کشاورزی، فاز جدید فعالیت‌های کریدور اقتصادی چین و پاکستان

5/5 - (1 امتیاز)
کریدور اقتصادی چین و پاکستان - کاشت فلفل در گلخانه در پاکستان

کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) که در سال 2013 راه اندازی شد، کریدوری است که بندر گوادر پاکستان را به کاشغر در منطقه خودمختار «سین کیانگ اویغور» در شمال غربی چین متصل می‌کند که در فاز اول انرژی، حمل‌و‌نقل و همکاری‌های صنعتی را برجسته می‌کند.

این کریدور در فاز جدید در زمینه‌های کشاورزی گسترش یافته است، شرکت مهندسی ماشین‌آلات چین و گروه غذایی «سیچوان لیتونگ» یک شرکت تاسیس کرده‌اند و یک پروژه کشاورزی قراردادی فلفل قرمز را در سال 2021 انجام داده‌اند که یکی از شش مزرعه‌ی این پروژه در مولتان است.

محمد عدنان، مدیر اجرایی این شرکت، در گفتگو با شین هوا، گفت که علاقه کشاورزان محلی به کشت فلفل چینی به دلیل عملکرد بهتر و مقاومت قوی در برابر بیماری‌ها در حال افزایش است.

فلفل دلمه‌ای محلی به شدت در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر است و کشاورزان برای کشت آن مردد هستند اما گونه‌های چینی آن قوی هستند، چیدن آن آسان است و با قیمت‌های بالاتر مستقیماً از مزارع به شرکت‌های چینی بدون دخالت هیچ گونه واسطه‌ای فروخته می‌شود.

عدنان گفت که در آینده‌ی نزدیک، واحدهای فرآوری اولیه برای خدمات ارزش افزوده محصول نیز در پاکستان ایجاد خواهد شد که ارزش و شغل بیشتری را برای مردم محلی ایجاد خواهد کرد.

حیاتی‌ترین زمان برای محصول فلفل در ژانویه است چراکه فرآیند نهال در تونل‌ها در حال انجام است و گیاهان به دلیل بیماری یا دمای پایین به راحتی پوسیده می‌شوند، با این حال، تکنسین‌های کشاورزی محلی در این پروژه با توصیه کارشناسان چینی فرآیند کاشت را انجام می‌دهند.

« ژائو جیانهوا»، کشاورز چینی این شرکت با 27 سال تجربه در کشت فلفل قرمز، گفت که در سال‌های گذشته، بیش از 20 تکنسین کشاورزی پاکستانی را آموزش داده است که می‌توانند به طور مستقل به مزارع کمک کنند.

وی افزود: «ما نه تنها فناوری کشت را برای کشاورزان محلی به ارمغان می‌آوریم، بلکه با همکاری کشاورزان پاکستانی برای ترویج توسعه صنعت فلفل قرمز با ترکیب فناوری با مزایای انواع فلفل چینی و پاکستانی همکاری می‌کنیم.»

بسیاری از تکنیک‌ها مانند پرورش گیاهان داخل تونل، روش‌های مدرن پیوند و تامین مواد مغذی کافی برای محصولات از جمله روش‌هایی هستند که کشاورزان محلی قبلاً از آن‌ها استفاده نمی‌کردند و در گذشته بر روش‌های ابتدایی کشاورزی تکیه داشتند.

زمان برداشت فلفل قرمز معمولاً حدود خرداد است، با این حال، به دلیل الگوهای اولیه بارش‌های موسمی در پاکستان که از ژوئن 2022 شروع شد، برخی از گیاهان تحت تأثیر قرار گرفتند، بنابراین با به کارگیری تکنیک‌های جدید، در ماه می امسال برای جلوگیری از فصل باران‌های موسمی، فلفل را درو خواهند کرد.

رونق در منطقه بهترین موضوع در مورد این محصول است که بر خلاف فلفل محلی که 8 تا 10 ماه طول می‌کشد، تنها 6 ماه برای محصول نیاز دارد، بنابراین با کاشت فلفل چینی و پیروی از راهنمایی کارشناسان، اکنون می‌توانند فلفل را به موقع برداشت کنند و فلفل دیگری را بکارند.

کارشناسان و کشاورزان محلی بر این باورند که این طرح با توجه به رشد روزافزون کشاورزان، آینده روشنی دارد و با توجه به افزایش تقاضا از سوی کشاورزان، به تدریج به سایر نقاط پاکستان نیز گسترش خواهد یافت.

گزارشی از وضعیت برداشت محصول فلفل در پاکستان

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم