رویداد گردشگری کشاورزی برگزار می‌شود

امتیاز دهید
رویداد گردشگری کشاورزی

رویداد گردشگری کشاورزی توسط باشگاه نوآفرینی توسکانو در تاریخ 22 تیر به صورت حضوری در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و آنلاین برگزار می‌شود.

در این رویداد، موضوعاتی چون بخش‌های یک مزرعه گردشگری، فعالیت‌های درآمد‌زائی تولیدی و غیرتولیدی و گردشگری کشاورزی در ایران و جهان مطرح می‌شوند.

سخنرانان این رویداد، سعیدرضا اصغری – مدرس و مشاور طرح ملی گردشگری کشاورزی؛ مجید زمانی – بنیان‌گذار مزرعه گردشگری توسکا در گرگان؛ حمیدرضا مختاری – مشاور وزیر، مجری طرح راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی و سهیل جعفر صالحی – بنیان‌گذار استارتاپ گردشگری کشاورزی ورگانو هستند.

برای شرکت در این رویداد به اینجا بروید.

باشگاه نوآفرینی توسکانو با مدیریت «حمیدرضا مختاری»، شبکه‌ای از نوآوران، سرمایه‌گذاران و نخبگان را با هدف نوآفرینی در بخش کشاورزی گرد هم آورده است. این باشگاه در حوزه‌ی برگزاری رویدادهای بخش کشاورزی با هدف تولید محصولات ارگانیک، روش‌های نوین بازاریابی محصولات کشاورزی، الگوهای نوین آموزش و ترویج و خدمات در بخش کشاورزی، تیم‌سازی و انجام کار گروهی، شناسایی صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران فعالیت دارد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی کودک و کشاورزی، گردشگری کشاورزی، گردشگری خانواده با هدف شکوفا شدن خلاقیت، هماهنگی با طبیعت و محیط، پی بردن به رابطه‌ی علت و معلولی میان عناصر طبیعت، حس مسئولیت پذیری، استفاده از تمام حس‌های کودک، تمرین صبر و شکیبایی برای رسیدن به هدف، تمرین کار گروهی، نگرش مثبت به مصرف میوه و سبزیجات، بهبود مهارت‌های اجتماعی و فردی، بازدید از گلخانه‌ها و مزارع و آشنایی با فرایند تولید از اهدافی بوده است که توسکانو آن‌ها را دنبال کرده است.

گردشگری کشاورزی به کشاورزان فرصت کسب درآمد بیشتر از طریق فعالیت‌های گردشگری در مزرعه را می‌دهد. این امر به حفظ دوام مزارع فعال و جوامع روستایی کمک می‌کند.

در بسیاری از مواقع، یک کشاورز یا دامدار، فعالیتی انجام می‌دهد که با حضور گردشگران، امکان ادامه‌ی آن مهیا می‌شود و کشاورز انگیزه‌ی بیشتری برای تولید و فرآوری محصولاتش پیدا می‌کند، در واقع گردشگری کشاورزی، تجربه می‌فروشد و گردشگران با حضور در فضای باغ، مزرعه، دامداری و استخرهای پرورش ماهی، علاوه برکسب اطلاعات آموزشی درباره‌ی فعالیت‌های کشاورزی، تجربه‌ی چیدن محصول و حتی فرآوری آن را بدست می‌آورند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم