نتایج جدید مطالعات از عوارض کشاورزی ارگانیک برای محیط‌زیست

امتیاز دهید
کار دستگاه های کشاورزی بر روی زمین و تولید محصول ارگانیک

یکی از بزرگترین اشکالات کشاورزی ارگانیک این است که نسبت به کشاورزی معمولی به زمین بیشتری نیاز دارد.

پژوهشگران سوئدی دریافته‌اند که کشاورزی ارگانیک لزوماً برای آب و هوا مناسب نبوده و می‌تواند منجر به تولید مقدار بیشتری از گازهای گلخانه‌ای شود.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و حتی کشورهای جهان در تلاش برای حفظ محیط‌زیست با استفاده از روش کشاورزی ارگانیک هستند (به عنوان مثال، سوئد قصد دارد تا سال 2030، 30 درصد از محصولات خود را بصورت ارگانیک تولید کند)، این موضوع جنبه‌های منفی خود را نیز داراست.

یکی از بزرگترین اشکالات استفاده از این روش، این است که به زمین بیشتری نسبت به کشاورزی معمولی نیاز دارد و این در حالی است که نیاز به استفاده کارآمد از زمین همزمان با تقاضای جهانی برای غذا و سوخت‌های زیستی نیز افزایش پیدا کرده است.

محققان مرکز اقتصاد کشاورزی در دانشکده اقتصاد دانشگاه لوند به بررسی سه عامل محیطی دیگر چون تنوع زیستی، نشت مواد مغذی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در استفاده از این نوع کشاورزی پرداخته‌اند.

هنگامی که تأثیر بر هر هکتار زمین زراعی، اندازه‌گیری می‌شود، این روش، در واقع، تنوع زیستی را افزایش می‌دهد و موجب نشت کمتر مواد مغذی و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود اما اگر تأثیرات زیست‌محیطی بر اساس میزان زمین مورد نیاز برای تولید مقدار معینی از غذا محاسبه شود، تنوع زیستی تنها تاثیر مثبت آن است.

« فردریک ویلهلمسون»، مدیر مرکز اقتصاد کشاورزی این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتشار گازهای گلخانه‌ای و نشت مواد مغذی حتی می‌تواند با انجام کشاورزی ارگانیک افزایش یابد، اگر قرار باشد که همان مقدار غذا با کشاورزی ارگانیک به جای کشاورزی معمولی تولید شود.»

کافه کشاورز:

کشاورزی ارگانیک، یک فرآیند کشاورزی است که از کودهای بیولوژیکی و کنترل آفات به دست آمده از ضایعات حیوانی یا گیاهی، استفاده می‌کند و آن در واقع به عنوان پاسخی به رنج‌های زیست محیطی ناشی از استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی و کودهای مصنوعی است.

صنعت محصولات سالم یکی از بخش‌های کشاورزی در حال رشد سریع در ایالات متحده به شمار می‌رود. کشاورزی ارگانیک مزایای حیاتی مانند حفظ ترکیب ارگانیک خاک را به همراه دارد، کشاورزی ارگانیک، رویکردهایی چون حفظ و بهبود حاصلخیزی، تنوع زیستی و کاهش فرسایش را داراست.

هدف این نوع از کشاورزی، زراعت زمین و پرورش محصولات به گونه‌ای است که با استفاده از ضایعات آلی و سایر مواد بیولوژیکی به همراه میکروب‌های مفید برای رهاسازی مواد مغذی به محصولات، خاک را زنده و سالم نگه دارد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم