راز حضور حشره سیکادا در دوره 17 ساله چیست؟

امتیاز دهید
حشره سیکادا

هر چند وقت یکبار،  هر 13 یا 17 سال یکبار، سیکادا به روی زمین می‌آید و زمین را با اسکلت بیرونی خود می‌پوشاند.

اخیراً یک تیم تحقیقاتی خدمات تحقیقات کشاورزی آمریکا در ایستگاه تحقیقاتی در غرب ویرجینیا به یک پرسش قدیمی کشاورزی مرتبط با سیکاداهای دوره‌ای پاسخ داده است.

سیکاداها  به دلیل توانایی آن‌ها در آسیب رساندن به درختان باغ در هنگام گذاشتن تخم‌های خود روی شاخه‌های درختان، تهدیدی برای کشاورزی ایالات متحده هستند.

بسیاری از پرورش‌دهندگان و نهالستان‌ها این را در نظر می گیرند و از کاشت درختان جدید در سال‌هایی که سیکاداهای دوره‌ای ظاهر می‌شوند خودداری می‌کنند، چراکه تخم‌های آن‌ها می‌تواند درختان جوان را بکشد.

محققان ARS بهترین راه برای حل این چالش کشاورزی را با بررسی تاریخچه زندگی، زیست شناسی تولیدمثلی و روابط تکاملی سیکادا در 150 سال گذشته بررسی کردند. اما بسیاری از آنها اغلب در مورد اینکه بزرگسالان غذا می‌دهند یا چه مقدار، اختلاف نظر دارند.

این به این دلیل است که قطعات دهانی سوزنی مانند سیکادا، بر خلاف حشرات جونده و دستگاه گوارش آن ها که تشریح آن بسیار دشوار است، شواهد زیادی از تغذیه باقی نمی‌گذارد.

محققان نر و ماده بالغ سیکادا را در طول ظهور Brood X در سال 2021 در مریلند، ویرجینیا و ویرجینیای غربی بررسی کردند، زیرا این حشره در باغ‌های سیب و پارک‌های عمومی جنگلی و املاک مسکونی حرکت می‌کرد.

این یافته‌ها افسانه قدیمی در مورد تغذیه نکردن سیکاداهای دوره‌ای بزرگسالان را مختل کرد. دانشمندان عمدتاً گیاه چوبی و مالوس یا دی‌ان‌ای درخت سیب را در روده سیکادای بالغ یافتند و دریافتند که 54 درصد از این سیکاداها حاوی دی‌ان‌ای از گونه‌های گیاهی متعدد هستند.

در حالی که این به شدت نشان می دهد که سیکادای بالغ از شیره گیاهی تغذیه می‌کند، لازم بود نشان داده شود که دی ان‌ای گیاهی بازیافت شده فقط باقی مانده از وعده‌های غذایی مصرف شده در مرحله پوره نیست.

«جیمز هپلر»، رهبر تیم تحقیقاتی می‌گوید: «ما حشرات کامل یا سیکادای بالغ جدید را که هنوز فرصتی برای تغذیه نداشتند، آزمایش کردیم تا دی‌ان‌ای باقیمانده گیاه را بررسی کنیم.

ما نتوانستیم دی‌ان‌ای گیاهی را در روده بزرگسالان تنرال پیدا کنیم، بنابراین می‌توانیم به طور منطقی مطمئن باشیم که دی‌ان‌ای  موجود در سیکادای بالغ در مرحله بزرگسالی خورده شده است، زیرا هیچ دی‌ان‌ای از مرحله پوره منتقل نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که سیکادا دارای اسکلت بیرونی بسیار نفوذپذیری است که باعث از دست رفتن آب قابل توجهی می‌شود و اجازه می‌دهد آب از حشره، کمی راحت‌تر از بسیاری از حشرات دیگر تبخیر شود.

همچنین، وجود درون همزیستی‌های ضروری تولیدکننده اسیدهای آمینه در بافت‌های روده سیکادای بالغ نشان می‌دهد که با وجود از دست دادن آب، برخی از مواد مغذی از گونه‌های گیاهی تغذیه می‌شوند.»

پژوهشگران به بررسی چرخه زندگی Brood X و حل چالش‌های کشاورزی که مستقیماً با طول عمر آنها در بالای زمین مرتبط است، ادامه خواهد داد.

محصولات مبتنی بر پروبیوتیک پروتکسین

تغییر کاربری زمین در بریتانیا به چه صورت بوده است؟

بیماری تار در محصول ذرت

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم