استقبال فراوان اروپایی ها از مارچوبه

امتیاز دهید
مصرف مارچوبه در اروپا

مارچوبه به طور کلی در سه نوع  سبز در بریتانیا و ایالات متحده، سفید در آلمان و بنفش در ایتالیا خریداری می‌شود و سبزی پرمصرف و موردعلاقه برای مردمان اروپا است.

به گزارش یورونیوز، اگر در پاییز در اروپا برای خرید مارچوبه سبز به مغازه‌ای بروید، به احتمال زیاد مارچوبه آمریکای جنوبی را انتخاب می‌کنید. آب و هوای استوایی شرایط خوبی را برای رشد این سبزی در تمام طول سال فراهم می‌کند.

فصل مارچوبه سفید در آلمان موضوع بزرگی است. گونه‌های سفید مارچوبه اساساً مشابه گونه‌های سبز هستند با این تفاوت که در زیرزمین رشد می‌کنند.

کشاورزان آلمانی باری از خاک را روی گیاهان مارچوبه انباشته می‌کنند و سپس آن خاک را با پلاستیک سیاه می‌پوشانند تا از رسیدن نور به آن جلوگیری کند. کمبود نور خورشید مانع از تولید کلروفیل گیاه می‌شود و گونه‌های آلبینو را ایجاد می‌کند.

آلمانی‌ها مارچوبه سفید را جدی می‌گیرند. این کشور سالانه بیش از 70000 تن از آن را مصرف می‌کند و منطقه روستایی از بادن-وورتمبرگ تا براندنبورگ که در آن گیاه کشت می‌شود به مسیر زیارتی برای علاقه‌مندان به مارچوبه تبدیل می‌شود.

فصل کوتاه بریتانیا و تنوع خاص ایتالیا

گیاه مارچوبه

بریتانیا احتمالاً دومین کشوری است که بیشترین طرفداران این سبزیجات را دارد. سرآشپزهای بریتانیا عاشق قرار دادن مارچوبه در منوی فصلی خود هستند. اما آنها باید سریع عمل کنند. فصل مارچوبه سبز در بریتانیا حتی کوتاهتر از آلمان است.

در بریتانیا، فصل مارچوبه از حدود  ماه مه تا انقلاب تابستانی در 21 ژوئن ادامه دارد. مارچوبه برای شکوفه دادن به دمای 9 درجه سانتیگراد نیاز دارد و هوای گرم در بریتانیا کمی بیشتر از اروپای قاره‌ای طول می‌کشد تا از بین برود.

در خلیج جنوا، نزدیک شهر آلبنگا، کشاورزان ایتالیایی گونه‌ای مارچوبه را کشت کرده‌اند که قند بیشتری دارد و فیبر کمتری دارد. رنگ بنفش قوی آن فضای سبز را می‌پوشاند و می‌تواند طعم‌های مغذی‌تری را در ظرف مارچوبه ارائه دهد.

روش پخت مارچوبه

بلانچ شده

یک روش معمولی آلمانی برای داشتن مارچوبه سفید با سس هلندز بلانچ شده است. یک قابلمه آب که به خوبی مزه‌دار شده است را به جوش بیاورید. اگر آب سبزیجات سبک دارید، حتی بهتر است. مارچوبه ها را داخل آن بریزید و بگذارید حدود چهار دقیقه بپزد.

قسمت پیچیده‌تر این غذا، هلندیز است. اگر قبلاً این سس تخم‌مرغی را درست نکرده‌اید، ممکن است تعجب کنید که خیلی سخت‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. روی یک قابلمه آب در حال جوشیدن، یک کاسه ضد حرارت قرار دهید.

در آن کاسه، مقداری زرده تخم مرغ و کمی آب لیمو را با هم مخلوط کنید و سپس کمی کره ذوب شده را به آرامی اضافه کنید. وقتی مواد با هم ترکیب شوند و سس لذیذی درست شود، متوجه خواهید شد که این کار را درست انجام داده‌اید. یک قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و مزه‌دار کنید، سپس روی مارچوبه خود بریزید.

سرخ شده در روغن

برای سرخ کردن مارچوبه، تنها چیزی که نیاز دارید یک ماهیتابه و یک تکه روغن است. گوردون رمزی، سرآشپز مشهور بریتانیایی، دوست دارد مارچوبه خود را قبل از افزودن روغن، کمی در تابه برشته کند.

پخته شده

اگر طعم غذاهای سرخ شده را دوست دارید اما از نگاه کردن به آن هنگام پخت بدتان می آید، فر برای شما مناسب است. فر خود را با تنظیمی که برای پختن همه چیز استفاده می‌‌کنید روشن کنید.

ساقه های سبز یا سفید یا بنفش را با کمی روغن و نمک بپوشانید و داخل فر قرار دهید.

یک ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشت!/ سرنوشت غذای جهان به کجا می‌رسد؟

انواع محصولات کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم