گزارش ESG شامل چه مواردی است؟

2.7/5 - (3 امتیاز)
سکه های رو هم

گزارش حاکمیت اجتماعی محیطی (ESG) یک گزارش افشای غیرمالی است که توسط یک شرکت یا سازمان درباره‌ی عملکرد ESG، اثرات، حسابداری و برنامه‌های آتی آن منتشر می‌شود.

گزارش‌های ESG معمولاً بصورت سالانه منتشر می‌شوند و در وب‌سایت شرکت در دسترس عموم قرار می‌گیرند، بنابراین می‌توانند توسط ذینفعان خارجی مانند سرمایه‌گذاران، مشتریان و شرکا بررسی شوند.

امروزه هزاران شرکت در هر بخش، عملکرد ESG خود را پیگیری، اندازه‌گیری و گزارش می‌دهند، یک گزارش ESG معمولاً به موارد زیر می‌پردازد:

گزارش ESG یک ابزار ارتباطی و افشا است که برای افزایش شفافیت شرکت در مورد عملکرد، خطرات و فرصت‌های ESG سازمان طراحی شده است. گزارش‌های ESG باید واضح، مبتنی بر داده‌ها، معتبر (نه «سبزشویی»، یا ارائه نادرست) باشند و یک داستان روشن در مورد اینکه چگونه شرکت در حال پیگیری بهتر اجتماعی، زیست‌محیطی است، باشد.

در اکثر کشورها، گزارش های ESG داوطلبانه هستند، با این حال، تغییرات قانونی، اعلامیه‌ها و دستورات قریب‌الوقوع ۲۰۲۲ در ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا (EU)، بریتانیا، سنگاپور و سایر مناطق در حال ایجاد تعهدات افشای سخت‌گیرانه‌تر برای بسیاری از انواع یا سازمان‌ها  به‌ویژه شرکت‌های فهرست‌شده عمومی هستند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ – از جمله والمارت، دیزنی و آمازون – به طور فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها، فروشندگان، تامین‌کنندگان و شرکای خود می‌خواهند تا تعهدات و افشای ESG و پایداری را تکمیل کنند. کارکنان، مشتریان و جوامع نیز به طور فزاینده‌ای از تعهدات ESG بزرگتر و تاثیرگذارتر از شرکت‌ها حمایت می‌کنند.

علاوه بر فشار سهامداران، شواهد و تحقیقات فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های ESG با عملکرد بالا سودآورتر بوده و از برند بهتری برخوردار هستند، برای مدیریت ریسک مجهزتر بوده و به طور متوسط در مقایسه با عملکرد ضعیفESG، ارزش سهامداران بالاتری تولید می‌کنند.

ESG   یک پیشرفت از الزامات قانونی و فشار همتایان به سمت بهبود فرهنگ، کارایی عملیاتی، پایداری، نوآوری و اعتمادسازی است. طبق تعریف، هر شرکتی نمی‌تواند رهبر ESG باشد و لزوماً لازم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که بدانید سازمان شما در کجای منحنی بلوغ ESG قرار دارد، سپس اقداماتی را در داخل و خارج انجام دهید تا استراتژی، اهداف و عملکرد خود را با ابتکارات، بهبودها و گزارش شفاف ESG هماهنگ کنید.

در طول ارزیابی ، هر موضوع یا موضوعی بر اساس اهمیت آن برای کسب‌وکار، اهمیت آن برای سهامداران و توانایی برای تأثیرگذاری، دسته‌بندی و رتبه‌بندی می‌شود. سپس خروجی به راحتی به عنوان ماتریس، نمودار یا گزارش ماتریسیت قابل مشاهده است.

آموزش و ارتباطات داخلی ESG ، اجزای حیاتی برای ایجاد پایه برای فرهنگ ESG با عملکرد بالا هستند، بنابراین باید در سازمان، از بالا به پایین و پایین به بالا همسویی وجود داشته و مشارکت ذینفعان در این تلاش‌ها وجود دارد.

بر اساس تحقیقات مدیران ارشد برای اهداف شرکتی، درصد هیئت‌های دارای کمیته پایداری یا مسئولیت اجتماعی شرکتی از 41 درصد در سال 2018 به 59 درصد در سال 2020 افزایش یافته است، روندی که تا امسال- 2022 ادامه داشته است.

یک رویکرد استاندارد برای محاسبه یا ارائه معیارهای مختلف ESG وجود ندارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند از انواع رویکردهای تحلیلی و منابع داده برای رسیدگی به ملاحظات ESG، از جمله وزن‌دهی به منافع مشتری و ارزش بالقوه استفاده کنند. درک محاسن و محدودیت‌های نسبی معیارهای مختلف می‌تواند به ایجاد تصویر کامل‌تری از خطرات و فرصت‌های ESG کمک کند.

یادداشت‌هایی درباره‌ی ESG – قسمت اول

یادداشت‌هایی درباره‌ی ESG – قسمت دوم

یادداشت‌هایی درباره‌ی ESG – قسمت سوم

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم