسره ایران به طول 88 متر در این مزرعه احداث شده است.

مجموعه سنا به عنوان شتابدهنده، جذب سرمایه گذار و ارائه کننده طرح‌های توسعه ای در کنار مزرعه خورشید است تا این مزرعه به عنوان یک مزرعه گردشگری بین‌المللی در اوج بماند.»

تیم سنا برگزارکننده‌ی اردوهای تفریحی، تربیتی و آموزشی در سراسر ایران است، برگزاری اردوهای باغبانی و کشاورزی از جمله فعالیت‌هایی هست که این مجموعه انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد، این مجموعه بتواند با برگزاری اردوهای کشاورزی در ایجاد رویکرد آشتی خانواده‌ها با طبیعت و زراعت، تاثیر گذار باشد.

معرفی مزارع گردشگری ایران(2): مزرعه گردشگری توسکا

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم