بی‌سامانی  قیمت رب گوجه‌فرنگی در مشهد

امتیاز دهید
رب گوجه فرنگی

در بازار مشهد برخی از واحدهای تولیدی قیمت هایی بر روی قوطی رب گوجه فرنگی گذاشته‌اند که غیرواقعی است و بالاتر از سود قانونی و قیمت تمام شده کالا، محصول را قیمت‌گذاری می‌کنند، برخی از واحدها نیز اصلا قیمتی بر روی قوطی رب درج نکرده‌اند و فروشنده به هر قیمتی که می‌خواهد آن را عرضه می‌کند.

به روایت خبر، کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در بازار مشهد کاذب است و تاکنون از سوی مراجع قیمت‌گذاری نرخی به عنوان ملاک نظارت بر فروش این کالا در بازار اعلام نشده است.

اخوان افزود: امسال از یک سو سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی به دلیل خشکسالی و تغییر شرایط آب‌و‌هوایی کاهش و از سوی دیگر هزینه‌های تولید آن افزایش یافته است، اما رب یک فرآورده صنعتی است و نباید قیمت آن تاثیر زیادی از این شرایط داشته باشد.

وی ادامه داد: مسوولیت قیمت‌گذاری کالایی مانند رب گوجه فرنگی با ستاد تنظیم بازار کشور یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و تاکنون نیز این دو مرجع، قیمتی برای رب گوجه فرنگی اعلام نکرده‌اند تا معیار بازرسان برای نظارت بر قیمت این کالا باشد.

این کارشناس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: براساس استعلامی که برای نظارت بر قیمت رب گوجه‌فرنگی از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است، سازمان وزارت جهاد کشاورزی را مسئول قیمت‌گذاری این کالا دانسته است در صورتی که به لحاظ کارشناسی، وزارت جهاد کشاورزی فقط می‌تواند در خصوص قیمت محصولات کشاورزی اظهار نظر کند و نمی‌توانددر زمینه‌ی فرآورده‌های صنعتی اظهار نظر داشته باشد.

خراسان رضوی واحدهای تولیدی متعددی در حوزه تولید رب گوجه فرنگی دارد که مازاد بر نیاز استان تولید می‌کنند و این استان، قطب تولید رب گوجه‌فرنگی در کشور است و بر این اساس باید قیمت این محصول در بازار منطقی باشد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم