روند اجرایی گردشگری کشاورزی در قزوین آغاز شد

امتیاز دهید
یک گلخانه زیبا - گردشگری کشاورزی در قزوین

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز روند طرح اجرایی گردشگری کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، «سعید ابیت» در نخستین دوره آموزشی گردشگری کشاورزی گفت: «این طرح در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توسعه گردشگری کشاورزی اجرا می‌شود.»

وی اظهار داشت: «گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی است که در جهت ایجاد درآمد ثانویه برای تولیدکنندگان زیر بخش انجام می‌شود.»

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: «قزوین دومین استان در سطح کشور است که اقدام به برگزاری دوره آموزشی گردشگری کشاورزی در راستای اجرایی نمودن این طرح کرده است.»

گفتنی است، در این دوره آموزشی که بصورت وبیناری و در سطح ملی برگزار شد کارشناسان دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی، اساتید دانشگاه و فعالان بخش گردشگری کشاورزی به تبادل نظر پرداختند.

گردشگری کشاورزی، فعالیت‌های تولیدی و غیرتولیدی در مزرعه است که کشاورز با اشتراک آن‌ها با گردشگران و با آموزش و یا ایجاد امکان خرید محصول، به ارائه خدمات می‌پردازد.

بنابراین گردشگری کشاورزی متفاوت از گردشگری روستایی یا گردشگری طبیعت است با این حال در ادامه یکی از مناظر گردشگری استان قزوین معرفی می‌شود:

دریاچه زیبا و چشم نواز «آوان» که در دره‌ای وسیع در کوه الموت در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا و در 88 کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد، از جاذبه های طبیعی و عظیم گردشگری ایران است.

این دریاچه در 88 کیلومتری قزوین و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است و به دلیل موقعیت خاص خود در ارتفاع 1800 متری، چشم‌اندازی بسیار زیبا برای طبیعت‌گردان دارد که اگر از بالا به این دریاچه نگاه کنیم در میانه دریاچه‌ای در میان پوشش گیاهی و اطراف کوه‌ها متوجه کوه می‌شویم.

دریاچه آوان یکی از دریاچه های طبیعی ایران است که به خاطر مناظر دیدنی‌اش شهرت دارد، جاده مناسب به سمت دریاچه و امکانات حاشیه دریاچه تفریح مناسبی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است.

دریاچه گردشگری آوان قزوین که انگار خودش را در میان کوه ها پنهان کرده است. برای رسیدن به آینده نگری باید راهی را طی کرد که ابتدا شما را به آسمان و سپس به کوه‌های خوش چال می‌برد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم