هشت ایده برای توسعه گردشگری کشاورزی

امتیاز دهید
توسعه گردشگری - یک مرد با چنگال در مزرعه

گردشگری کشاورزی، نوعی بنگاه اقتصادی است که در آن، توسعه کشاورزی و گردشگری با یکدیگر روبرو می‌شوند. در واقع برای آن است تا کسی بتواند زندگی در مزرعه را تجربه کند یا راه‌های خلاقانه‌ای برای ارتباط گردشگران با عملیات کشاورزی پیدا کند.

گردشگری کشاورزی فرصتی است تا مشاغل کشاورزی بتوانند دسترسی و درآمد خود را گسترش دهند و امکان بازاریابی مستقیم به مشتریان و عموم افراد را نیز داشته باشند.

مزارع می‌توانند ارتباط مستقیمی با مشتریان ایجاد کرده و چیزی واقعاً منحصر به فرد برای مشتریان ایجاد کنند. بخش آموزش‌و‌پرورش کشاورزی نیز در این زمینه مهم است.

به راحتی می‌توان گفت که صنعت کشاورزی جهانگردی در ایالات متحده آمریکا، بسیار خوب عمل می‌کند به ویژه هنگامی که صحبت از رشد درآمد مزارع می شود. طبق تحقیقات، بازار گردشگری جهان قرار است تا سال 2027 به 11.7.37 میلیارد دلار برسد.

ایالاتی مانند کالیفرنیا از صنعت گردشگری استقبال کرده و جشنواره‌های زیادی را در طول سال برای جشن محصولات مختلف و آوردن گردشگران برگزار می‌کنند. به عنوان مثال، این ایالت هر ساله میزبان جشنواره سیر و توت فرنگی است که درآمد خوبی را برای برگزارکنندگان حاصل می‌کند.

هشت ایده گردشگری کشاورزی

با کشاورزی، یک مزرعه می‌تواند تجربه‌ای را برای بازدیدکنندگان و گردشگران ایجاد کند. شما می‌توانید تجربه‌های مبتنی بر فعالیت را در زمین خود و یا رویدادها و تورهای تعاملی ایجاد کنید. در اینجا برخی از نکات مربوط آورده شده است که می‌توانید برای دستیابی به بازدیدکنندگان بیشتر، استفاده کنید.

 1. فعالیت‌های گردشگری تفریحی در فضای باز داشته باشید

تفریح ​​در فضای باز یکی از محبوب‌ترین ایده‌های تجاری گردشگری کشاورزی است. این یک روش عالی برای تفریح ​​مهمانان در کنار عزیزانشان است و می‌تواند در فصول مختلف، کار کند.

این فعالیت‌ها می‌توانند شامل مواردی چون فعالیت‌های مزرعه، ماهیگیری، جشنواره‌های برداشت، شام‌های مزرعه، اسب‌سواری، عکاسی از حیات‌وحش، اقامت در مزرعه در فضای باز و واگن یا سورتمه‌سواری باشد.

2.ارائه آموزش

آموزش و گردشگری به خوبی با هم ترکیب شده و باعث ایجاد تفریح ​​و یادگیری می‌شوند. مزرعه‌دار می‌تواند در مورد عملیات کشاورزی، محصولات زراعی و زندگی در مزرعه، تجربیات آموزشی را ارائه کند.

مواردی که برای آموزش می‌توان مطرح کرد  شامل نمایشگاه حیوانات، قیچی گوسفند یا ماهیگیری، حقایقی درباره محصولات در مزرعه، کلاس‌های آشپزی با استفاده از محصولات حاصل از مزرعه، تورهای حیوانات با راهنما، تجربه کار در مزرعه، جشنواره‌های غذا، قصه‌گویی و باغچه‌کاری هستند.

3.مهمان‌نوازی

مهمان‌نوازی یکی دیگر از مزیت‌های مهم درآمد مزرعه است و افزودن آن به تجارت کشاورزی برای شما مزایای زیادی دارد. مهمانان می‌توانند فعالیت‌های مزرعه را تجربه کنند و همین‌طور تقاضا برای تجارب غذاخوری از مزرعه به میز بیشتر شود به خصوص برای یک مزرعه کوچک، فرصت زیادی برای ایجاد تجربه بی‌نظیر برای میهمانان با ارائه غذای مزرعه در محل و غذاهای خانگی فراهم می‌شود.

ایده‌های مهمان‌نوازی می‌توانند شامل موارد رستوران‌های موجود در محل، تجربیات پخت‌وپز،  خوردن غذا در فضای باز، ویترین محصولات فصلی و تازه، رستوران پاپ آپ با منوهای فصلی، غذاهای خانگی باشد.

4. ایجاد اقامت‌گاه

راه دیگر برای تقویت گردشگری، دعوت از مردم برای ماندن در مزرعه بوده و یکی از بهترین روش‌ها برای تنوع بخشیدن به درآمد است چون باعث می‌شود مهمانان احساس کنند واقعاً بخشی از مزرعه هستند و احساس اصیل‌تری را برای خانواده‌ها و گردشگری عمومی ایجاد می‌کند.

ایده‌های اقامت می‌توانند شامل اقامت کوتاه‌مدت، اقامت طولانی‌مدت، تعطیلات تجربه کار، اقامت مبتنی بر فعالیت برای ماهیگیری، شکار و غیره، اقامت‌های فصلی برای رویدادهایی مانند جشنواره‌های برداشت، صبحانه و تختخواب، اقامتگاه‌های عروسی و مقصد ماه عسل زوج‌ها باشد.

5.فروش مستقیم محصولات کشاورزی

فروش مستقیم گردشگری کشاورزی، لایه دیگری از درآمد را برای مزارع اضافه می‌کند و نشان‌دهنده کار سخت کشاورزان است. فروش مستقیم می‌تواند به تبلیغ کمک کند و یک ابتکار اصلی بازاریابی است که بازدیدکنندگان بیشتری را به مزرعه می‌آورد.

در این مورد، ایجاد علاقه می‌تواند از طریق تو انتخاب کن، جشنواره‌های برداشت، غرفه‌های مزرعه و بازارهای کشاورزان شکل گیرد.

6.سرگرمی را معرفی کنید

مزارع همچنین می‌توانند با معرفی سرگرمی، درآمد خود را افزایش دهند. این می‌تواند شامل میزبانی رویدادها در یک مزرعه، دعوت دیگران برای میزبانی رویدادها یا ترکیبی از این دو باشد. رویدادهای سرگرمی می‌تواند شامل شب‌های موسیقی، نمایشنامه‌خوانی‌، رویدادهای ورزشی و مسابقات آشپزی باشد.

7.برگزاری تور

اگر می‌خواهید فعالیت‌های گردشگری را بلافاصله شروع کنید، با تورهای بازدیدکننده شروع کنید. این یک روش جالب برای مردم است که می‌توانند در مورد خود مزرعه و کشاورزان  بیشتر بدانند برگزاری تورهای عمومی مزرعه، تورهای حیوانات، گشت و گذار در اراضی و مناطق نزدیک، تورهای خرید، تورهای تاریخی، تورهای غذایی و تورهای فعالیتی مانند تماشای پرندگان ، ماهیگیری ، شکار و …  می‌تواند از جمله این تورها باشند.

8.تجربه‌های بی‌نظیر را ارائه دهید

گردشگری عالی، ارائه چیزی منحصر به فرد به مردم است. هر مزرعه متفاوت است و براساس منابع خود می‌تواند تجربه متمایزی را ارائه دهد.

فکر کنید که نقطه فروش بی‌نظیر شما چیست؟ چه محصولاتی کاشته شده‌اند،  مشارکت در یک عملیات گردشگری کشاورزی به هر مزرعه و عملکرد آن بستگی دارد.  بهترین ایده‌ها متفاوت خواهند بود، اما هدف اصلی باید منحصر به فرد بودن و افزودن ارزش باشد. چگونه می‌توانید آن را به تجربه‌ای فریبنده برای کودک یا خانواده تبدیل کنید؟

چه چیزی در مورد کشاورزی جالب است و این چگونه برای شخصی که از آن بازدید می‌کند به یک تجربه تبدیل می‌شود؟ وقتی دیدید که مردم به چه چیزی علاقه‌مند هستند، می‌توانید تجربه را بهینه کنید.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم