تبادل تجربه‌های دو زن کشاورز از انجمن روستایی دو کشور مختلف

امتیاز دهید
انجمن روستایی

«جودی نلسون» از شبکه غذایی جزیره (کانادا) و «نانا آجوآ سیفا» از غنا  در یک نشست الهام بخش از انجمن روستایی در مورد مشارکت و مشارکت زنان جوان در مشاغل روستایی، در مورد تجربیات کارآفرینی و چالش‌های خود به عنوان زنان در کشاورزی صحبت کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • نانا در شرکتش نشان می‌دهد که چگونه رشد، زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تأثیر مثبتی بر رشد کشاورزان می‌گذارد و نشان می‌دهد که چگونه مشارکت زنان در کشاورزی می‌تواند به طور کلی جامعه را تا حد زیادی بهبود بخشد.
  • به طور مشابه، شبکه غذایی جزیره که جودی به عنوان هماهنگ‌کننده‌ی آن کار می‌کند، قصد دارد از سیستم‌های غذایی پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر برای رشد و تغییر جوامع روستایی استفاده کند.
  • در طول بحث میزگرد، نانا و جودی ثابت کردند که کشاورزی برای خیلی‌ها به اندازه کافی جذاب نیست در حالی که آنها بر روی پروژه‌هایی در نقاط مختلف جهان کار می‌کنند، هر دو متوجه کمبود زنان و فارغ التحصیلان جوان در این زمینه شدند.
  • نیاز و شکافی برای شرکت‌های اجتماعی مانند شرکت نانا و شبکه‌ی غذای جزیره وجود دارد تا به زنان، به‌ویژه در جوامع روستایی، کمک کنند تا پتانسیل اقتصادی کشاورزی را درک کنند.
  • جوامع دور افتاده مانند جزیره کیپ برتون در کانادا اغلب مهاجرت زیادی از خانواده های جوان را به مناطقی با فرصت های اقتصادی بیشتر تجربه می‌کنند. به منظور حفظ نه تنها مردم، بلکه همچنین فرهنگ، شبکه غذایی جزیره خانواده‌های جوان، فارغ‌التحصیلان و زنان را تشویق می‌کند تا در طرح‌های غذایی محلی مشارکت کنند.
  • آنها از این تلاش‌ها از طریق پروژه‌ها و کارگاه‌های مختلف که دانش غذا را آموزش می‌دهند، رهبران مواد غذایی را به هم متصل می‌کنند، مشارکت‌ها را ترویج می‌کنند و از یک سیستم غذایی فراگیرتر و متنوع‌تر حمایت می‌کنند.
  • به نظر جودی، به اشتراک گذاشتن فرآیندهای «رشد، تهیه و خوردن غذا» می‌تواند چسبی باشد که یک جامعه را کنار هم نگه می‌دارد.
  • در واقع، نانا و جودی هر دو ماموریت مشابهی برای جذاب‌تر کردن تجارت کشاورزی به ویژه برای زنان جوان دارند، البته چالش‌برانگیزترین مانع با توجه به صحبت آنها ذهنیت اجتماعی موجود در مورد زنان در کشاورزی است.
  • علیرغم تمایل به ورود به این بخش، بسیاری به دلیل عدم حمایت شکست می‌خورند که به چرخه‌ی خود تداومی از تأیید منفی دامن می‌زند.
  • بسیاری بر این باور نیستند که می‌توانند از راه کشاورزی امرار معاش کنند یا این که آن، شغلی سودآور است،شرکت‌های اجتماعی چون شبکه غذایی جزیره، گام‌های مهمی در تغییر این روایت برمی‌دارند.
  • آنها با حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی زنان و ابتکارات کشاورزی آنها، دیده‌شدن کشاورزان را افزایش می‌دهند.
  • چیزی که خیلی‌ها متوجه نمی‌شوند این است که هدف این شرکت‌های اجتماعی، فقط کشاورزی نیست که در آن سرمایه گذاری می‌کنند. آنها به سیستم‌های زنجیره ارزش اعتقاد دارند و فعالانه طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها و صلاحیت‌ها را تشویق می‌کنند.

برنامه‌های کاربردی درمانگر، پرچم‌دار جمع‌آوری داده‌های کشاورزی

جانکائو، علف خوشبختی برای پرورش قارچ

معرفی وب‌سایت کراودفارمینگ/ یک انقلاب اجتماعی و کشاورزی

داستان گُل روز ولنتاین در آمریکا

گردشگری کشاورزی مجازی آرتور چِین در نیوزیلند

گفتگویی تامل‌برانگیز با یاسر عشورزاده درباره وضعیت شرکت‌های فضاپایه/ جزئیات، تفاوت‌ها را می‌سازند

داستان نجات دام هزاره سوم/ همیشه پای یک زن در میان است

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم