رویداد از صفرِ دانشجویی تا صدِ کارآفرینی

امتیاز دهید
صد کارآفرینی

انجمن‌های علمی دانشجویی مکانیک و علوم دامی دانشگاه شهرکرد مجموعه کارگاه‌های آموزشی «از صفرِ دانشجویی تا صدِ کارآفرینی» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، جلسه نخست این مجموعه کارگاه‌ها با موضوع خلاقیت و ایده‌پردازی پنجشنبه ۲۴ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ با تدریس دکتر تقی جاودانی برپا می‌شود.

این دوره با همکاری پارک علم و فناوری استان چهار و محال بختیاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به این آدرس  مراجعه کنند.

اگرچه کارآفرینی فرآیند کلی توسعه، راه‌اندازی و اداره یک کسب‌وکار است، انواع مختلفی دارد. مردم آرزوها و دیدگاه‌های متفاوتی برای نوع کسب‌وکاری که می‌خواهند ایجاد کنند دارند.

هرکسی کسب و کار خود را بر اساس شخصیت، مهارت‌ها و ویژگی‌های خود اداره می‌کند. برخی از مردم فکر می کنند که با سخت کوشی می توانند به موفقیت برسند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از سرمایه برای کمک به آنها استفاده کنند. برای برخی از کارآفرینان، سود کمتر از ارائه یک کالای اجتماعی اهمیت دارد.

اگرچه هر نوع آن، چالش‌های مشابهی را تجربه می‌کند، اما ممکن است تصمیم بگیرند که به طور متفاوتی به آن‌ها رسیدگی کنند. هر نوع کارآفرینی چالش‌ها را به شیوه‌ای منحصر به فرد می‌بیند و منابع مختلفی برای غلبه بر آنها دارد.

کارآفرینی کسب‌وکارهای کوچک

اکثریت کسب‌وکارها، کسب‌وکارهای کوچک هستند. افرادی که علاقه‌مند به کسب‌وکارهای کوچک هستند، به احتمال زیاد سودی کسب می‌کنند که از خانواده خود حمایت می‌کند و سبک زندگی متوسطی دارند.

آنها به دنبال سود در مقیاس بزرگ یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیستند. کارآفرینی کسب‌و‌کارهای کوچک اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد صاحب کسب‌وکار خود باشد و آن را اداره کند.

آنها معمولاً کارمندان محلی و اعضای خانواده را استخدام می‌کنند. فروشگاه‌های مواد غذایی محلی، آرایشگاه‌ها، بوتیک‌های کوچک، مشاوران و لوله‌کش‌ها بخشی از این دسته از کارآفرینی هستند.

کارآفرینی شرکت های بزرگ

کارآفرینی شرکت‌های بزرگ زمانی است که یک شرکت دارای تعداد محدودی از چرخه‌های عمر باشد. این نوع برای یک حرفه‌ای پیشرفته است که می‌داند چگونه نوآوری را حفظ کند.

آنها اغلب بخشی از یک تیم بزرگ از مدیران سطح C هستند. شرکت‌های بزرگ اغلب خدمات و محصولات جدیدی را بر اساس ترجیحات مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند تا تقاضای بازار را برآورده کنند.

زمانی که شرکت به سرعت رشد می‌کند، کارآفرینی کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند به کارآفرینی شرکت‌های بزرگ تبدیل شود. زمانی که یک شرکت بزرگ آنها را خریداری می‌کند، ممکن است این اتفاق بیفتد. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل و دیزنی نمونه‌هایی از این نوع کارآفرینی هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم