شبیه‌سازی‌های آب‌وهوایی و خدمات دیجیتالی برای کشاورزان

امتیاز دهید
شبیه سازی و خدمات دیجیتالی در کشاورزی

راه حل و خدمات دیجیتالی یک مرحله‌ای برای شرکت‌هایی ارائه می‌شود که نیاز به تجسم و شبیه‌سازی خطرات تغییرات آب‌و‌هوا و خطرات زیست محیطی دارند و این کاری است که استارتاپ «ترافرما» انجام می‌دهد.

طبق گزارش نوآ، بلایای آب‌و‌هوایی به تنهایی 145 میلیارد دلار در طول سال 2021 در ایالات متحده هزینه داشته است. به تناسب افزایش شدت و فراوانی بلایای طبیعی، دولت‌ها و بخش خصوصی در فرآیند حفاظت از شهرها و منابع طبیعی به چابکی بیشتری نیاز دارند.

مطالعات محیطی در مقیاس بزرگ و استراتژی‌های کاهش در حال حاضر به ترکیبی از نرم‌افزار و مجموعه داده‌ها با کیفیت متفاوت بستگی دارد و  این منجر به دسترسی ناکافی به داده‌ها، تاخیر در زمان‌بندی آمادگی، وابستگی به کارکنان نرم‌افزار برای بینش‌های علمی و ظرفیت محدود برای انتقال نتایج به جوامع می‌شود.

فن‌آوری آن‌ها، مجموعه‌ای از ابزارهای دیجیتالی را در اختیار برنامه‌ریزان منابع، متخصصان ساخت‌وساز و مقامات دولتی قرار می‌دهد که به داده‌ها، الگوریتم‌ها و تجسم‌های منطقه‌ای سنجش‌شده از راه دور می‌پیوندد تا مطالعات باد، خورشید و هیدرولوژیکی در مقیاس بزرگ را در زمان واقعی سرعت بخشد.

این امر سال‌ها تحقیق را به چارچوب‌های زمانی هفتگی کاهش می‌دهد، جایی که نتیجه نهایی می‌تواند به راحتی در بین عموم منتشر شود و توسط جوامع ذینفع، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیردولتی اعمال شود.

ترافرما یک شرکت پورتوریکویی هست که در نوامبر 2019 تأسیس شد و به ساده‌سازی فرآیند حفظ محیط‌های طبیعی و ساخته شده اختصاص یافته است.

فن‌آوری ترافرما می‌تواند با پیوستن به مجموعه داده‌های فدرال با کاتالوگ گسترده‌ای از الگوریتم‌های اختصاصی برای مطالعه قرار گرفتن در معرض خورشید، هیدرولوژی و الگوهای باد، مطالعات محیطی در مقیاس بزرگ را در یک پلتفرم مبتنی بر ابر، سرعت بخشد.

در فاز فعلی، حوزه فعالیت این شرکت بر پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده متمرکز است، اگرچه این مدل‌های فیزیک برای سایر مناطق گرمسیری که شباهت‌های آب و هوایی در حوضه کارائیب دارند معتبر هستند.

این فناوری، تخصص‌های علوم خاک، کشاورزی و محیط‌زیست را برای ایجاد شبیه‌سازی‌های علمی دقیق گرد هم می‌آورد. مجموعه داده های فعلی بر اساس نمونه‌برداری LIDAR از کل PR با وضوح 1 متر مربع است که در آن، اطلاعات مربوط به خواص خاک و داده های هواشناسی از سال 1941 اختصاص داده شده است.

شبیه‌سازی‌ها
  • داده‌های پایه با الگوریتم‌های اختصاصی ترکیب می‌شوند تا الگوهای بارندگی را با استفاده از حل‌کننده‌های ذرات خودشان ایجاد کنند که اجازه می‌دهد بیش از 3 میلیون ذره همزمان در واکنش، فشار موضعی، شیب، انباشت، سرعت ذرات، خواص خاک، مقدار باران و پوشش زمین در حال اجرا باشند.
  • الگوهای باد با استفاده از حل‌کننده‌های سیال خودشان که اجازه می‌دهد بیش از 1.5 میلیون بردار به طور همزمان اجرا شوند و به داده‌هایی مانند چگالی هوا، فشار، سرعت، و دما، خاک و ویژگی‌های پوشش زمین واکنش نشان دهند، بازسازی کنند.
  • و این‌ها امکان می‌دهد تا مواردی چون فرسایش خاک و رویدادهای مربوط به باد را در محیط های شهری، مزارع کشاورزی یا منابع طبیعی با توجه به الگوهای آب‌و‌هوای تاریخی یا ویژگی‌های هواشناسی تعیین شده توسط کاربر که بر روی زمین نمایش داده می‌شود، ارزیابی کنند.
  • شبیه‌سازی‌های خورشیدی تجمعی و وابسته به زمان را بر اساس موقعیت‌یابی دقیق خورشیدی در طول زمان سال، با وضوح در هر ثانیه، برای هر مختصاتی تجسم می‌شود و این امکان را می‌دهد که مسیرهای خورشیدی و درصد دفعات زیر سایه و نور خورشید را برای هر منطقه به تصویر کشند.
  • این نوع شبیه‌سازی برای درک مناطق کشاورزی که نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید خاص، مناطق فرسایش یافته، زیستگاه‌های وابسته به مناطق مرطوب و اثرات جزیره گرما در محیط های شهری، از جمله موارد دیگر ضروری است.
  • پردازش AI از نماهای هوایی برای تعیین مناطق فرسوده/فرسایش‌پذیر، مناطق ساخته شده/شهری، مناطق پوشش گیاهی و کم پوشش گیاهی در هر نقطه از انجام می‌گیرد که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که مناطق خطر زیست محیطی را برای برنامه‌ریزی بیشتر یا ارزیابی کارشناسان تشخیص دهیم و در شبیه‌سازی‌های ذکر شده قبلی به عنوان داده‌های اولیه گنجانده شوند.

این الگوریتم‌ها این امکان را داده‌اند که کاتالوگی از خدمات را برای کاربردهایی مانند کاهش فرسایش خاک در زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی، کاهش و برنامه‌ریزی برای سیل در مناطق شهری، منابع طبیعی، مناطق توریستی و زیستگاه ارائه دهند.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

آیا فضا، مرز بعدی برای کشاورزی است؟

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

گردشگری کشاورزی چیست؟

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

کشاورزی در اقیانوس با «گرین‌ویو»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم