چو‌چو، آینده‌ی پروتئین‌های گیاهی است

5/5 - (2 امتیاز)
چوچو - پروتئین گیاهی

چوچو، 54 درصد پروتئین دارد و به عنوان یک پروتئین کامل، حاوی ویتامین‌های E و D، غنی از اُمگا و دارای 300 میلی‌گرم کلسیم در هر وعده است.

بنیانگذار شرکت میکونا، «ریکی اکانیک»، یک کشاورز نسل پنجم از اکوادور است که در گذشته از مشکلات گوارشی رنج می‌برد و او درمان بیماری‌اش را در حیاط خانه‌شان پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که این گیاه، راه‌حل‌هایی برای بیماری‌هایش دارد.

در واقع، وقتی که ریکی اکانیک، دچار شرایط خودایمنی شد و متوجه شد که قادر به تمرین نیست به رژیم غذایی مبتنی بر گیاه و کشور زادگاهش اکوادور، توجه کرد.

این غذای گیاهی به او کمک کرد تا دوباره روی پای خود بنشیند و همین باعث شد تا وی، یک نوشیدنی کاربردی تولید کند تا از ابتلای سایر ورزشکاران به شرایط سلامتی مشابه خودش جلوگیری کند.

پس از کشف قدرت این غذای فوق‌العاده، او خود را مامور کرد تا چوچو را به جهان بشناساند.

پودر گیاه چوچو

 

این گیاه، بومی آمریکای جنوبی در منطقه آند، به ویژه در اکوادور و پرو (جایی که به عنوان تاروی شناخته می‌شود) است.

کریس، معاون سابق شرکت معروف گوشت گیاهی  «ایمپاسیبل‌فودز» در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که آلرژی، سلامت دخترش را تهدید می‌کرده و او پس از آشنایی با اکانیک در سال 2020، با این محصول شگفت‌انگیز آشنا می‌شوند. سرمایه‌گذاران اولیه‌ی میکونا، شامل المپیکی‌ها و ورزشکاران قهرمان جهان هستند.

این گیاه حداقل برای 2500 سال کشت شده است و با بالاترین محتوای پروتئین در بین تمام پروتئین‌های گیاهی قرار دارد. چوچو به دلیل ارزش غذایی بسیار مورد توجه  و با سویا (36٪ پروتئین) و نخود فرنگی (34٪ پروتئین) رقابت می‌کند و در عین حال، هر 9 اسید آمینه ضروری را ارائه می‌دهد، این محصول همچنین دارای فیبر بالایی است و امگا، آهن، کلسیم و روی را تامین کرده و لکتین و آلکالوئید ندارد.

میکونا امیدوار است که هم محصولات خود را بفروشد و هم به تامین‌کننده‌ی مواد اولیه تبدیل شود. چوچو به راحتی رشد می‌کند و در طول خشکسالی، عملکرد خوبی داشته و برای رشد فقط به آب باران نیاز دارد.

چوچو دارای ماندگاری بالایی است و به طور سنتی برای احیای خاک پس از کشاورزی کاشته می‌شود. این گیاه به دلیل افزودن مواد مغذی بیشتر به خاک، شناخته شده و آن را به یک محصول چرخشی مفید تبدیل کرده است.

ریکی اکانیک پس از کشف پتانسیل چوچو، چندین سال را برای ساخت یک زنجیره‌ی تامین صرف و همچنین راهی را برای پردازش آن پیدا کرد.

 آیا شیر گیاهی بر شیر گاوی ارجح تر است؟

 ردپای اسپیرولینا در نوشیدنی‌ها و گوشت‌های گیاهی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم