چطور مزرعه‌ عمودی داشته باشیم؟

3/5 - (2 امتیاز)
مزرعه عمودی
3/5 - (2 امتیاز)

یک مزرعه‌ عمودی را تقریبا می‌توان در هر محیط داخلی ایجاد کرد، از انبارها گرفته تا پارکینگ‌های مسکونی، امکان ایجاد شرایط عالی برای رشد گیاهان وجود دارد و  و آن را می‌توان به عنوان شکلی از کشاورزی شهری بکار برد.

از این رو هنگامی که تصمیم گرفتید مزرعه عمودی راه‌اندازی کنید، باید ساختمان را آماده کنید. نصب عایق حرارتی با کیفیت بالا به حفظ دمای ثابت کمک کرده و رشد مطلوب را تضمین می‌کند، با این کار، مصرف انرژی به حداقل رسیده و هزینه‌های عملیاتی کاهش پیدا می‌کند، دمای یک مزرعه عمودی باید حدود 20 درجه سانتیگراد باشد.

با وجود مزایای بسیار کشاورزی عمودی، طبیعی است که مردم، مشتاق پذیرش این روش نوآورانه‌ی تولید غذا باشند با این حال، برخی باور دارند که هزینه‌های جاری کشاورزی عمودی، آن را بی‌سود می‌کند. به ویژه زمانی که برق زیادی مصرف می‌شود از این رو، طرح‌های نوآورانه‌ی کشاورزی عمودی باید به سمت بهینه کردن مصرف برق هدایت شوند.

وجود لامپ‌های LED برای روشنایی مزرعه

از آنجایی که مزارع عمودی در داخل خانه قرار دارند، برای رشد گیاهان نیازی به تکیه بر نور خورشید نیست و با تابیده شدن نور سفید که شامل طیف‌های قرمز، آبی، زرد و سبز است، شرایط رشد بهینه ایجاد می‌شود.

 سیستم تهویه مطبوع برای گردش و خنک کردن هوا

در سیستم اسمزی برای تصفیه آب واحد کوددهی که برای تهیه محلول غنی از مواد مغذی برای گیاهان ساخته شده است، پمپ‌هایی برای رساندن کود به گیاهان تعبیه می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ی هوا در چند ماه اول کار مورد نیاز است چراکه گیاهان وقتی بالغ می‌شوند، می‌توانند به طور طبیعی سطوح رطوبت مناسب را حفظ کنند و دیگر نیازی به مرطوب‌کننده‌ی هوا نیست.

همچنین خشک‌کن‌های هوا در مزارع بزرگتر که در آن گیاهان بالغ، آب بیشتری را پردازش می‌کنند استفاده می‌شود، آنها سطح رطوبت را حفظ کرده و یک راه عالی برای صرفه‌جویی در آب هستند.

میزان برق مصرفی مزرعه عمودی به این بستگی دارد که چه محصول را برای رشد انتخاب می‌کنید، بعضی از محصولات بسیار نوردوست هستند. مقدار برق مصرفی در هر مترمربع برای هر اندازه مزرعه عمودی تقریباً یکسان است. بنابراین هر چه مزرعه شما بزرگتر باشد، به لامپ‌های بیشتری نیاز خواهید داشت.

پس می‌توان گفت که تولید شما مقیاس‌پذیر است و شما را قادر می‌سازد تا هزینه‌های عملیاتی خود را به طور دقیق پیش‌بینی کنید و اینکه چگونه مصرف انرژی را کاهش دهید. یکی از راه‌های کاهش مصرف، بهره‌مندی از دمای بیرون است اگر در منطقه‌ای با هوای خنک زندگی می‌کنید می‌توانید به جای استفاده از تجهیزات الکتریکی مانند کمپرسور، از دمای پایین خارجی برای خنک‌کردن آب استفاده کنید و این آب هم می‌تواند در سیستم تهویه مطبوع شما برای حفظ دمای مناسب در مزرعه استفاده شود.

مزارع عمودی با پتانسیل صرفه‌جویی در آب، کوتاه کردن زنجیره‌ی تامین و کاهش ضایعات، انقلابی در تولید مواد غذایی ایجاد کرده‌اند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم