شکایت از غول فرآوری گوشت JBS SA

امتیاز دهید
پرورش دام بصورت غیرقانونی در برزیل

غول فرآوری گوشت JBS SA و سه کشتارگاه دیگر به دلیل خرید گاوهایی که به طور غیرقانونی در یک منطقه حفاظت شده در آمازون برزیل پرورش داده شده‌اند، با شکایت به دنبال میلیون‌ها دلار خسارت زیست‌محیطی روبرو هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شکایت‌هایی که از 5 تا 12 دسامبر توسط ایالت رودونیا در غرب برزیل تنظیم شده است به یک منطقه حفاظت شده به نام Jaci-Parana اشاره دارد که زمانی به عنوان یک جنگل بارانی شناخته می‌شد اما اکنون به دلیل چندین دهه سوء استفاده توسط زمین‌خواران، چوب‌بران و دامداران عمدتاً به علفزار تبدیل شده است.

البته قانونی وجود دارد که گاوهای تجاری در این ذخیره‌گاه را ممنوع می‌کند، با این وجود، حدود 216.000 راس در این مرتع چرا می‌کنند.

از 17 شکایت، سه مورد نام JBS  به همراه کشاورزانی که گفته می‌شود که 227 دام پرورش یافته در Jaci-Parana را فروخته‌اند. این شکایت‌ها حدود 3.4 میلیون دلار برای «تهاجم، اشغال، بهره‌برداری، ایجاد آسیب‌های زیست‌محیطی، جلوگیری از بازسازی طبیعی و/یا بهره‌برداری اقتصادی» از زمین‌های حفاظت‌شده طلب می‌کنند.

سه شرکت کوچکتر بسته‌بندی گوشت نیز متهم به آسیب‌رساندن به محیط‌زیست با خرید گاو شده‌اند.

به نظر می‌رسد این شرکت‌ها، گوشت را به ایالات متحده و همچنین به چین، بزرگترین خریدار گوشت گاو برزیل، هنگ‌کنگ، روسیه، مصر، مراکش، اسپانیا، ترکیه، امارات‌متحده‌عربی و عربستان سعودی صادر کرده‌اند.

شکایت و دادخواست‌ها

هدف شکایت‌ها، تعیین بهایی برای نابودی جنگل‌های بارانی قدیمی است، دادگاهی با تشکیل پرونده، خسارتی را حدود 1 میلیارد دلار تعیین می‌کند و مشخص نیست که آیا صدها مهاجم دیگر در Jaci-Parana نیز برای غرامت مورد شکایت قرار خواهند گرفت یا نه؟

در این دادخواست‌ها آمده است: «متجاوزان و شرکای تجاری اصلی آن‌ها – چوب‌بران و شرکت‌های بسته‌بندی گوشت – سود را از آن خود می‌کنند و در عین حال، هزینه‌های آسیب‌های زیست‌محیطی را به جامعه تحمیل می‌کنند.»

در یک گزارش با توجه به جدیت احتمالی شکایات جدید، افسر دادگاهی که تلاش می‌کرد اخطار تخلیه را به یکی از کشاورزان غیرقانونی این مناطق بدهد، گفت که او تهدید به مرگ شده است.

نکات اولیه از شکایت‌هایی که غول فرآوری گوشت JBS و دیگران را به مشارکت در جنگل‌زدایی آمازون متهم می‌کند این است که جنگل‌زدایی یک نگرانی عمده در جنگل‌های بارانی آمازون است، جایی که بسیاری به دنبال سود بردن از منابع عظیم آن از طریق معدن، برداشت چوب، کشاورزی و غیره هستند.

سایر واحدهای حفاظتی نیز مورد تهاجم زمین‌خواران قرار گرفتند، با اعتراض کمی از سوی مقامات، برخی از دولت‌های برزیل حتی آن را تشویق کردند.

در سال 2010، رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، در دوره دوم ریاست جمهوری خود، جنگل ملی بوم فوتورو، در مجاورت Jaci-Parana را به میزان دو سوم کاهش داد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم