موفقیت جهادگران لرستانی در کسب هفت کرسی کارگروه‌های تخصصی کشور

امتیاز دهید
جهادگران لرستانی - کشاورزی

هفت نفر از جهادگران لرستانی موفق به اخذ رای در هفت کرسی کارگروه های تخصصی کشور در سومین اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دریکوند دیروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سومین اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور که به مدت سه روز در خرمشهر در حال برگزاری است اعضای کار گروه‌های 12 گانه تخصصی جهادی کشور با انتخاب جهادگران مشخص شدند.

وی افزود: هفت نفر از جهادگران لرستانی موفق به اخذ رأی و منتخب کارگروههای تخصصی این اجلاسیه در سطح کشور شدند.

دبیر مجمع جهادگران لرستان گفت: «مهیار صادقی» در کارگروه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، «احمد کاظمی» در گارگروه رسانه و گفتمان سازی (رسانه جهادی)، «صمد زارعی ماسوری» در کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، «بهروز میر» در کارگروه کشاورزی، دامپروری و عشایری، «علی بی هاشمی» در کارگروه علمی و آموزش تحصیلی، «سجاد سیفی» در کارگروه پدافند غیرعامل و حجت الاسلام «محمد جواد روشن پور» در کارگروه فرهنگی و معنویت افزایی منتخب شدند.

بنا بر این گزارش، در آخرین روز از این اجلاسیه، انتخابات مجمع عالی کشور با حضور «محمد کریم‌خورشیدوند» به عنوان نماینده لرستان در این انتخابات برگزار می‌شود.

درباره  تغییرات اقلیمی

در دهه‌های اخیر، تغییرات سریع و پایدار آب و هوا، مانند افزایش دما و تغییرات بارندگی، و پیامدهای آن (سیل و خشکسالی) به تهدیدی مهم برای زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل شده است.

تغییر اقلیم به عنوان تغییر در الگوهای آب و هوا طی تقریباً 30 سال تعریف می‌شود که عمدتاً ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم‌های طبیعی و فعالیت‌های انسانی است.

در حالی که اثرات مخرب تغییرات اقلیمی همچنان در حال افزایش است، بیشتر آسیب‌ها متوجه کشورهای در حال توسعه است که مردم آنها ظرفیت پایینی برای کاهش اثرات بلایا یا سازگاری با این خطرات اقلیمی دارند.

بلایای ناشی از تغییرات آب و هوایی، مانند سیل، خشکسالی و طوفان‌های شدید، منابع اصلی نوسانات درآمد برای خانوارهای فقیر هستند که به طور قابل توجهی برای امرار معاش خود به منابع طبیعی متکی هستند.

این تغییرات بر زندگی و بقای حدود 70 درصد از مردم فقیر ساکن در مناطق روستایی تأثیر گذاشته است و معیشت آنها عمدتاً به کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری بستگی دارد.

با توجه به این پیامدها، برای بیش از دو دهه، مطالعات تغییرات آب و هوا به یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین مسائل جهانی تبدیل شده است. اکثر این مطالعات، گزینه سازگاری را به عنوان یک ابزار ضروری برای بهبود معیشت بخش‌های آسیب‌پذیر اجتماعی توصیه کرده‌اند.

بر این اساس، دولت‌ها در کشورهای مختلف در حال توسعه استراتژی‌های سازگاری هستند که فرض می‌شود منطقه یا کشور خاصی را برای تأثیرات تغییرات آب و هوایی آماده می‌کنند.

در همین راستا، در سال‌های اخیر مفهوم کشاورزی هوشمند با اقلیم (CSA) به عنوان راهی برای مدیریت سیستم‌های کشاورزی و واکنش عملی آن‌ها به تغییرات اقلیمی معرفی شده است. توجه جهانی به این مفهوم منجر به ایجاد یک اتحاد جهانی در CSA شده است .

CSA برای اولین بار در سال 2010 توسط فائو در «کنفرانس جهانی کشاورزی، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی» به عنوان یک سیستم کشاورزی پایدار که بهره‌وری و پایداری را در مواجهه با تغییرات آب و هوایی افزایش می‌دهد، معرفی شد.

 نوآوری در کشاورزی و غذا و نقش حیاتی آن در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم