میعاد غذا و کشاورزی در جنبش بین المللی اسلوفود در ترکیه

امتیاز دهید
اسلوفود در ترکیه

اسلوفود به دنبال این است که مردم را با منابع غذایی خود پیوند دهد و درک عمیق‌تری از هنرهای آشپزی و اکوسیستم‌های محلی را تقویت کند.

اسلوفود یک جنبش بین‌المللی است که بر روی غذا و کشاورزی متمرکز شده است. بر اهمیت مصرف غذاهای محلی، سنتی و با کیفیت بالا و در عین حال ترویج شیوه‌های کشاورزی پایدار و حفظ سنت‌های غذایی فرهنگی تاکید می‌کند.

جامعه اسلوفود ترکیه که اکنون حدود 45 سازمان در سراسر کشور دارد، به رشد خود ادامه می‌دهد و تنها در تابستان امسال، دو بازار زمین (Yeryüzü Pazarı) افتتاح شده است.

این بدان معناست که ترکیه دارای 5 مورد از 95 بازار زمین کل سازمان جهانی غذای آهسته است.

جدیدترین بازار زمین اسلو فود در ماه جولای در موغلا افتتاح شد و هر ماه در منطقه تاریخی آراستا منطقه منتهشه برگزار می‌شود.

جشنواره غذاهای عروسی

در 26 آگوست، بازار زمین موغلا غذاهای سنتی عروسی تهیه شده در ترکیه و خاص منطقه را در جشنواره‌ای بسیار ویژه که در حاشیه بازار برگزار می‌شود، به نمایش گذاشت.

جشنواره غذاهای عروسی (Düğün Yemekleri Festivali) از ساعت 12:00 برگزار می‌شود و تا ساعت 20:00 ، سمینارها، کارگاه‌ها و اجرای رقص و موسیقی ادامه خواهد داشت.

برخی از نکات برجسته این رویداد شامل یک مهمانی 48 Gong Keşkek در ساعت 3:00 بعد از ظهر است.

این بدان معناست که زنگ‌ها 48 بار به‌اهمیت کد استان موغلا به صدا در می‌آیند و پس از آن Keşkek، یک غذای سنتی عروسی از گندم، برنج و مرغ یا گوشت خرد شده طبق آداب و رسوم در عروسی‌های ترکیه توزیع می‌شود.

بازدیدکنندگان آنچه را که به طور سنتی در خانه داماد و عروس در روز عروسی آن‌ها اتفاق می‌افتد، تجربه خواهند کرد.

خانه داماد سنتی ترک در Yağcılar İş Hanı، جایی که تماشاگران ساعت 4:00 بعد از ظهر در آنجا جمع می‌شوند، نمایش داده می‌شود. از آنجا حوالی ساعت 16:30 به سمت خانه عروس حرکت می‌کنند.

در ساعت 17:15 رژه و سپس درس رقص زیبک در ساعت 17:45 برگزار می‌شود. در Yağcılar İş Hanı. در ساعت 18:15 با حضور چند شرکت کننده در رقص سنتی تلاش برای شکستن رکورد انجام خواهد شد.

جشنواره بسیار ویژه اسلوفود/عروسی، همچنین فرصتی عالی برای خرید محصولات محلی و فرصتی برای یادگیری همه چیز در مورد سنت‌های عروسی در ترکیه و کشف آن‌ها بوده است.

سازمان Slow Food Gökova یک بازار ماهانه منظم برگزار می‌کند که تولیدکنندگان و صنعتگران محلی را به نمایش می‌گذارد.

از محصولات لذیذ، وگان و بدون گلوتن گرفته تا محصولات محلی و طیف وسیعی از صنعت‌گرانی که مشغول ساخت آثار هنری، صنایع دستی، لوازم جانبی و غیره هستند.

بازدید از این بازار برای افرادی که از ترکیه بازدید می‌کنند ضروری است. این بازار ویژه معمولاً در حدود سومین یکشنبه ماه از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر برگزار می‌شود.

به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم محلی شبه‌جزیره Gökova که شهر محبوب آکیاکا را در خود جای داده است، الزاماً اهل منطقه نیستند.

این منطقه از موغلا، مانند بسیاری دیگر از مقاصد محبوب تعطیلات، به سرعت به شهرهایی تبدیل شده که متخصصان و شهرنشینان از سراسر جهان را در خود جای داده است.

در حالی که این روند از قبل در حال رشد بود، این منطقه به یکی از شدیدترین مناطق تحت تأثیر هجوم مهاجرت از شهر به روستا در طول همه‌گیری کرونا تبدیل شد.

صنعت کشاورزی در کره جنوبی – قسمت اول

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم