کمبود موادغذایی و افزایش هزینه‌های تولید در بریتانیا

امتیاز دهید

قفسه‌های سوپرمارکت‌های بریتانیا در حالی که کشاورزان با کمبود نیروی کار، هزینه‌های فزاینده انرژی، تورم، مشکلات زنجیره تامین و تغییرات آب‌وهوایی مبارزه می‌کنند، خالی مانده است.

به گزارش اورونیوز، تخم‌مرغ و مواد تشکیل‌دهنده سالاد به ویژه تحت تأثیر این طوفان، قرار گرفته‌اند. «مینت باترز»، رئیس اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس و ولز، به اسکای نیوز گفت: «همه می‌خواهند از جیره‌بندی اجتناب کنند، چیزی که در ماه دسامبر در مورد تخم‌مرغ مشاهده کردیم».

او در مصاحبه‌ای که پس از کنفرانس سالانه NFU در روز سه‌شنبه انجام شد، ادامه داد: «من فکر می‌کنم در دسترس بودن برخی از مواد غذایی چالش‌هایی وجود خواهد داشت.»

باترز در کنفرانس NFU گفت از سال 2019، هزینه کود 169 درصد افزایش یافته است. با پس‌زمینه افزایش قیمت گاز به دلیل تحریم‌های روسیه، هزینه‌های انرژی 79 درصد افزایش یافته و سه برابر بیشتر از حد معمول شده است. در همین حال، خوراک دام نیز، 57 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، کشاورزان بریتانیا با هزینه‌هایی روبرو هستند که تقریباً 50 درصد بیشتر از سال 2019 است. تولیدکنندگان در جاهای دیگر نیز از اثرات گلوله‌برفی بحران انرژی رنج می‌برند.

با وجود افزایش قیمت مواد غذایی سوپرمارکت، بسیاری از کشاورزان هنوز با هزینه‌های تولید بالاتر از سود مواجه هستند.

بریتانیا در هر دو فصل تابستان و زمستان با دمای غیرعادی بالا و همچنین خشکسالی در برخی مناطق این کشور مواجه بوده است که بر محصولات کشاورزی و دام‌ها تأثیر گذاشته است.

در حال حاضر، شرایط نامناسب آب‌و‌هوایی در اسپانیا و مراکش، برداشت برخی از میوه‌ها و سبزیجات از جمله گوجه‌فرنگی و فلفل را مختل کرده است.

کدام مواد غذایی در بریتانیا بیشتر در معرض خطر هستند؟

به گفته باترز، انتظار می‌رود تولید مواد تشکیل دهنده سالاد در بریتانیا به پایین‌ترین سطح از زمان شروع رکوردها در سال 1985 کاهش یابد.

گوجه فرنگی، خیار، فلفل، سبزیجات مزرعه و سیب زمینی به ویژه در معرض خطر هستند.

در مورد تخم‌مرغ، تولید بریتانیا به پایین‌ترین سطح خود در 9 سال گذشته رسیده است و در سال 2022 حدود یک میلیارد تخم مرغ کمتر در مقایسه با سال 2019 تولید شده است.

یک نظرسنجی NFU از تولیدکنندگان دام نشان داد که 40 درصد از کشاورزان گوشت گاو و 36 درصد از کشاورزان گوسفند در حال برنامه‌ریزی برای کاهش تعداد در 12 ماه آینده هستند.

آیا در سایر نقاط اروپا کمبود مواد غذایی وجود دارد؟

دمای زیر صفر در اسپانیا بر برخی از تولیدکنندگان میوه و سبزیجات تأثیر گذاشته است، به ویژه در شهرداری جنوب شرقی آلمریا که تامین کننده اصلی سبزیجات به اروپا در ماه‌های زمستان است.

این امر بر صادرات به ایرلند تأثیر گذاشته است، اما به نظر می رسد تا کنون تأثیر قابل توجهی بر اروپا نداشته است.

در حالی که ایرلند معمولاً از آوریل به واردات هلندی وابسته است، تولیدکنندگان، گلخانه‌های خود را به دلیل بحران انرژی گرم نمی‌کنند و این باعث کمبود اقلامی مانند بادمجان، گوجه فرنگی و خیار شده است که ممکن است برای مدتی ادامه یابد.

چگونه می توان مشکلات کشاورزان بریتانیا را حل کرد؟

بهبود شرایط صنعت کشاورزی به شدت به سیاست دولت بستگی دارد، NFU از دولت بریتانیا می‌خواهد که تولید غذای داخلی را ارتقا دهد و کشاورزان بریتانیایی را در مذاکرات تجاری در اولویت قرار دهد.

این کشور همچنین خواستار بهبود حمایت از صنعت انرژی در مواجهه با افزایش قبوض شده است. بخش‌های کشاورزی و باغبانی در حال حاضر واجد شرایط طرح حمایت از انرژی دولت نیستند.

پذیرش شیوه‌های کشاورزی پایدار و فناوری‌های جدید مانند تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در مزرعه و ترسیب کربن نیز کلید تضمین آینده صنعت است.

NFU خواستار طرح‌های دولتی برای تشویق اقدامات زیست‌محیطی مثبت کشاورزان شده است همچنین از آن خواسته است که موضوع امنیت غذایی را به اندازه امنیت انرژی جدی بگیرد.

برای مقابله با کمبود مواد غذایی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اول از همه، باترز از مصرف‌کنندگان می خواهد که از خرید وحشت نکنند. انجام این کار می‌تواند خطر کمبود و تورم بیشتر را ایجاد کند.

خرید محلی نه تنها به حمایت از کشاورزان محلی کمک می‌کند، بلکه از اثرات ناشی از تغییرات آب‌و‌هوایی واردات نیز جلوگیری می‌کند.

همه به باغ دسترسی ندارند، اما راه‌های خلاقانه‌ای برای پرورش موادغذایی برای خودکفایی بیشتر ساکنان آپارتمان وجود دارد.

باغ‌های بالکن، بخش‌ها، بخش‌های داخلی و حتی اجاره باغ از طریق پلتفرم‌های سبک Airbnb مانند Allotme می‌توانند به این کار در شروع کار کمک کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم