معرفی چند مزرعه‌ی عمودی بزرگ جهان

5/5 - (1 امتیاز)
دو مرد ایستاده در یک مزرعه عمودی

مزارع عمودی در جهان در حال گسترش هستند چنانکه بر اساس گزارش جدید منتشرشده در «پی‌آرنیوزوایر»  انتظار می‌رود اندازه‌ی بازار جهانی کشاورزی عمودی تا سال 2030 به 33.02 میلیارد دلار برسد.

افزایش استفاده از حسگرهای اینترنت اشیا (IoT) برای تولید محصولات زراعی احتمالاً تقاضای بازار را در دوره‌ی پیش‌بینی افزایش می‌دهد و انتظار می‌رود بخش کنترل آب‌و‌هوا در دوره‌ی پیش‌بینی، رشد بالایی داشته باشد زیرا می‌توان رشد محصولات را با نظارت و تنظیم غلظت مواد معدنی،کنترل کرد.

البته بخش ایروپونیک به دلیل تسهیل رشد سریع گیاهان،  مورد توجه است و انتظار می‌رود بازار منطقه‌ای آمریکای شمالی به دلیل گسترش مزارع عمودی تجاری در مقیاس کوچک، شاهد رشد قابل توجهی در این دوره‌ی پیش‌بینی باشد.

اتوماسیون رو به رشد در کشاورزی و افزایش استفاده از داده‌های بزرگ و تجزیه‌و‌تحلیل‌های آن‌ها،  پیش‌بینی برای به حداکثر رساندن بازده این بازار را افزایش می‌دهد.

استفاده‌ی کمتر از آب، نیاز کمتر به مواد شیمیایی کشاورزی و وابستگی کم به نیروی کار کشاورزی، استفاده از بازتابنده‌های فلزی و نور مصنوعی برای به حداکثر رساندن نور طبیعی خورشید، مصرف‌کنندگان را تشویق به استفاده از این سبزیجات کرده است.

روشنایی مصنوعی مانند نور پرفشار سدیم و نور ال‌ای‌دی می‌تواند در دسترس بودن محصولات را (در طول یک فصل) افزایش دهد. سیستم‌های نورپردازیLED ، با حرارت کم، طیف رنگی دو باندی تولید می‌کنند.

های کیوب

اولین مزرعه‌ی عمودی در صنعت مهمان‌نوازی با عنوان «های کیوب»(HyCube™) در سال 2018 توسط تیم ECG در مرکز جهانی اورلاندو ماریوت تاسیس شد. این مرکز، بزرگ‌ترین ماریوت جهانی با 200 هکتار فضا است.

این شرکت در آوریل 2019، به کارِلا تغییر نام دارد و دومین مزرعه را در مقیاس بزرگ‌تر در اورلاندو در مارس 2020 و سومین مزرعه را در آتلانتا در سال 2021 تاسیس کرد و مزرعه دیگری در هوستون و هم‌اکنون در حال ساخت پنج مزرعه دیگر در شهرهای مختلف ایالات متحده است.

همچنین این شرکت مزارعی در کویت، سنگاپور و مونیخ راه‌اندازی کرده است.

سطوح بالاتر مواد مغذی، عاری از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها و رشد محلی از ویژگی‌های اصلی این توسعه هستند. وقتی کاهو یا سبزه‌ها بدون مزاحمت از آفات، نوسانات دما یا آفت‌کش‌ها رشد می‌کنند، بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند.

طعم غنی و سبزیجات این مزارع در مقایسه با سبزیجات ارگانیک هم‌نوع، 50 درصد یا بیشتر، افزایش پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دارد. آنها همچنین دارای ماده‌ی خشک بالاتری هستند و به این معنی است که شما آب کمتری می‌خرید.

پلنتی

پلنتی(planty)، یک تولیدکننده‌ی سبزیجات از مزرعه‌ی عمودی است این شرکت ادعا می‌کند که مزارع زیادی برای افزایش عملکرد محصولات بیش از 350 برابر نسبت به کشاورزی سنتی طراحی شده است.

در این مزارع، صدها هکتار زمین کشاورزی به اندازه‌ی یک فروشگاه خرد‌ه‌فروشی بزرگ متراکم شده‌اند. سبزیجاتی که این شرکت تولید می‌کند آروگولا، کاهو و کلم‌پیچ است.

پلنتی قصد دارد محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های والمارت عرضه کند چرا که والمارت قصد دارد یک «رده محصول جدید و پیشرو در بازار» در محصولات کشاورزی عمودی ایجاد کند که در تمام طول سال در دسترس خریداران باشد.

خرده‌فروشان، از جمله والمارت، سال‌ها است که سبزی‌های برگ‌دار را از مزارع سرپوشیده تهیه می‌کنند. اما پیشرفت فناوری در این فضا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، کیفیت را بهبود بخشیده و امکان گسترش تجهیزات کشاورزی عمودی در سراسر کشور ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد.

آپ وارد فارمز

«آپ‌وارد فارمز» (Upward Farms) قصد دارد آنچه را که به عنوان بزرگترین مزرعه عمودی سرپوشیده جهان در شهرستان لوزرنِ پنسیلوانیا، توصیف می‌کند، بسازد. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این تاسیسات، 250000 فوت مربع است و در اوایل سال 2023 شروع به کار و گیاهان میکروگرین را تامین خواهد کرد.

این مرکز با استفاده از پلتفرم آکواپونیک، سبزی تولید و از کود ماهی برای بارور کردن گیاهان استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که این شرکت، بیش از 100 میلیون گالن آب را ذخیره کند و بیش از 120 هکتار از زمین را در هر سال حفظ کند.

نوردیک هاروست

شرکت مزرعه عمودی نوردیک‌هاروست(Nordic Harvest) در دانمارک نیز با فناوری‌های اختصاصی YesHealth Group ،  رباتیک، سیستم‌های هیدروپونیک، نورمصنوعی LED و نرم‌افزار هوشمند، اپراتورها را قادر می‌سازد تا در سال، 15 برداشت محصول داشته باشند چنان‌که با همین وسعت کشت در کشاورزی سنتی فقط دو بار می‌توان برداشت محصول در سال داشت.

پنج متخصص و 15 اپراتور غیرماهر با پوشیدن لباس‌های محافظ، مجاز به  ورود به این مجموعه هستند و ربات‌ها برای جابجایی قفسه‌ها و چیدن محصولات به کار گرفته می‌شوند.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم