ورود فیله‌ی ماهی با چاپ سه بعدی به بازار 2024 / چاپ سه بُعدی چیست؟

امتیاز دهید
چاپ سه بعدی ماهی

شرکت صنایع غذایی «پلنتیش» که در مارس 2021 تأسیس شده است، تصاویری از ماهی قزل‌آلا با پایه گیاهی و چاپ سه بعدی را منتشر کرده است. فیله‌هایی که بسیار شبیه فیله‌های ماهی واقعی هستند.

این شرکت می‌گوید ماهی قزل‌آلا دارای ارزش غذایی مشابه ماهی آزاد است و می‌تواند به هر شکلی که سالمون سنتی استفاده می‌شود، کاربرد دارد. بر اساس مطالعه‌ای از موسسه‌ی «غذای خوب»، غذاهای دریایی گیاهی تنها یک درصد از کل فروش دلار خرده‌فروشی در بخش غذاهای دریایی در سال 2020 را تشکیل می‌دهند.

جایگزین‌های غذاهای دریایی در میان مصرف‌کنندگان به کندی دیده می‌شود، محصولاتی مانند ماهی قزل‌آلای گیاهی می‌تواند به افزایش محبوبیت و جذابیت آنها کمک کند. این نوع محصول نه تنها شبیه فیله ماهی واقعی به نظر می‌رسد، بلکه از نظر ظاهر، از پر‌مصرف‌ترین ماهی در ایالات متحده تقلید شده، چون شرکت پلنتیش، بازار آمریکا را هدف قرار داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده موسسه ملی شیلات آمریکا در 2021، مصرف سرانه ماهی سالمون در سال 2019، 3.1 پوند بوده که بیشتر از هر غذای دریایی به جز میگو بوده است.

ماهی قزل‌آلای پلنتیش، از پروتئین‌های حبوبات و عصاره جلبک‌ها ساخته شده و از طریق فناوری ساخت افزودنی ایجاد می‌شود که راه دیگری برای گفتن چاپ سه بعدی است.

به گفته‌ی این شرکت، جایگزین ماهی قزل‌آلا، سرشار از پروتئین، امگا 3، امگا 6 و ویتامین‌های B است.

چاپ سه بعدی چطور کار می‌کند؟

پرینت سه بعدی در خالص‌ترین شکل خود، راهی برای ساخت اجسام جامد سه بُعدی با استفاده از ماشین و فایل دیجیتال است. آنها با هم از یک فرآیند لایه‌بندی افزودنی برای ایجاد لایه‌های متوالی از مواد تا زمانی که جسم تشکیل شود استفاده می‌کنند.

چگونه غذای سه بعدی ایجاد می شود؟

پرینت سه بُعدی که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می‌شود، فرآیند ایجاد اشیاء سه بعدی از فایل‌های دیجیتال است. اشیاء در یک زمان در یک لایه ایجاد می‌شوند و چاپگرهای سه بعدی می توانند اشکال پیچیده را نسبتاً سریع ایجاد کنند.

اکثر چاپگرهای مواد غذایی سه بعدی از روشی مشابه پرینترهای سه بعدی معمولی استفاده می‌کنند. آنها یک فیلامنت پرینتر سه بعدی ایمن برای مواد غذایی (مانند شکلات، گوجه فرنگی یا طعم‌های دیگر) را بر اساس مدلی که خودتان طراحی کرده‌اید یا آن را دانلود کرده‌اید، بر روی یک صفحه ساخت قرار می‌دهند.

آیا تا به حال با استفاده از یک کیسه لوله‌کشی، روی یک کیک کوچک، مایه‌ی کیک قرار داده‌اید؟ چاپگرهای مواد غذایی به روشی مشابه کار می‌کنند. آنها رشته‌های خوراکی را به شکل‌های دلخواه شما، یک لایه در یک زمان قرار می‌دهند و در حین چاپ، یک مدل غذای سه بعدی ایجاد می‌کنند.

شرکت Beehex می‌تواند کل پیتزاهای 12 اینچی را در کمتر از پنج دقیقه به صورت سه بعدی پرینت کند که نه تنها برای استفاده در فضا بلکه به طور بالقوه در رستوران‌های پیتزا و غذای آماده نیز کاربرد دارد.

امکان پرورش ۵۰۰ تن انواع ماهی با بهره‌برداری از کارگاه‌های ماسه‌شویی

کشاورزی در اقیانوس توسط یک ماهیگیر

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم