سرکه توت فرنگی

1/5 - (1 امتیاز)
سرکه توت فرنگی

توت فرنگی محصول خوشمزه بهاری است که بانوان کدبانو، مربا و سرکه آن را برای بهره‌مندی از ویتامین‌ها و طعم دلچسب آن درست می‌کنند.

توت فرنگی، بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی است و گونه‌های کشت شده آن به طور گسترده در سراسر جهان کشت می‌شود. میوه ها سرشار از ویتامین C هستند و معمولاً به صورت تازه به عنوان میوه دسر مصرف می‌شوند و به عنوان شیرینی یا کیک پرکننده استفاده می‌شوند و ممکن است به طرق مختلف نگهداری شوند.

توت فرنگی گیاهان علفی کم رشد با سیستم ریشه فیبری و تاجی است که از آن برگ‌های پایه بیرون می‌آیند. برگ‌ها مرکب، معمولاً دارای سه برگچه، لبه دندانه‌دار و معمولاً کرکدار هستند.

گلها، عموماً سفید، به ندرت مایل به قرمز، به صورت دسته‌های کوچک روی ساقه‌های باریکی که مانند ساقه‌های خزنده سطحی از بغل برگ‌ها بیرون می‌آیند، قرار دارند.

از نظر گیاه شناسی، میوه توت فرنگی یک «میوه جانبی» در نظر گرفته می‌شود و یک توت واقعی نیست. گوشت از ظرف گل بسیار بزرگ تشکیل شده است و با بسیاری از میوه‌های واقعی یا آخن‌ها که معمولاً به آنها دانه می‌گویند تعبیه شده است.

اسید گالیک، اسید کلروژنیک، کاتچین، اپی کاتچین در سرکه توت فرنگی شناسایی شده است. انواع میوه‌ها بر خواص شیمیایی سرکه و همچنین خواص آنتی اکسیدانی تاثیر می‌گذارند.

مواد لازم برای تهیه سرکه توت فرنگی 

  • توت فرنگی تازه یک کیلوگرم
  • سرکه آماده یک لیتر
  • شکر یک فنجان

طرز تهیه سرکه توت فرنگی 

  • ابتدا برگ و کلاهک توت فرنگی ها را جدا سازید. سپس آنها را تمیز بشویید و در یک صافی بریزید تا آب اضافی خارج شده و کاملا خشک شوند.
  • توت فرنگی ها را از وسط نصف کنید و یک چهارم از آنها را کنار بگذارید. سپس توت فرنگی های باقیمانده را به همراه سرکه در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن را سلفون بکشید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند.
  • پس از گذشت مدت زمان لازم، سرکه و توت فرنگی ها را به همراه شکر در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کنند. پس از به جوش آمدن سرکه درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید همچنان به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند.
  • پس از جوشاندن مخلوط، اجازه دهید سرکه کاملا سرد شود. سپس مواد را از صافی نخی و تمیز عبور دهید و تفاله آن را نیز خوب بفشارید تا آب آن کاملا خارج شود.
  • سرکه به دست آمده را در شیشه مناسب ریخته و مابقی توت فرنگی­ هایی را نیز که کنار گذاشته بودید، درون آن بریزید. سپس درب شیشه را به خوبی ببندید و آن را به مدت 10 الی 15 روز در دمای اتاق و به دور از نور خورشید قرار دهید تا سرکه برسد.

انواع ترشی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحید
وحید
19 آبان 1402 8:05 ب.ظ

چیزی از خواص نگفتین لطفاً بگین

دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم