دسترسی به داده‌های پوشش گیاهی در ایالات متحده

امتیاز دهید
پوشش گیاهی در آمریکا

سرویس تحقیقات کشاورزی (ARS) وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) اکنون پیشرفت‌های علمی و فناوری Rangeland Analysis Platform (RAP) را مدیریت می‌کند، مجموعه‌ای از داده‌ها با ابزار نقشه‌برداری آنلاین تعاملی که به کاربران اجازه می‌دهد به بیش از سه دهه از پوشش گیاهی دسترسی داشته باشند که روند تولید در سراسر ایالات متحده است.

RAP که توسط دانشگاه مونتانا در مشارکت با Working Lands for Wildlife سرویس حفاظت از منابع طبیعی USDA، دفتر مدیریت زمین و ARS توسعه یافته است به مالکان زمین، مدیران منابع و دانشمندان، امکان دسترسی به داده‌هایی را می‌دهد که می‌توانند برنامه‌ریزی مدیریت زمین را آگاه کنند و تصمیم‌گیری و ارزیابی نتایج داشته باشند.

«سارا مک‌کورد» – بوم‌شناس تحقیقاتی ARS، در واحد تحقیقات مدیریت مرتع در لاس کروسس، می‌گوید: «RAP چگونگی تغییر پوشش گیاهی مرتع را در طول زمان ردیابی می‌کند که اطلاعات حیاتی در مورد خطر آتش‌سوزی جنگلی، تجاوز به درختان را ارائه و با تولید علوفه، به دامداران و مدیران کمک می‌کند تا شیوه‌های مدیریتی خود را به روش‌های کارآمدتر و مؤثرتر تنظیم کنند.»

کاربران RAP می‌توانند روند منابع مرتعی را در طول زمان و مکان با استفاده از نقشه‌های پوشش گیاهی و تولید مراتع مانند چمنزارها و چمن‌های سالانه و چند ساله، بوته‌ها و درختان که قدمت آن به اواسط دهه 1980 باز می‌گردد، ارزیابی کنند.

RAP از تصاویر ماهواره‌ای و الگوریتم‌های پیشرفته در Google Earth Engine برای تولید مجموعه داده‌های بلندمدت در سراسر قاره ایالات متحده استفاده می‌کند که هر ۱۶ روز یک‌بار برای پوشش گیاهی به‌روزرسانی می‌شوند که برای تخمین سالانه پوشش گیاهی استفاده می‌شود.

تولیدکنندگان و دانشمندان می توانند از RAP برای بررسی الگوهای پوشش گیاهی در فضا و در طول زمان استفاده کنند. (تصویر از دانشگاه مونتانا)

محققان ARS و دانشگاه مونتانا اخیراً از فناوری RAP برای کمک به مدیران زمین برای ارزیابی روند پوشش گیاهی در زمین های عمومی و کمک به دامداران خصوصی در به حداکثر رساندن تولید علف خود استفاده کردند. دیگر پیشرفت‌های اخیر ARS و همکارانش در RAP منجر به مدل‌های پوشش گیاهی جدیدی شده است که به مدیران زمین اجازه می‌دهد خطر آتش‌سوزی جنگلی خاص مکان را در سراسر حوضه بزرگ پیش‌بینی کنند.

دیوید ناگل، استاد دانشگاه مونتانا که از طرف سرویس حفاظت از منابع طبیعی در توسعه RAP مشارکت داشته است، گفت: «دانشگاه مونتانا و خدمات حفاظت از منابع طبیعی USDA از اینکه ARS به ارائه RAP به جهان برای بهبود حفاظت ادامه خواهد داد خوشحال هستند.»

دانشگاه مونتانا این برنامه کاربردی را انکوبه کردند و پلتفرم به نقطه‌ای رسیده است که آماده گسترش به مخاطبان گسترده‌تر است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم