چین ، بزرگ ترین بازار محصولات کشاورزی استرالیا

امتیاز دهید
صادارت محصولات کشاورزی - چین و استرالیا

طبق یک گزارش، چین بزرگترین بازار محصولات کشاورزی استرالیا در سال مالی 2022 تا 2023 بوده است و در این مدت، ارزش صادرات به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش شین هوا، بانک روستایی (Rural Bank) در خلاصه‌ای از صادرات محصولات کشاورزی استرالیا که در روز سه‌شنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که در حالی که ۱۳ بازار صادراتی برتر استرالیا نسبت به سال گذشته رشد ثبت کرده‌اند، چین برای دومین سال متوالی، بزرگترین بازار رشد بوده است.

در آسیای جنوب شرقی، بانک‌های روستایی طبق تعریف، بانک‌های سنتی هستند که به کشاورزان، ماهیگیران، کارگران یا جوامع دور از کلان‌شهرهای بسیار متراکم در یک کشور، خدمات ارائه می‌دهند.

بر اساس گزارش سالانه، ارزش صادرات به چین در سال مالی 2022 تا 2023 (ژوئیه 2022 تا ژوئن 2023) 3.1 میلیارد دلار استرالیا (1.98 میلیارد دلار) یا 22.7 درصد افزایش یافت و به رکورد 16.6 میلیارد دلار استرالیا رسید.

طی دو سال مالی گذشته، صادرات به چین 5.9 میلیارد دلار استرالیا یا 54.7 درصد به دنبال کاهش در 2020 تا 2021، افزایش یافته است.

این مؤسسه مالی که عمدتاً به کشاورزان استرالیایی خدمات ارائه می‌کرد، دریافت که رشد به چین، طی سال‌های 2022 تا 2023 به دلیل جهش 66 درصدی در صادرات گندم بوده است که این مورد در گوشت گاو، بادام و پنبه نیز افزایش یافته است.

اگرچه ژاپن و ایالات متحده، جایگاه خود را به عنوان دومین و سومین بازار بزرگ کشاورزی استرالیا حفظ کردند، اما هر دو شاهد رشد متوسط کمتر از 10 درصد بودند.

با استناد به داده‌های اطلس تجارت جهانی، بانک روستایی تخمین زده است که ارزش صادرات به ژاپن در سال‌های 2022 تا 2023 به 2.2 میلیارد دلار استرالیا افزایش یافت زیرا رشد صادرات محصول با کاهش ارزش صادرات گوشت گاو جبران شده است.

در همین حال، صادرات به ایالات متحده با افزایش 451 میلیون دلاری استرالیا به 5.6 میلیارد دلار استرالیا رسید که دلیل آن افزایش ارزش صادرات گوشت گاو، اما کاهش ارزش صادرات گوشت گوسفند و شراب بود. (1 دلار استرالیا برابر با 0.64 دلار آمریکا است.)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم