میان وعده‌ای مناسب با تاثیر بر میکروبیوم روده

امتیاز دهید
مواد مغذی برای میکروبیوم روده

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس، موادی را برای غذاهای میان‌وعده‌ای شناسایی کرده‌اند که با تاثیر بر میکروبیوم روده می‌تواند بر سلامت طولانی مدت، اثر داشته باشد.

در گزارش اخیر، پژوهشگران،  داده‌های مطالعه‌ای را تجزیه و تحلیل کرده‌اند که در آنها افراد دارای اضافه وزن از یک رژیم غذایی معمولی  استفاده می‌کردند. این رژیم‌ها با یکی از سه نمونه میان‌وعده حاوی فیبر تکمیل شده بودند: فیبر نخود، فیبر نخود و اینولین، فیبر نخود و اینولین و تفاله پرتقال و سبوس جو.

این مطالعه نشان داد میان‌وعده با ترکیب چهار الیاف مختلف، تأثیر بیشتری بر روی ژن‌های میکروبیوم دارد.

جفری گوردون، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «از آنجا که میان‌وعده‌ها بخشی محبوب از رژیم‌های غذایی در غرب هستند، ما در تلاشیم تا به تولید نسل جدیدی از مواد غذایی میان‌وعده‌ای که مردم دوست دارند بخورند بپردازیم که جنبه‌های سلامتی بیشتری هم داشته باشد.»

بسیاری از مصرف‌کنندگان در کشورهای غربی دارای  رژیم‌های غذایی پرچرب و کم فیبر هستند بنابراین نمی‌توانند دارای میکروبیوم متنوع و سالم روده باشند و این در حالی است که فیبرهای غذایی با خطر کمتری از بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و چاقی در ارتباط‌اند.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در تلاشند نحوه تعامل فیبرهای مختلف با بدن و چگونگی جذب آنها را کشف کنند تا بتوانند تعیین کنند کدام یک بیشترین تأثیر را بر سلامت انسان دارا هستند.

برای صنایع غذایی، افزودن فیبر یک گام مثبت است. اما اگر ترکیبات کلی مواد، برای جذب مناسب‌تر باشد ، تعیین اینکه کدام نوع فیبرها بیشترین تأثیر را دارندمی‌تواند پتانسیل آنها را برای مصرف کننده افزایش دهد.

به گفته گوردون، با درک بهتر از تأثیر انواع مختلف الیاف بر روی اجزای میکروبیوم، می‌توان میان وعده‌ای را تحویل داد که مردم بخواهند بخورند و در عین حال سالم بمانند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم