کشاورزی در خانه / معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)
کشاورزی در خانه - دستگاه های کشاورزی

تعدادی دستگاه کشاورزی هیدروپونیک  در خانه را تصور کنید که در آپارتمان یک فرد معمولی جای می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را روی میز آشپزخانه، میز سالن و حتی به دیوار آویزان کرد.

قرار دادن یک مزرعه سرپوشیده عمودی در خانه شاید یک مفهوم جا نیفتاده باشد ولی باور کنید تعدادی از  استارت‌آپ‌ها و سازندگان عمده لوازم خانگی به سمت تولید ابزارهایی رفته‌اند که افراد بتوانند در خانه، محصول تازه تولید کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این تولیدکنندگان می‌پردازیم:

آسپارا

دستگاه رشد هیدروپونیک آسپارا با اندازه‌ی 35 سانتی‌متر ارتفاع و 53 سانتی‌متر عرض می‌تواند به طور معقولی روی میز، قفسه یا حتی بالای یخچال قرار بگیرد. این سیستم، ترکیبی از LED ها، ویژگی آبیاری خودکار و حسگر است که می‌تواند سطوح مواد مغذی، رطوبت، هوا و عوامل دیگر را برای رشد بهینه برای گیاهان تشخیص ‌دهد.

پس از اینکه کاربر کاشت اولیه ی بذرها را انجام داد، برنامه آسپارا، بیشتر فرآیند رشد را مدیریت می‌کند و زمان پر کردن مخزن آب و برداشت گیاهان را به کاربر اطلاع می‌دهد. این برنامه  شامل نکات و دستورالعمل‌هایی برای رشد است و به کاربر امکان می‌دهد چندین مزرعه آسپارا را به طور همزمان نظارت کند.

رایز گاردنز

این استارتاپ در شیکاگو، قصد دارد یک سیستم کشاورزی عمودی سرپوشیده واقعاً «وصل کن و برو» برای خانه بسازد. این یک کنسول مستقل است که می‌توان آن را با یک، دو یا سه سطح برای گیاهان خریداری کرد و بسته به اندازه آن، بین 27 تا 48 کیلوگرم وزن دارد.

کاربر، این مزرعه را مانند یک مبلمان، مونتاژ می‌کند، سپس برنامه را دانلود کرده  و از آن برای کنترل نور و مواد مغذی و یادآوری زمان آبیاری استفاده می کند. هر باغ دارای یک بسته اولیه از 12 غلاف گیاهی است که کاربر می‌تواند آن ها را بصورت مستقیم در سینی‌های رشد قرار دهد.

پلنت‌کیوب

این دستگاه، دما، نور، آب و هوا و سطح آب مزرعه عمودی داخلی را خودکار می‌کند و می‌تواند از داخل برنامه Agrilution کنترل شود. این دستگاه از لحاظ ظاهر و اندازه، شبیه به یک خنک‌کننده نوشیدنی است و مستقیماً در کمد آشپزخانه یا زیر میز قرارمی‌گیرد.

این دستگاه در حال حاضر فقط برای کسانی که در آلمان، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ یا هلند زندگی می‌کنند در دسترس بوده و به نظر کارشناسان، قیمت آن باید بسیار پایین بیاید تا بتواند به واقعیت تبدیل شود.

هوم‌گِرُون جنرال الکتریک

جنرال الکتریک نشان داده است که چگونه می‌توان فناوری‌ها را به روشی منسجم و سیستماتیک به کار برد و به مصرف‌کنندگان، پاسخ هایی برای بزرگترین مشکلات ارائه کرد.

از جمله‌ی این فناوری‌ها، «هوم‌گرون» است که به باغبانی داخلی جنرال‌الکتریک شناخته می‌شود و ترکیبی از هیدروپونیک، آئروپونیک و سیستم‌های رشد مبتنی بر خاک است که به صورت مستقیم در طراحی آشپزخانه تعبیه می‌شوند.

سامانه‌های آبیاری، مواد مغذی و نور از طریق یک برنامه کنترل می‌شود که کاربر را در مراحل کاشت، فرآیند رشد و برداشت راهنمایی می‌کنند، این سیستم همچنین اطلاعاتی در مورد مزایای سلامتی هر گیاه و همچنین نحوه تهیه گیاهان و سبزیجات در وعده‌های غذایی پس از برداشت به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

جنرال الکتریک به وسیله‌ای فکر می‌کند که می‌تواند تغذیه سالم‌تر را رشد دهد، ضایعات غذا را کاهش داده و آموزش مصرف‌کنندگان را در مورد غذاهایی که می‌خورند افزایش دهد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم