توسعه مزرعه مشترک، عنوان طرحی برای ترویج گردشگری در مناطق روستایی چین

امتیاز دهید
مزارع مشترک در چین - چیدن میوه آناناس

مقامات شهر سانیا در ساحل جنوبی جزیره هاینان چین، کنفرانسی را در مورد توسعه مزرعه مشترک برگزار کردند که به عنوان یک گام امیدوارکننده در کشاورزی از آن یاد می‌شود که می‌تواند امکان مبارزه موثر با فقر را فراهم کند.

به گزارش روزنامه هاینان دیلی، این رویداد بر مسائل مربوط به ساخت، تجهیز و بهره‌برداری کارآمد از ساختمان های روستایی متمرکز بوده است.

به گفته‌ی « لی جون»، معاون دبیر کمیته حزب هاینان در این کنفرانس، «تجربه و عملکرد پنج سال گذشته ثابت می‌کند که برنامه‌ی توسعه مزرعه مشترک به طور ارگانیک، کارایی و  عدالت را با هم ترکیب می‌کند. بصورتی که هم به نفع کشاورزان، روستاها و همه‌ی افراد است از این رو، استان هاینان، بصورت فعال، متخصصان واجد شرایط را برای ترویج پروژه های مربوطه درگیر خواهد کرد.»

این مقام چینی تایید کرد که این بخش، بخش کلیدی از مفهوم توسعه‌ی جدید است، بر اساس داده‌های منتشر شده ، از سال 2017، وجود چنین مزارعی به این استان کمک کرده تا بیش از 2 میلیون گردشگر را جذب کند. چنان‌که درآمد این صنعت از 850 میلیون یوان (133 میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) فراتر رفته است.

در سال‌های اخیر، حدود 200 مزرعه مشترک در هاینان برای گردشگرانی که تمایل دارند تعطیلات آخر هفته‌ی خود را در حومه‌ی شهر سپری کنند، ایجاد شده است. این خانه‌ها معمولاً خانه‌های متروکه‌ای هستند که با حمایت مقامات و شرکت‌ها با استانداردهای معماری مدرن، بازسازی و بازسازی شده‌اند.

با توجه به شهرنشینی سریع استان هاینان که در آن نسبت ساکنان شهری در سال 2020 از 60 درصد کل جمعیت فراتر رفته است و به دلیل خروج انبوه نیروی کار از روستا، مشکل حفظ زیرساخت های مناطق زراعی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ثابت شده است که شکل جدید گردشگری به طور قابل توجهی رفاه مردم ساکن در مناطق روستایی را بهبود می‌بخشد.

کنفرانس بذر صنعتی

در شهر سانیا، کنفرانس بذر صنعتی نیز برگزار شد، بر اساس گزارش روزنامه سانیا دیلی، این رویداد به نوآوری‌های فناوری در صنعت بذر و ایجاد یک پایه محکم برای کشاورزی مدرن اختصاص یافته است.

این کنفرانس بین‌المللی، به چین، فرصت‌های بیشتری برای بهبود صنعت بذر و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی و گرد هم‌آوردن دانش ارائه می‌دهد.

بیش از 20  متخصص و استاد دانشگاه و همچنین چند صد نماینده بازرگانی و متخصص صنعت از چین و سایر کشورها در این مجمع شرکت کردند. این کنفرانس در دهه سوم دسامبر 2021،  برگزار شد.

شرکت کنندگان در مورد نوآوری‌های فناوری و امنیت بذر، استراتژی‌های امنیت غذایی چین و همچنین همکاری‌های صنعتی میان کشورهای شرکت کننده بحث کردند.

مقامات چینی توجه زیادی به توسعه کشاورزی در استان هاینان دارند، هاینان به دلیل آب‌و‌هوای استوایی و تعداد روزهای آفتابی زیاد، یک منطقه امیدوارکننده برای پرورش محصولات پرمحصول چون ماراکوجا، پیتایا، نارگیل، پوملو و بسیاری دیگر از میوه‌های استوایی است،  این جزیره همچنین فرصت‌هایی را برای ماهیگیری، باغبانی و دامپروری فراساحلی ارائه می‌دهد.

نمایشگاه بین‌المللی تجارت زمستانی محصولات کشاورزی

در 16 دسامبر  نیز، نمایشگاه بین‌المللی تجارت زمستانی محصولات کشاورزی گرمسیری چین (هاینان) در هایکو، هاینان برگزار شد که نزدیک به 2000 شرکت از جمله 500 شرکت ثروتمند و شرکت‌های کشاورزی پیشرو بین‌المللی در آن شرکت کردند.

به گفته نهاد کشاورزی و امور روستایی هاینان، کل مبلغ معاملات سفارش در محل در آن روز،  55.05942 میلیارد یوان بود، این نمایشگاه، شامل میوه ها و سبزیجات، غلات و روغن، چای، قهوه، محصولات تجارت الکترونیک فرامرزی بود.

برگزاری «نمایشگاه تجارت آنلاین زمستانی» برای ارائه خدمات به غرفه‌داران و خریداران  برای نمایشگاه آنلاین، مذاکره آنلاین، خرید آنلاین و امضای آنلاین، همزمان با نمایشگاه بذر صنعتی از دیگر فعالیت‌های هاینان بوده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم