ظهور گردشگری کشاورزی در مزارع نیشکر

امتیاز دهید
مزارع نیشکر ایران

واحدهای کشت‌وصنعت نیشکر خوزستان، بر اساس توافق انجام شده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با مسئولان آنها، مجوز گردشگری کشاورزی دریافت می‌کنند.

به‌گزارش ایرنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پیمان نبهانی – سرپرست معاونت این اداره کل افزود: باتوجه به شرایط استان و هدف‌گذاری برای افزایش اشتغال در بخش گردشگری و لزوم تنوع بخشیدن به خدمات و بسته‌های سفر و گرایش به انواع گردشگری تخصصی و ضرورت ارائه خدمات خاص براساس علایق گردشگران به استناد جزء هفت بند ج ماده یک آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوبه هیات وزیران با موضوع «محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی و عشایری» با هدف توسعه پایدار روستایی و استفاده از ظرفیت مزارع نیشکر، در راستای ییشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد این واحدها در این بخش، واحدهای کشت و صنعت نیشکر خوزستان مجوز گردشگری کشاورزی دریافت خواهند کرد.
وی گفت: ایجاد اشتغال جدید، افزایش درآمد روستاییان ساکن در پیرامون این واحدها باتوجه به حضور گردشگر، هدایت کمک‌های شرکت در حوزه مسوولیت اجتماعی به سمت ایجاد توسعه پایدار گردشگری و صنایع دستی در روستاهای اطراف مزارع و نیز برقراری ارتباط بین فعالیت شرکت و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی، از دیگر اهدافی است که این توافق دنبال می‌کند.
نبهانی در توضیح فعالیت مراکز گردشگری کشاورزی بیان کرد: واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از مزرعه، باغ‌ها، گلخانه و ماکیان در کنار دامپروری، شیلات، عرصه‌ها و محل تولید در فضاهای باز و بسته و رویش‌گاه‌های طبیعی که باتوجه به جاذبه‌هایی همچون فضای سبز خاص موجود در مزرعه و تولید و استفاده خوراکی‌دارویی از محصول و صنایع تبدیلی و فرآوری، امکان بهره‌مندی توسط گردشگران را فراهم می‌کنند، براساس آیین‌نامه ابلاغی قابلیت دریافت مجوز را دارند.
وی  افزود: گردشگری کشاورزی در واحدهای بزرگ کشت و صنعت نیشکر، به صورت فعالیتی تجربه‌گرا و بدون نیاز به احداث هرگونه سازه انجام می‌شود که پس از دریافت مجوز لازم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط اجرا خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی در زمینی به مساحت ۶۷هزار هکتار در قالب هشت واحد بزرگ کشت و صنعت نیشکری در هفت شهرستان استان شامل شوش، شوشتر، باوی، اهواز، کارون، شادگان و خرمشهر درحال فعالیت است، گفت: این شرکت، باوجود ظرفیت‌های فراوان، تاکنون نتوانسته بود در حوزه گردشگری جایگاه خود را باز کند که با تلاش‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، مدیرعامل این هولدینگ بزرگ در استان، مدیران واحدها و همکاران آنها، همکاران ما در واحد بازاریابی و تبلیغات اداره‌کل و همچنین بخش خصوصی، این ظرفیت درحال معرفی و تبدیل شدن به یک مقصد برای گشت‌های ویژه است.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان در جنوب و شمال اهواز از دهه‌ی ۷۰ شروع شده و از ابتدای دهه‌ی ۸۰، یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسیدند. واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان بود که به تنهایی حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تولید می‌کنند. به تازگی واحد نیشکر هفت تپه نیز به این شرکت واگذار شده است. شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم