مگس تاو، مهاجم قدرتمند میوه و سبزیجات

امتیاز دهید
مگس مهاجم به نام تاو

کشف نزدیک به 30 مگس میوه مهاجم باعث قرنطینه محصولات در بیش از 79 مایل مربع (204.6 کیلومتر مربع) از شهرستان لس آنجلس شده است زیرا مقامات ایالتی و محلی تلاش می‌کنند از گسترش مگس و آسیب رساندن به صنعت میوه و سبزیجات کالیفرنیا جلوگیری کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات کشاورزی می‌گویند که این اولین قرنطینه در نیمکره غربی برای مگس میوه تاو است که بومی آسیا است.

به گفته‌ی آن‌ها این مگس مهاجم در 6 ژوئن در منطقه غیرقانونی مزرعه استیونسون، در حدود 30 مایلی (48 کیلومتری) شمال مرکز شهر لس آنجلس، کشف شد و احتمالاً توسط مسافری که محصولات بازرسی نشده را به کالیفرنیا آورده بود، منتقل شده است.

«کن پلمن»، سخنگوی کمیسیون کشاورزی شهرستان لس آنجلس، می‌گوید: « ما مجرای بزرگی از نظر حمل و نقل و تجارت هستیم. ما می‌خواهیم در وهله اول مراقب باشیم و از آمدن چیزها به اینجا جلوگیری کنیم و اگر به اینجا آمدند، به سرعت آن‌ها را قبل از انتشار ریشه‌کن کنیم.»

آووکادو، گوجه‌فرنگی و هندوانه تنها تعدادی از حدود 100 میوه‌ای هستند که می‌توانند میزبان مگس باشند، مگس می‌تواند محصولات را از بین ببرد و کشاورزان را وادار کند که سموم بیشتری را برای حفظ محصول خود سمپاشی کنند.

در حالی که چیزهای زیادی در مورد این مگس ناشناخته است، «جیسون چرم»، مدیر برنامه زیست محیطی در دپارتمان غذا و کشاورزی کالیفرنیا، پیش بینی می‌کند که هجوم فزاینده آن در سراسر جهان منجر به مطالعات بیشتر در 10 سال آینده خواهد شد.

او اضافه کرد که توانایی مگس تاو برای فرار از تشخیص انسان و تولید مثل سریعتر از سایر مگس‌های میوه هست.

جیسون می‌گوید: «آنچه واقعاً موذیانه است این است که از یک اندام تخم‌گذار برای قرار دادن تخم‌ها در زیر پوست میوه استفاده می‌کنند، بنابراین مردم متوجه نمی‌شوند که میوه‌شان آلوده است در حالی‌که ظاهر خوبی دارا هستند.»

فروشندگان بازار کشاورزان از سیستم‌های توری استفاده کرده‌اند که برای شکار مگس‌ها و محافظت از محصولات در حین سفر در سراسر شهرستان طراحی شده‌اند.

در حال حاضر تله‌هایی در سرتاسر منطقه ایجاد شده است تا جمعیت مگس را قبل از گسترش آن از بین ببرند. به گفته مقامات شهرستان، هر محصول یا گیاهی در فاصله 200 متری (656 فوت) از مگس تاو دیگر شناسایی شده، از نظر لارو مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

پلمن می‌گوید«این یک اونس پیشگیری در مقابل یک پوند درمان است»، این ایالت نزدیک به 95000 تله برای صید مگس داراست.

برایان براون، متصدی حشره شناسی در موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس، در طول زندگی حرفه ای خود درباره مگس ها تحقیق کرده است. او گفت که اگر مگس‌های میوه از کنترل خارج شوند، می‌توانند به صادرات محصولات کالیفرنیا در بازار ملی و جهانی آسیب بزنند. او گفت: «وقتی این چیزها در یک منطقه بزرگ شروع شوند، تقریباً غیرممکن است که ریشه‌کن شوند.»

Piavita، راه حل هوش مصنوعی برای مراقبت از اسب

محصول پوششی چاودار زمستانه راهکاری برای هیپوکسی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم