علامت تجاری صدا باید چگونه باشد؟

5/5 - (1 امتیاز)
علامت تجاری صدا

یک علامت تجاری صدا باید بسیار منحصر به فرد باشد تا جایی که به یک نشانگر پنهان در ذهن شنونده تبدیل شود.

بنابراین شخصی که آن را می‌شنود آن را با یک رویداد یا منبع خاص مرتبط می‌کند. بدست آوردن علامت تجاری روی صدا بسیار سخت است زیرا استانداردها بسیار سختگیرانه هستند، NBC اولین نهادی بود که در سال 1978 یک علامت تجاری را با موفقیت به ثبت رساند.

قانون لانهام

قانونی که اجازه ثبت علائم تجاری را می‌دهد، قانون «لانهام»، صدا را برای استفاده در فعالیت‌های تجاری، منع نمی‌کند.

علامت تجاری معتبر برای مدت طولانی در مقایسه با سایر تکنیک‌های برندسازی بخشی از شیوه‌های بازاریابی نبوده است.

یک عارضه مرتبط با نام تجاری یک صدا این است که موجودیت شما باید بزرگترین یا یکی از بزرگترین‌ها در بازار باشد قبل از اینکه یک صدا بتواند به طور ناخودآگاه خود را در ذهن شنونده جا دهد.

به عنوان یک قاعده، کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند صداهای کپی رایت را دریافت کنند.

اما به محض اینکه صدا به شکل ملموس ایجاد شد، تحت قوانین کپی‌رایت ایالات متحده دارای حق چاپ است.

علائم تجاری تا زمانی که نهاد آن را تجدید می‌کند و از آن استفاده می‌کند فعال می‌مانند، در حالی که حق چاپ، شش دهه پس از مرگ سازنده منقضی می‌شود.

البته این امکان وجود دارد که ابتدا حق نسخه‌برداری داشته باشید و در صورت نیاز قبل از پایان حق چاپ برای علامت تجاری درخواست دهید.

حق چاپ برای حمایت از ادعای شما مبنی بر داشتن صدا در صورتی که کسی بدون اجازه سعی در استفاده از آن داشته باشد، کافی است.

چه چیزی یک علامت صدا را قابل محافظت می‌کند

صداهای رایج را نمی‌توان علامت تجاری گذاشت. صداهای معمولی شامل چیزهایی مانند ساعت زنگ‌دار و سایر سیگنال‌های الکترونیکی است.

فقط صداهایی که متمایز، دلخواه و منحصر به فرد هستند مجاز به علامت تجاری هستند. صداهای کاربردی نیز نمی‌توانند به عنوان علامت تجاری ثبت شوند.

 صداهای عملکردی

  • صداهایی که یک عنصر ضروری برای نحوه استفاده از کالاها و خدمات هستند.
  • صداهایی که بر قیمت تمام شده کالاها و خدمات تاثیر می‌گذارند.

برای مثال، اگر به یک سازمان استفاده انحصاری از صدا داده شود، رقبا را در موقعیت بدی قرار می‌دهد.

کالاهای تولید صدا

علائم تجاری صوت برای کالاهایی که صدا ایجاد می‌کنند فقط زمانی قابل ثبت هستند که بتوان نشان داد که صدا برای آن کالاها متمایز و به طور عمده منحصر به فرد است. استفاده مداوم از حدود پنج سال نیز قبل از ارائه ادعای متمایز بودن مورد نیاز است. درخواست کاغذ برای علامت تجاری صدا باید به عنوان درخواست علامت غیرتصویری علامت‌گذاری شود.

گزینه انتخاب آن به عنوان درخواست علامت صوتی نیز از طریق اپلیکیشن آنلاین ارائه می‌شود.

ارسال فایل صوتی (ایالات متحده آمریکا)

علاوه بر فرم، یک فایل صوتی باید برای بررسی برای اهداف علامت تجاری ارسال شود. اگر درخواست به صورت دیجیتال ارسال شود، علامت صوتی را می‌توان به صورت دیجیتالی به برنامه پیوست کرد.

اگر درخواست به صورت کاغذی ارسال شده باشد، متقاضی باید یک CD، DVD، نوار صوتی یا نوار ویدئویی را همراه داشته باشد. اندازه فایل صوتی در صورت ارسال دیجیتال باید 5 مگابایت یا کمتر باشد.

هنگام درخواست باید توضیحات مفصلی از صدا درج شود. این برنامه همچنین باید نحوه استفاده از صدا را در رابطه با کالاها و خدمات مورد نظر نشان دهد.

آیا مردم می توانند صدا را تشخیص دهند؟

اغلب اوقات، تلاش برای ثبت علامت صوتی برای کسب‌وکارها جواب نمی‌دهد. شما اساساً باید بتوانید صدای نیش صدا را برای کسی زمزمه کنید و از او بخواهید که بلافاصله به شما بگوید از کجاست.

در غیر این صورت نمی‌توانید با موفقیت، اداره علائم تجاری را متقاعد کنید که صدای شما ذهن ناخودآگاه افرادی را که آن را می‌شنوند سوراخ کرده است.

در حالی که صداهای علامت تجاری یک مزیت منحصر به فرد در بازاریابی است، حق چاپ برای اکثر مشاغل با نتایج مشابه نیز کار می‌کند.

علامت تجاری صدا تقریباً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. یک سازمان یک کلیپ صوتی منحصر به فرد را ایجاد یا تنظیم می‌کند. این باید از طریق ترکیبی از جلوه‌های صوتی و موسیقی انجام شود.

پس از اتمام ساخت صدا، سازمان می‌تواند مجوز رسمی آن را دریافت کند و سپس از آن در بازاریابی برای مشتریان استفاده کند تا مشتریان هر بار که صدا را می‌شنوند شروع به فکر کردن به شرکت کنند.

هنگامی که موسیقی مقدماتی شروع به پخش می‌کند، این نوع آشنایی با صدا در تلویزیون رایج است.

چند مثال از علامت تجاری صدا

محدودیت صادرات برنج هند و پیامد جهانی این تصمیم

نوآوری‌های ماشین‌سازی باسکار

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم