گردشگری کشاورزی مجازی آرتور چِین در نیوزیلند

5/5 - (2 امتیاز)
فیلمبرداری مرد کشاورز ازخود و فعالیت هایش برای نمایش اینترنتی

«آرتور چِین»، با اجرای تورهای مزرعه‌اش بصورت مجازی از سبک زندگی خود  از شرق شهر «پالمرستون نورث» جزیره نیوزیلند، مخاطبان آنلاین از سراسر جهان را به وجد می‌آورد و فعالیت گردشگری کشاورزی مجازی را امکان‌پذیر می‌سازد.

آرتور، یک بانکدار سابق، مربی آموزشی و میزبان یکی از محبوب‌ترین تجربیات مزرعه بصورت پخش زنده در پلتفرم Airbnb است. او با 17 سال تجربه در انواع نقش‌های مدیریت ارتباط با مصرف‌کننده، در بخش‌های بانکداری و آموزش عالی، تجربه پروژه‌های بزرگ، مدیریت وجوه بیش از 150 میلیون دلار نیوزیلند و همکاری نزدیک با سازمان‌های دولتی و  عمومی در پروژه‌های پرمخاطب که نیوزلند را به عنوان مقصدی منتخب برای گردشگری، آموزش و سرمایه‌گذاری به نمایش می‌گذارند، شروع به فعالیت جدیدی کرده است.

او هر تجربه‌ای را با صحبت در مورد مکان نیوزلند و درباره پالمرستون نورث آغاز می‌کند و سپس در مورد حیوانات مزرعه و نحوه نگهداری‌شان صحبت می‌کند. چرا مجبور است گوسفندها را در هوای گرم، بیشتر از گذشته خیس کند و اینکه چگونه رنگ لاله‌ گوش مرغ، رنگ تخم‌های آن‌ها را نشان می‌دهد،  اگر لبه‌ی گوش آن‌ها، قهوه‌ای یا قرمز باشد، تخم‌ها قهوه‌ای و اگر لبه‌ی گوش آن‌ها، سفید باشد، تخم‌ها سفید می‌شوند.

مِلک یک هکتاری او دارای مناظر وسیع روستایی و پشت شهر است که از عرشه دید 360 درجه خود با بازدیدکنندگان مجازی به اشتراک می‌گذارد،  زمانی که آرتور به عنوان مدیر امور بین‌الملل در دانشگاه ماسی کار می‌کرد، بازدیدکنندگان را به مزارع دانشگاه می‌برد و چیزهای زیادی یاد می‌گرفت و حال او توانسته با ارائه تورهای مجازی هفتگی، 4000 دلار درآمد داشته باشد، 358 تور مجازی در اولین سال فعالیت  برای بیش از 4000 نفر در 32 کشور  جهان برگزار کرده که چهل و پنج درصد از مشتریان او از ایالات متحده و حدود 25 درصد از اروپا بوده‌اند.

نظرات شرکت‌کنندگان این تورها
  • «از زمانی که متوجه شدم حدود 9 کیلوگرم پشم خام، فقط 1.5 دلار به فروش می‌رسد و اینکه چرا ژاکت کشباف پشمی من، تقریباً 40 دلار قیمت دارد، ذهنم درگیر شده است.»
  •  «آرزو می‌کنم کاش می‌توانستم هوای نیوزیلند را روی پوستم احساس کنم و در این حال و هوا، ناگهان دکتر چِین می‌گوید دمای هوا در آنجا حدود 3 تا 4 درجه سانتیگراد است، بنابراین سعی می‌کنم برای تجربه‌ای کامل‌تر، گرمای استوایی سنگاپور را نادیده بگیرم»
  • « آنا، السا و اولاف – سه بره به نام شخصیت‌های اصلی فیلم یخ زده 2013 هستند و در طول فصل بره‌زایی، یکی از مسئولیت‌های دکتر چِین این است که برای بره‌ها شیر درست کند، کاری که او ادعا می‌کند خسته کننده است.»
  • « برخی از گوسفندان کنجکاو؛ آنقدر به دوربین نزدیک می‌شوند که احساس می‌کنم می‌توانم دست دراز کنم و آنها را نوازش کنم، دکتر چِین به ما لطفی می‌کند و یک بره را روی صفحه می‌آورد و آن را «نوازشگر و نرم» توصیف می‌کند و بقیه‌ی چیزها به تخیل ما بستگی دارد.»
  • « این یک مزرعه پایدار است که در آن، آب باران جمع‌آوری و تصفیه می‌شود تا به عنوان آب آشامیدنی استفاده شود،  پنل‌های خورشیدی و توربین بادی، برق تولید می‌کنند و برای اجرای کارآمدتر نمایش تک نفره او، از فناوری برای مدیریت مزرعه استفاده می‌شود، برای نمونه، او از پهپادها و برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی برای پیگیری گوسفندان استفاده می‌کند.»
  • «سفر مجازی، راه عجیبی برای برانگیختن و فرونشاندن هوس سرگردانی من است، از یک طرف، مناظر و حیواناتی که با بی‌احتیاطی از صفحه‌ی نمایش من عبور می‌کنند و از سوی دیگر، تورهای مزرعه – یا هر تور پر از طبیعت، تجربیات حسی هستند. بنابراین چیزهایی که نمی‌توانم بصورت دست‌اول مانند استنشاق هوای دل‌انگیز و در آغوش گرفتن گوسفندان پشمالو را تجربه کنم باعث می‌شود  که من مشتاق تجربه‌ی واقعی آن‌ها شوم.»

در واقع آرتور چِین با سرمایه‌گذاری اولیه 200 دلاری  برای خرید یک هدست  و استند سلفی، در بهترین هفته‌ی خود، 5000 دلار به دست می‌آورد و این فرصتی هست برای مزرعه‌دارن کوچک و بزرگ تا بدون کمترین هزینه، اطلاعات و تجربه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

کافه‌کشاورز با حمایت از فعالیت گردشگری کشاورزی مجازی، آماده‌ی پوشش خبری و اطلاع رسانی تورهای مجازی بهره‌برداران کشاورزی بویژه زنان کشاورز جهت آشنایی مصرف‌کنندگان با کار کشاورزی و دامداری است.

به نظر می‌رسد با وجود افزایش هزینه‌های زندگی، امکان سفر و طبیعت‌گردی برای همه امکان‌پذیر نباشد و چه بسا، به کار گرفتن چنین روش‌هایی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، منجر به شکل‌گیری یک حرکت برای توسعه‌ی منافع عمومی باشد.

حضور کشاورز در مزرعه و نمایش مزرعه در اینترنت نمایش یک مرد کشاورز به همراه دام سبک در اینترنت نمایش فعالیت های روزمره کشاورز در اینترنت

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم