ادعای نقض حقوق بشر توسط کارگران کارخانه‌ الیاف اکوادور

امتیاز دهید
تولید الیاف در اکوادور

ده‌ها کارگر که برای کارخانه‌های «فوروکاوا»(تولید الیاف) کار می‌کنند می‌گویند که حقوق بشر آنها نقض شده است.

به گزارش الجزیره، این کارگران در کمپ‌های شلوغ و بدون برق یا آب آشامیدنی تمیز، زندگی می‌کردند و هرگز روزهای مرخصی نداشتند.

به گفته‌ی یک زوج کارگر که پس از اعتراض به شرایط کار در سال 2019 از کار خود اخراج شدند و به عنوان بخشی از گروهی متشکل از 100 کارگر فعلی و سابق، به دنبال غرامت قانونی از  فوروکاوا هستند.

این کارگران که عمدتاً آفریقایی تبار بوده و گیاه آباکا (abaca)، را برداشت می‌کنند. آباکا نوعی الیاف تولید می‌کند که در محصولاتی مانند چای کیسه‌ای و ارز استفاده می‌شود.

کارگران می‌گویند که علیرغم سود میلیون‌ها دلاری شرکت، آنها کمتر از حداقل دستمزد دریافت می‌کردند و از مزایای اولیه و حمایت‌های کارگری محروم بودند.

در سال 2019، دفتر بازرس اکوادور گزارشی را منتشر کرد که به سیستم فراگیر بردگی و «بردگی مدرن» در مزارع فوروکاوا اشاره می‌کرد و موارد متعددی از جمله کار کودکان، دستمزد ناکافی و فقدان حمایت‌های ایمنی را  شامل می شد.

پس از گزارش سال 2019 بازرس و تحقیقات بعدی دولت، وزارت کار اکوادور به فوروکاوا دستور داد تا به طور موقت فعالیت‌ها را متوقف کند و ایالت به دلیل عدم موفقیت خود در جلوگیری از نقض حقوق بشر در مزارع عذرخواهی عمومی کرد.

دادگاه سانتو دومینگو در سال 2021 به این شرکت دستور داد تا به کارگرانی که شکایت کرده بودند غرامت بپردازد.

اما کارگرانی که ماه گذشته با الجزیره صحبت کردند گفتند که هنوز هیچ غرامتی دریافت نکرده‌اند، در حالی که این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، فوروکاوا معتقد است که از تمام پروتکل‌ها پیروی کرده و پس از شکایات گذشته، از جمله تخریب کمپ‌ها، غرامت را جبران کرده است.

یکی از کارگران در دفاع از شرکت می‌گوید که کارگران با شرایط استخدام خود موافقت کرده‌اند و افزود که فوروکاوا اقدامات متعددی را برای اطمینان از رعایت تمامی استانداردهای مربوطه انجام داده است.

آن‌ها می‌گویند ما پروتکل‌های ایمنی را رعایت کرده‌ایم و امروز، مخازن آب آشامیدنی و برق نصب کرده‌ایم، ما کار اجتماعی انجام داده‌ایم که نشان می‌دهد مردم واقعاً خوب زندگی می‌کنند.

این شرکت به طور مداوم این ادعاها را رد کرده است که شرایط مزارع آن شبیه به برده‌داری مدرن است.

«جاکی گالگوس»، یک فعال آفریقایی تبار به الجزیره گفت که رفتار با کارگران،ً ریشه در نژادپرستی ساختاری دارد که در فرهنگ ادامه دارد و آفریقایی-اکوادوری‌ها با تبعیض گسترده در سراسر این کشور روبرو هستند.

طبق گزارش‌ها، بیش از 40 درصد از آفریقایی-اکوادوری‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در دسترسی به آموزش و اشتغال با چالش‌هایی روبرو هستند.

در همین حال، کارگران سابق فوروکاوا امیدوارند که عدالت حاکم شود و روزی غرامت دریافت کنند، آدلا، یک زن 67 ساله که بیشتر عمر خود را در مزارع کار می‌کرد، به الجزیره گفت که امیدوار است کودکان امروز جامعه او به مدرسه بروند و آینده روشن‌تری داشته باشند و از تکرار این داستان جلوگیری کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم