پرورش نسل جدید گوسفندان با قدرت انتشار کم متان

5/5 - (1 امتیاز)
گوسفند به دوربین نگاه می کند - گوسفندان

در تلاش برای مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی، کشاورزان بریتانیایی در تلاش برای پرورش گوسفندان با انتشار کم متان هستند.

هنگامی که گوسفندان گوز و آروغ می‌زنند، گاز متان آزاد می‌کنند. در طی یک دوره 20 ساله، این ماده قدرتمند، حدود 80 برابر قوی‌تر از دی‌اکسیدکربن برای به دام انداختن گرما در جو است و در نتیجه باعث گرم‌شدن کره زمین می‌شود.

به گزارش اورونیوز،اما کشاورزان برای کاهش این انتشار گازهای گلخانه‌ای به مهندسی ژنتیک روی می‌آورند. با تکیه بر موفقیت آزمایشی در نیوزلند، کشاورزان «هرتفوردشایر» به طور انتخابی گوسفندان را برای ایجاد یک گله کم متان پرورش می‌دهند.

«راب هاجکینز»، یک پرورش‌دهنده گوسفند در مزرعه کاپوی می‌گوید که این پروژه به ساخت آینده کشاورزی کمک خواهد کرد.

این پروژه عالی است زیرا نشان می‌دهد که چگونه تولیدکنندگان دام می‌توانند بخشی از راه‌حل تولید غذای پایدار باشند تا اینکه مشکل ساز باشند.

بدیهی است که این پاسخ کامل نیست، اما اگر بتوانیم انتشار گاز متان را تا 15 درصد بدون کاهش بهره‌وری کاهش دهیم و این کار را نسبتاً سریع و ارزان انجام دهیم، تا حدودی جواب می‌دهد.

اثرات زیست محیطی گوسفند چیست؟

حیوانات مزرعه گاز متان منتشر می‌کنند، ماده‌ای که مسئول حدود یک چهارم گرمایش جهانی است.

در اتحادیه اروپا، کشاورزی مسئول 53 درصد انتشار گاز متان است. یکی دیگر از گازهای گلخانه‌ای بزرگ، صنعت سوخت فسیلی است.

در COP26، بیش از 100 کشور با تعهد جهانی برای کاهش 30 درصدی انتشار گاز متان تا سال 2030 موافقت کردند. گوسفند اصلاح شده ژنتیکی می‌تواند یک تکه از این پازل باشد.

آیا می‌توانید گوسفندهای تولید کننده متان کم را پرورش دهید؟

تصور می‌شود که مقدار متانی که گوسفند ساطع می‌کند می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد، درست مانند اندازه یا پشمی بودن کت حیوانات که حالت ژنتیک دارد و این بدان معنی است که به طور بالقوه می‌تواند پرورش یابد.

مقامات کشاورزی در نیوزیلند از سال 2008 ،گوسفندانی با انتشار کم و زیاد پرورش می‌دهند. آنها تخمین می‌زنند که گله کم انتشار که اکنون در نسل سوم خود است، 16 درصد، متان کمتری منتشر می‌کند.

سازمان کشاورزی این کشور مدعی است: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه صفات مهم تولید مانند نرخ رشد، تولید پشم و مقاومت به بیماری در خط کم انتشار به خطر بیفتد، وجود ندارد.»

در سال 2019 اطلاعات پرورش در اختیار برخی از پرورش‌دهندگان قوچ کشور قرار گرفت. گله در آزمایشی در بریتانیا از نظر ژنتیکی با برخی از گوسفندان نیوزیلندی مرتبط است که امسال برای انتشار کم تولید شده‌اند  که نشان می‌دهد می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

کارشناسان کشاورزی دقیق، سطح متان گوسفند را در یک محفظه انباشتگی قابل حمل (PAC) اندازه‌گیری می‌کنند، گازی را که در طی یک ساعت ساطع می‌کند جمع‌آوری می‌کنند، آن را بر اساس نوع، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

چگونه می‌توانیم با انتشار متان مقابله کنیم؟

اصلاح نژاد، تنها راهی نیست که کشورها با انتشارات کشاورزی مقابله می‌کنند. نیوزیلند که دو برابر تعداد، گاو و پنج برابر نیاز مردم، گوسفند دارد  پیشنهاد داده است که بر گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط حیوانات مزرعه، مالیات وضع شود و کشاورزان را ملزم به پرداخت مالیات بر حیوانات خود کند.

در سطح فردی، خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه بهترین راه برای کاهش متان است، زیرا پرورش گاو و گوسفند برای غذا یک انتشار دهنده بزرگ است. کشاورزی همچنین یکی از بزرگترین استفاده‌کنندگان زمین و آب در سراسر جهان است. خوردن منابع جایگزین پروتئین مانند گوشت کشت شده نیز به کاهش این مشکلات کمک می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم