معرفی مزرعه گردشگری کدو تنبل غول‌پیکر «هیپس»

5/5 - (3 امتیاز)
مزرعه گردشگری کدوتنبل

یازدهمین معرفی ما از مزرعه گردشگری به مزرعه کدوتنبل «کوین هیپس» 34 ساله می‌رسد او پس از برداشت 200 هکتار ذرت و دانه سویا، در پاییز به سراغ مزرعه خانوادگی مینوکا می‌رود تا درآمد دیگری از یک تجارت کشاورزی محبوب به نام مزرعه کدو تنبل غول‌پیکر هیپس با 20 هکتار بدست ‌آورد و این 11 سال است که او و همسرش«کیلی» 32 ساله برای توسعه‌ی مزرعه‌ی گردشگری‌شان انجام داده‌اند.

گردشگری کشاورزی در آمریکا، رونق گرفته است زیرا مزارع خانوادگی به دنبال تنوع بخشیدن به فعالیت‌های خود هستند، از غرفه‌های ساده کنار جاده‌ای و تکه‌های کدو تنبل گرفته تا جشنواره‌های پاییزی مفصل، عروسی‌های مزرعه به میز و پیشنهادهایی که از گرایش‌های عجیب و غریب مانند یوگای بز بهره می‌برند.

کشاورزی از نظر تأثیر اقتصادی، صنعت شماره یک ایالت ایلینویز است و سالانه نزدیک به 9 میلیارد دلار به اقتصاد این ایالت کمک می‌کند. حدود یک‌و‌نیم میلیون کارگر ایلینوی در سیستم موادغذایی و الیاف فعالیت کرده و 72500 مزرعه در 75 درصد زمین‌های ایلینویز کشت می‌‌کنند که جزو حاصلخیزترین خاک‌های جهان به شمار می‌رود.

در اوایل شروع بیماری کرونا و قرنطینه‌ای که برقرار شد برنامه‌های گردشگری کشاورزی در طول بهار و اوایل تابستان 2020 دچار مشکل شد ولی پس از پایان قرنطینه، مزارع کدو تنبل شاهد انفجار کسب‌وکارشان تا پاییز بودند، چون مردم به  لذت بردن در فضای باز نیاز داشتند.

کوین هیپس در سال 2009 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه پردو در رشته کشاورزی و اقتصاد به مزرعه خانواده خود بازگشت. او و کیلی هیپس، درای سه فرزند چهارساله، دو ساله و هفت ماهه هستند که در خانه‌ای در مزرعه، در همسایه‌گی پدر و مادرش، گری و لیندا هیپس زندگی می‌کنند. کوین می‌گوید: «من همیشه می‌دانستم می‌خواهم چه کار کنم و همیشه از کشاورزی لذت می‌بردم».

آن‌ها می‌گویند آب‌و‌هوا برای کار گردشگری کشاورزی‌شان بسیار مهم است، بنابراین در مزرعه گردشگری کدوتنبل همیشه برای یک پاییز خشک و آفتابی دعا می‌کنند.

تعداد مزارع در ایالات‌متحده‌ی امریکا در طول قرن گذشته علی رغم افزایش اندازه متوسط مزارع  به شدت کاهش یافته است، به گفته‌ی دانشیار اقتصاد کشاورزی در دانشگاه پردو، در سال 1900، تقریباً 40 درصد از جمعیت ایالات متحده در مزارع زندگی می‌کردند و این در حالی است که اکنون این عدد به یک درصد می‌رسد.

البته اکثریت قریب به اتفاق مزارع ایالات متحده، مزارع خانوادگی محسوب می‌شوند، چنانکه گزارش اخیر وزارت کشاورزی ایالات متحده، تخمین می‌زند که تقریباً 98 درصد از مزارع، مزارع خانوادگی در نظر گرفته می‌شوند و مزارع متوسط ​​و بزرگ خانوادگی، بیشترین ارزش تولید را تشکیل می‌‌دهند.

ایالت ایلینویز، بزرگترین تولیدکننده کدو تنبل است و همچنین سالانه رتبه اول یا دوم را در تولید ذرت و سویا در آمریکا داراست، املاک و مزارع فراوانی در این ایالت، برای فروش گذاشته شده‌اند ولی بسیاری از فروشندگان، کلیدها را به کشاورز دیگری تحویل می‌دهند، نه اینکه به توسعه‌دهنده‌ای بفروشند که قصد دارد زمین را با یک بخش مسکونی یا انبار تولیدی سنگفرش کند و جالب هست خریداران در اغلب مواقع، کسانی هستند که به عنوان سرمایه‌گذار در این فضا نبوده‌اند و در حال تنوع بخشیدن به سبد خود هستند.

مزرعه گردشگری در آمریکا کدو تنبل هیولا بازی با کودکان در مزرعه مزرعه کدو تنبل بازی کودکان در مزرعه

معرفی مزارع گردشگری جهان (۹): مزرعه ذرت کایکر

معرفی مزارع گردشگری جهان (۱۰): ویترین مرکبات

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم