مهاجران آفریقایی، پنجاه درصد نیروی کشاورزی ایتالیا هستند

امتیاز دهید
کشاورزی در ایتالیا

در ایتالیا، محله‌ای به نام  «گتو» وجود دارد که محل زندگی صدها کارگر مزرعه مهاجر آفریقایی است که بیشتر آنها اهل گامبیا، سنگال و تونس هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، چنین «گتوهایی» که عمدتاً کارگران کشاورزی آفریقایی را در خود جای داده‌اند در سایر نقاط ایتالیا مانند پولیا در جنوب نیز وجود دارند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که بین 450000 تا 500000 مهاجر غیرقانونی در بخش کشاورزی این کشور کار می‌کنند که حدود نیمی از کل نیروی کار ایتالیا هستند.

در پشت کمپ یک منطقه باز بزرگ پر از زباله و یک اتاق دوش موقت وجود دارد که می‌توان آن را به قیمت 1 دلار (0.85 پوند) و یک سطل آب با قیمت 1 دلار خریداری کرد.

بوجا، به عنوان یک مهاجر گامبیایی در سال 2017 به اینجا نقل مکان کرده است. او ابتدا برای کار در مزارع زیتون آمده اما از آن زمان از مهارت‌های نجاری خود برای تبدیل شدن به سازنده اردوگاه استفاده کرده است.

بوجا، کلبه‌هایی را برپا می‌کند که ماهیانه 100 دلار به کارگران اجاره داده می‌شود، اما ساکنان کلبه در شرایط بدی زندگی می‌کنند: آب جاری، سیستم فاضلاب و برق وجود ندارد.

بوجا می‌گوید برای پختن غذا و گرم شدن آتش روشن می‌شود،کار موج گرما هنوز هم هر سال بیش از 1000 مهاجر – بدون مدارک رسمی – این اردوگاه غیررسمی را پر می‌کنند تا از سپتامبر تا نوامبر برای باندبازان بازار سیاه کار کنند تا زیتون برداشت شود.

کشاورزان این منطقه، زیتون Nocellara del Belice را پرورش می‌دهند که یکی از بهترین زیتون های رومیزی در جهان محسوب می‌شود. آنها باید افراد زیادی را استخدام کنند تا آنها را با دست بچینند تا به اغذیه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های گران در سراسر جهان برسانند.

سیستم  گنگ‌مستر، معروف به caporalato به این معنی است که مهاجران مستقیماً برای کشاورزان کار نمی‌کنند و وضعیت غیرقانونی آنها به این معنی است که آنها برای مشاغلی که حداقل 2 دلار در ساعت به آنها پرداخت می‌کنند بسیار ارزان هستند.

عیسی، یک مهاجر از گامبیا می‌گوید: «هرچقدر هم که هوا گرم باشد، وقتی به پولیا می‌روید آفریقایی‌هایی را می‌بینید که در مزارع کار می‌کنندو حتی در گرمترین روزها که به راحتی به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد، مهاجران ترجیح می‌دهند به مزارع نروند، رئیس باند تسلیم نمی‌شود و زنگ می‌زند که عیسی کجایی، چرا نمی‌آیی سر کار؟

هر چقدر هم که هوا گرم باشد باید بیدار شوی و بروی سر کار.»

این نشان می‌دهد که چگونه مهاجران آفریقایی بار سنگین بحران آب‌و‌هوایی را که ایتالیا تجربه می‌کند، متحمل می‌شوند. سیسیل مرکز موج گرمای اروپا است، جایی که گرم‌ترین دمای ثبت شده در این قاره با 48 درجه سانتیگراد در سال 2021 ثبت شده است.

طبق گفته‌ی مقامات ایتالیایی، در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای مهار باندبازان صورت گرفته است، این سیستم در سال 2011 غیرقانونی شد و در سال 2016 به یک جرم زندانی برای کشاورزان تبدیل شد که به یک باندباز تکیه کنند اگرچه به نظر نمی‌رسد این قانون تا حد غیرقانونی بودن ادامه یابد.

در طول همه‌گیری کرونا، دولت برای هزاران مهاجر غیرقانونی مجوز کار صادر کرد تا به کشاورزان کمک کند تا با کمبود نیروی کار کنار بیایند، اما با روی کار آمدن دولت جدید راست افراطی در ماه گذشته، این نگرانی وجود دارد که عفو بیشتر برای مهاجران غیرقانونی در نظر گرفته نشود.

مهاجران می‌گویند ایتالیایی‌ها نمی‌دانند که مهاجران چقدر برای این کشور مهم هستند، آنها بدون ما نمی‌توانند زنده بمانند، ما غذای آنها را پرورش می‌دهیم.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم