تلاش برای حفظ خرچنگ برفی

امتیاز دهید
آزمایش بر روی خرچنگ

ماهیگیری خرچنگ برفی که معمولاً بزرگترین و غنی‌ترین ماهیگیری در دریای برینگ است، در سال 2021، یک بررسی سالانه نشان داد که خرچنگ ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند.

به گزارش آسوشتدپرس، پژوهشگران در تلاشند تا فروپاشی خرچنگ‌ها را دریاهایی که توسط تغییرات آب‌و‌هوایی گرم شده‌اند درک کنند.

به گفته «مایک لیتزو»، مدیر آزمایشگاه مرکز علمی شیلات کودیاک، دانشمندان می‌گویند که دو سال پوشش کم یخ دریا و دمای غیرعادی گرم اقیانوس ها به دلیل تغییرات آب و هوایی در سال های 2018 و 2019 ممکن است اکوسیستم را به گونه‌ای تغییر دهد که خرچنگ برفی دیگر نتواند زنده بماند.

بررسی‌ها نشان داد که جمعیت کل خرچنگ‌ها در دریای برینگ از بالاترین رکورد تاریخی 11.7 میلیارد در سال 2018 به 940 میلیون در سال 2021 کاهش یافته است که کمترین میزان ثبت شده تاکنون است.

محققان امسال نمونه‌هایی از خرچنگ را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به کودیاک آوردند و بررسی کردند که چگونه خرچنگ برفی به استرس در محیط خود از جمله افزایش گرما پاسخ می‌دهد.

خرچنگ برفی معمولاً در یک استخر سرد یافت می شود – آب در دریای برینگ که در طول سال زیر 35.6 درجه فارنهایت (2 درجه سانتیگراد) باقی می‌ماند.

خرچنگ برفی

البته پژوهشگران دریافته‌اند که این خرچنگ‌ها می‌توانند در آب گرم‌تر از این هم زنده بمانند و آنها را به این حدس و گمان سوق داد که افزایش دمای اقیانوس‌ها به تنهایی مقصر سقوط نیست.

در عوض، به این فکر رسیدند که آب گرم‌تر ممکن است شکارچیان بیشتری را به زیستگاه اجازه دهد، گسترش بیماری را تسهیل کند یا شکار آن‌ها را برای خرچنگ‌ها سخت‌تر کند تا طعمه کافی برای سوخت و ساز افزایش یابد.

لیتزو می‌گوید آنها یک حیوان قطبی هستند. انتظار آن‌ها در درازمدت این است که با کاهش ویژگی‌های قطب شمال در دریای برینگ، ماهی‌ها به سمت شمال حرکت کنند.

«مارک استیچرت»، هماهنگ‌کننده صید ماهی‌های زیرزمینی و صدف‌ماهی برای دپارتمان ماهی و شکار آلاسکا، گفت: «ما سال گذشته درباره نتایج امسال پیش‌بینی می‌کردیم و فکر می‌کنم بیشتر درست می‌گوییم تا اشتباه، ما فکر می‌کنیم که اوضاع قبل از اینکه بهتر شود بدتر می‌شود.»

برخی از ماهیگیران این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا قایق‌های ترال که از تورهای بزرگ برای صید انواع ماهی استفاده می‌کنند، هنوز اجازه فعالیت دارند.

آن‌ها همچنین می‌گویند که تورهای ترال می‌توانند با کشیدن در کف اقیانوس به زیستگاه خرچنگ آسیب برسانند.

یک مطالعه در سال 2022 از خدمات ملی شیلات دریایی و شورای مدیریت شیلات اقیانوس آرام شمالی به دلایل بالقوه کاهش ذخایر خرچنگ قرمز شاه خلیج بریستول پرداخت و دریافت که تماس در کف اقیانوس از شبکه‌های ترال میان‌آب تا حدی بر آن ذخیره تأثیر می‌گذارد.

این مطالعه همچنین تخمین زد که برخی از این تورهای ترال حداقل 80 درصد از مواقعی که در آب بودند می‌توانستند با کف اقیانوس تماس داشته باشند، اما به این نتیجه رسیدند که ترال به تنهایی دلیل کاهش مداوم ذخایر شاه خرچنگ قرمز نیست.

در ماه مه، وزارت بازرگانی ایالات متحده تقریباً 192 میلیون دلار برای کمک به ماهیگیران آلاسکا که از تعطیلی ماهیگیری خرچنگ قرمز شاه و خرچنگ برفی در دو سال گذشته آسیب دیده بودند، اختصاص داد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم