شرکت «ملزومات خاک» در مسیر کشاورزی دقیق، چه می‌کند؟

5/5 - (1 امتیاز)
کشاورزی دقیق در داخل تراکتور

یک تجارت کوچک با جاه‌طلبی بزرگ، شرکت ملزومات خاک SoilEssentials  است که بیست سال در صنعت کشاورزی فعالیت دارد و به تیم‌‌هایی که بصورت مجزا در سه حوزه‌ی زراعت دقیق، کنترل ماشین و توسعه نرم افزار و پروژه ها کار می کنند متکی هست  تا راه‌حل‌های واقعی و یکپارچه کشاورزی دقیق را به مشتری ارائه دهند.

این شرکت، داده‌های مستقل و قابل استفاده در هر مکانی را در پلت‌فرم KORE که یک پلتفرم مبتنی بر ابر است را ارائه ‌می‌دهد، خدمات نمونه‌برداری خاک، اندازه‌گیری منطقه و نقشه‌برداری، سوابق آب‌وهوای تاریخی و پیش‌بینی‌شده برای هر مزرعه، مدل‌های رشد محصول، مدل‌های بیماری، پهپادها و تصاویر ماهواره‌ای  برای هدایت کشاورزان انجام می‌گیرد.

خدمات نمونه برداری خاک  همراه با خدمات اسکن خاک، بافت خاک را ترسیم کرده و اغلب به عنوان مبنایی برای تولید نقشه بذر با نرخ متغیر آگاهانه است، سپس محصولات از راه دور در طول فصل رشد با استفاده از پلت فرم ابری  KORE کنترل می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای از محصولات کشاورزی،  تغییرات جزئی در رشد را نشان می‌دهد و می‌تواند مبنای ایجاد طرح‌های نیتروژن با نرخ متغیر باشد.

پهبادها هم  با اطلاعات مشاهده شده و به اشتراک گذاشته شده در KORE ، ابزار بسیار مفیدی در تشخیص مشکلات محصول به شمار می‌روند

از ابتدا تا پایان فصل رشد، همه تراکتورها می‌توانند Trimble را نصب کرده و به سرویس اصلاح EssentialsNet RTK  این شرکت وصل شوند. با تهیه‌ی نقشه عملکرد در کمباین، برداشت آسان‌تر مدیریت می‌شود. سپس داده‌های حاصل از عملکرد را در کنار داده‌های نمونه‌برداری خاک در KORE نمایش می‌دهند که با استفاده از سرویس EssentialsAnalysis، نه تنها به نقشه بازده، بلکه به نقشه‌های تجزیه و تحلیل چند ساله و سود، دسترسی پیدا می‌کنند.

مجموعه‌ی ملزومات خاک، به مرتع‌کاران نیز کمک می‌کند تا با نمونه‌برداری خاک و نرم‌افزار KORE، بر رشد علفزار از راه دور از طریق داده‌های پهپاد و ماهواره‌ به همراه داده‌های آب‌و‌هوا نظارت داشته باشند.

سرویس اندازه‌گیری منطقه SoilEssentials از فناوری GPS برای یک کار نقشه‌برداری قابل تکرار، دقیق و حرفه‌ای استفاده می‌کند.

یک پرواز پهپاد می‌تواند زهکش‌های قدیمی، تنوع در بافت خاک و فشردگی خاک را به‌دقت ثبت و نقشه‌برداری کند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم ابری KORE  مشاهده کرد.

آزمایش خاک شکن میکروارگانیسم‌هایی مانند نماتدها (کرم‌های گرد) نقش بسیار مهمی در کیفیت خاک و تولید گیاه دارند و شاخص‌های موثری از حاصلخیزی و سلامت خاک را ارائه می‌دهند. با استفاده از سال‌ها تصاویر ماهواره‌ای برای تعیین تغییرات میدانی برای نمونه‌برداری هدفمند، مشخصات DNA جوامع نماتد را از نمونه‌های خاک استخراج و تجزیه و تحلیل می‌کند تا ارزیابی کیفیت خاک را ارائه دهد. در حالی که اقدامات شیمیایی و فیزیکی خاک، تصویری فوری از یک لحظه بسیار کوتاه در زمان ارائه می دهد، داده های بیولوژیکی از جوامع نماتد بازتابی از ماه‌ها یا سال‌ها است و جایگزینی برای کشاورزی بوده که به طور سنتی بر آزمایش خاک مبتنی بر شیمی متکی است.

سنسورهای آبیاری یک سنسور آبیاری قوی، ضدآب و قابل اعتماد است که سیستم آبیاری را کنترل می‌کند. تمام اطلاعات در موبایل، تبلت و رایانه شخصی ضبط می‌شوند. نصب آسان، با استفاده از دو بند؛ جابجایی آسان، استفاده از آن در چند چرخ دستی؛ بدون کابل یا سیم خارجی؛  مقاوم، ضد آب و قابل اعتماد؛ باتری داخلی بیش از 3000 ساعت آبیاری را تضمین می‌کند و می‌توانند در NB-IoT ارتباط برقرار کنند. اطلاع وضعیت آبیاری، موقعیت چرخ دستی، سرعت، زمان تخمینی ورود، زاویه‌ی آلارم‌ها، افت فشار آب، توقف چرخ دستی، شیب، نقاط دیدنی، پایان اجرای آبیاری، مکان و زمان آبیاری  و اینکه کدام واگن‌های آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین نصب شده  Robocrop، محصول را جلوتر از تراکتور مشاهده می‌کند و با استفاده از یک برنامه تجزیه و تحلیل بینایی منحصر به فرد، مرکز دقیق شاخ و برگ ردیف محصول را تا چند میلی‌متر تعیین کرده و این امکان را برای دقت بسیار بالا در ردیابی ردیف محصول و در نتیجه هدایت تراکتور فراهم می‌کند.

از تکنیک‌های آزمایش شده تجزیه و تحلیل تصویر ویدئویی Robocrop برای مکان‌یابی گیاهان استفاده می‌شود تا به طور مکانیکی علف‌های هرز را  از بین ردیف‌ها حذف کند.

این دستگاه  برای استفاده در محصولات پیوندی مانند کاهو، کلم، کرفس و غیره طراحی شده است، با این حال می‌تواند در اکثر محصولاتی که با فاصله بوته و ردیفی منظم کاشته می‌شوند، جایی که شاخ و برگ گیاه به وضوح از گیاه بعدی جدا می‌شود، استفاده شود.

تصاویر با سرعت 30 فریم در ثانیه تجزیه و تحلیل می‌شوند و جهت بیل زدن از طریق یک جابجایی جانبی هیدرولیک با عملکرد ضدبرگشت تنظیم می‌شود. دقت در دوربین به طور کلی 15 میلی‌متر است و با افزودن دیسک‌های درگیر خاک، دقت بهتر از 10 میلی‌متر نیز امکان پذیر است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم