ورود قدرتمند JBS‌ به دنیای تولید گوشت کشت‌ شده

5/5 - (1 امتیاز)
استیک ها در داخل ظرف بر روی میز، گوشت کشت شده

شرکت JBS  از طریق خرید «بیوتک‌فودز» اسپانیا و سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری وارد فضای کشت گوشت می‌شود. صندوق‌های این غول جهانی گوشت، یک کارخانه تولید جدید در اسپانیا برای بیوتک‌فودز و هم یک مرکز تحقیق و توسعه گوشت کشت‌شده در کشور خود برزیل ایجاد خواهند کرد.

مرکز تحقیق و توسعه برزیل که قرار است در سال آینده افتتاح شود توسط دو نفر از متخصصان برتر این کشور در مهندسی زیستی هدایت می‌شود و در مرحله دوم، یک کارخانه به مساحت 10000 متر مربع (32808 فوت مربع) در اختیار خواهد داشت و حدود 25 محقق را استخدام خواهد کرد. بسیاری از شرکت‌های چندملیتی مواد غذایی با شرکت‌های گوشتی مبتنی بر سلول – از جمله نستله، نوماد فودز و میتسوبیشی  همکاری کرده‌اند، اما این اولین خرید بیگ فود در این فضا است.

همانطور که فضای گوشت کشت شده همچنان به رشد و توسعه ادامه می‌دهد، منطقی است که شرکت‌های گوشت سنتی بیشتری بخواهند درگیر شوند و  JBS که بزرگترین شرکت گوشتی جهان است به گفته‌ی «گیلبرت تومازونی»، مدیرعامل جهانی آن، این خرید، استراتژی نوآوری این شرکت را تقویت می‌کند و از نحوه توسعه محصولات جدید گرفته تا نحوه تجاری‌سازی آنها، برای رسیدگی به تقاضای رو به رشد جهانی برای غذا حمایت می‌کند.

JBS با واحدهای تولیدی و دفاتر تقریباً در تمام قاره‌ها و محصولات در 190 کشور در سراسر جهان، گستره وسیعی دارد. این شرکت عمیقاً درگیر گوشت‌های گیاهی شده است و بخش Planterra را در ایالات متحده و خط Incrível در برزیل راه اندازی کرده است، همچنین  Vivera، سومین تولیدکننده بزرگ مواد غذایی گیاهی اروپا را در ماه آوریل خریداری کرد. گوشت مبتنی بر سلول مرز بعدی این شرکت است که باید با آن مقابله روبرو شود.

این شرکت همچنین یک پروژه 5.2 میلیون یورویی (حدود 6 میلیون دلار) را رهبری می‌کند که توسط دولت اسپانیا برای تحقیق در مورد محصولات پایدار مبتنی بر سلول با مزایای سلامتی، از جمله پیشگیری از سرطان، تامین شده است.

یک مرکز بزرگ تحقیق و توسعه نه تنها به ایجاد این صنعت در کشور آمریکای جنوبی کمک می کند، بلکه می‌تواند آن را به مرکزی برای توسعه محصولات مبتنی بر سلول تبدیل کند.  از این گذشته، برزیل یکی از بالاترین میزان مصرف سرانه گوشت در جهان را دارد به طور کلی اشتهای زیادی برای محصولات گوشتی وجود دارد و انتظار می‌رود که گزینه‌های مبتنی بر سلول در آینده نه چندان دور به بخش بزرگی از آنچه جهان می‌خورد تبدیل شود.

یک گزارش اخیر از شرکت مشاوره استراتژی و مدیریت Kearney پیش‌بینی کرده‌است که تا سال 2040، 35 درصد از کل گوشت مصرفی در سراسر جهان مبتنی بر سلول خواهد بود.

«کشت شده»، عنوان برگزیده شرکت‌های گوشتی مبتنی بر سلول

شکایت از غول فرآوری گوشت JBS SA

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم