کشاورزم و کشاورززاده/ کافه‌کشاورز میثم موسی‌زاده چه می‌کند؟

4.8/5 - (36 امتیاز)
کشاورززاده - میثم موسی زاده

«میثم موسی‌زاده»، درس‌خوانده‌ی رشته‌ی منابع طبیعی از شهرستان بهشهر مازندران است و 32 سال سن دارد، او خود را کشاورز و کشاورززاده معرفی می‌کند، برنج‌کاری، صنعت کشاورزی خانوادگی او است و همین باعث می‌شود تا وی با مسائل فروش محصولات کشاورزی و حضور دلالان در این زمینه کاملا آشنا باشد و این جرقه‌ای می‌شود تا خودش آستین‌ها را بالا بزند و یک  بازار محلی آنلاین برای ارائه محصولات کشاورزانی که محصولات کشاورزی سالم تولید می‌کند تحت عنوان «کافه‌کشاورز» راه‌اندازی کند.

وی محصولات کشاورزانی که محصول سالم تولید می‌کنند مانند برنج‌کارهایی که از سموم شیمیایی استفاده نمی‌کنند؛ زنبوردارهایی که عسل صبیعی تولید می‌کنند، باغدارهایی  که روغن زیتون باکیفیت ارائه می‌دهند و سعی می‌کنند تا کارنس سموم را رعایت کنند  را بدون واسطه بدست مصرف‌کننده برساند، در واقع، هر تولیدکننده محصولات کشاورزی که در کافه کشاورز وارد می‌شود باید محصول سالم تولید کند.

به گفته‌ی موسی‌زاده، محصولات عرضه شده در کافه کشاورز، شناسنامه دارند و مشخصات کیفی محصولات نیز بر روی آن ها درج شده است.

دغدغه‌ی محیط زیست یکی دیگر از عواملی است که وی سعی کرده با بهادادن به محصولات سالم و کمتر استفاده شده از سموم، حمایت واقعی از محیط‌زیست‌ را داشته باشد. استفاده بی‌رویه از کود و سموم شیمایی، صدمات غیرقابل جبرانی به زمین‌های کشاورزی و مصرف‌کنندگان وارد کرده و او می‌گوید:« فرزندان ما در آینده با مصرف این محصولات ناسالم دچار مشکل می‌شوند کماکان که برخی از این مشکلات در حال حاضر پیداست.»

آقای موسی‌زاده و همسرشان – زهرا بابایی که دانشجوی دکترای ژنتیک گیاهی هستند، کافه‌کشاور را راه‌اندازی کرده‌اند و به عنوان یک کسب‌وکار خانوادگی می‌توان از آن نام برد، کانال‌های ارتباطی کافه‌کشاورز در حال حاضر از طریق اینستاگرام هست ولی برنامه ریزی برای راه‌اندازی وب‌سایت جهت فروش بر بستر وب هم از برنامه‌های حال حاضر این زوج مازندرانی است.

مزیت‌ رقابتی کافه‌کشاورز نسبت به سایر فروشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی ، عرضه‌ی محصول سالم بدون واسطه به مصرف‌کننده است. آزمایش برنج و عسل و تهیه‌ی شناسنامه برای محصولات یکی دیگر از فعالیت‌های باارزش کافه‌کشاورز به شمار می رود.

کافه کشاورز در سال 99 راه‌اندازی شده و میثم موسی‌زاده با تولید محتواهای کاربردی در زمینه‌ی نحوه تولید محصول برنج، شناخت انواع برنج و نحوه‌ی استفاده‌ی از آن‌ها، جدای از بازاریابی، رویکرد جدیدی را در زمینه‌ی فروش برنج داشته است.

صفحه‌ی شخصی آقای موسی‌زاده هم سرشار از شور و شوق یک شالی‌کار است، هوای شُمال و فرهنگ کاری یک مازندرانی که سال‌ها است کشاورزی می‌کند را می‌شود در لابلای پُست‌های انبوه از زندگی این کشاورز جوان تحصیلکرده دید و همین، شناخت خوبی به دنبال‌کننده‌ی کافه کشاورز می‌دهد تا با خود بگوید که دارم از جای درستی خرید می‌کنم.

کافه کشاورز برای این زوج مازندرانی، آرزوی موفقیت دارد و امیدوار است که در این پایگاه خبری (cafekeshavarz)  و کافه‌کشاورز بازار کشاورزان (kafekeshavarz) با فعالیت حرفه‌ای و ثمربخش در حوزه‌های تخصصی که دارند، برند کافه کشاورز را خوش‌آوازه نگه‌دارند.

میثم موسی زاده

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم