باشگاه توسکانو، مرکز نوآوری کشاورزی

امتیاز دهید
باشگاه توسکانو

باشگاه نوآفرینی توسکانو با مدیریت «حمیدرضا مختاری»، شبکه‌ای از نوآوران، سرمایه‌گذاران و نخبگان را با هدف نوآفرینی در بخش کشاورزی گرد هم آورده است. این باشگاه در حوزه‌ی برگزاری رویدادهای بخش کشاورزی با هدف تولید محصولات ارگانیک، روش‌های نوین بازاریابی محصولات کشاورزی، الگوهای نوین آموزش و ترویج و خدمات در بخش کشاورزی، تیم‌سازی و انجام کار گروهی، شناسایی صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران فعالیت دارد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی کودک و کشاورزی، گردشگری کشاورزی، گردشگری خانواده با هدف شکوفا شدن خلاقیت، هماهنگی با طبیعت و محیط، پی بردن به رابطه‌ی علت و معلولی میان عناصر طبیعت، حس مسئولیت پذیری، استفاده از تمام حس‌های کودک، تمرین صبر و شکیبایی برای رسیدن به هدف، تمرین کار گروهی، نگرش مثبت به مصرف میوه و سبزیجات، بهبود مهارت‌های اجتماعی و فردی، بازدید از گلخانه‌ها و مزارع و آشنایی با فرایند تولید از اهدافی بوده است که توسکانو آن‌ها را دنبال کرده است.

داستان توسکانو

حمیدرضا مختاری در سابقه‌ی کاری خود به عنوان مشاور وزیر کشاورزی در حوزه کسب‌وکارهای کشاورزی فعالیت داشته است از این رو، شکل‌گیری توسکانو در ادامه‌ی رویکردی بوده است که بنیانگذار آن دنبال می‌کرده است در این رابطه، مدیر روابط عمومی این باشگاه – پریسا جزایری می‌گوید:

«اواخر سال ۹۶، آقای حجتی در مورد بهم ریخته بودن بازار کشاورزی با دکتر مختاری مشورت می‌کنند به طور مثال کشاورز تولید می‌کنه اما سودش به جیب دلال میره و دکتر بعد از تحقیق و مصاحبه و … به این  نتیجه می‌رسند که راه حل در نوآوری هست و به حکم وزیر از ابتدای سال ۹۷ ، پروژه‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی را شروع می‌کنند.

به توصیه‌ی وزیر وقت در پروژه، یک نقشه‌ی راه طراحی کردند چنان‌که یکی از بندهای نقشه‌ی راه، شبکه‌سازی بوده است. این کار در دولت تا اندازه‌ای پیش رفت و بعد دکتر مختاری به این نتیجه رسیدند که در بخش خصوصی هم می‌توان این فعالیت را دنبال کرد و با این نیت، بازنشست شدند تا این باشگاه را راه‌اندازی کنند و شعار «ما برای وصل کردن آمدیم» از مولانا طرح شد.»

«در این باشگاه، هدف، اشتغال‌زایی نیست بلکه شبکه‌سازی است که در نهایت منجر به اشتغال‌زایی خواهد شد. چشم‌انداز باشگاه این است که بتوانیم نوآوران در حوزه‌ی کشاورزی در ایران را با پانزده کشور همسایه به هم مرتبط کنیم.»

باشگاه نوآفرینی توسکانو، شرکتی را با نام «نوآفرینان پابست دانش» (با مسئولیت محدود) تاسیس کرده است که در شرف دریافت مجوز خانه‌ی خلاقیت و نوآوری از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

دریافت مجوز آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشاورزی و رشته‌های وابسته و ارتباط تنگاتنگ با پارک علم و فناوری کشاورزی از دیگر فعالیت‌های جانبی باشگاه به شمار می‌رود.

برگزاری پنج دوره نمایشگاه کارآفرینان کشاورزی با حضور بانوان کارآفرین به صورت فصلی با هدف حمایت از مشاغل خانگی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی و کسب درآمد بانوان از دیگر فعالیت‌های این باشگاه بوده است.

در 28 ام آذرماه سال جاری، باشگاه نوآفرینی توسکانو، دومین یلدای کارآفرینان کشاورزی را با مشارکت مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و با حضور کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌های کشاورزی و مهمانان ویژه چون «عبدالله مخبر» و «داوود حاجی میررحیمی» برگزار کرد.

به نظر برخی از شرکت‌کنندگان چون «فاطمه درویشی» – بنیانگذار زعفروش، برگزاری یلدای کارآفرینان و رویدادهای این چنینی در بحث شبکه‌سازی فوق‌العاده است و انگیزه و یادگیری را افزایش می‌دهد.

در دومین یلدای کارآفرینان کشاورزی، اولین سالگرد تاسیس باشگاه نوآفرینی توسکانو جشن گرفته شد و افرادی چون عبدالله مخبر، محمد قائم‌پناه و فاطمه پورمعصوم به ارائه نکته‌های انگیزشی پرداختند.

اولین یلدای کارآفرینان کشاورزی

نقشه‌ی راه نوآفرینی کشاورزی

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

با بانوان کارآفرین کشاورز آشنا شوید

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم