تاثیر پرورش دام، تولید لبنیات و کشت دام بر گرم شدن کره زمین

امتیاز دهید
قفسه های گوشت در کنار هم - گرم شدن هوا

بر اساس یک مطالعه جدید، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از نحوه تولید و مصرف غذا توسط انسان‌ها می‌تواند تا سال 2100 ، نزدیک به 1 درجه، گرم شدن آب و هوای زمین را افزایش دهد.

به گزارش اورونیوز،ادامه الگوهای غذایی امروزی، افزایش گرمای زمین را از مرز 1.5 درجه سانتیگراد عبور خواهد داد چنانکه در توافقنامه آب‌و‌هوای پاریس برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییرات آب‌و‌هوایی به دنبال آن بود.

بر اساس مطالعه منتشر شده در روز دوشنبه در Nature Climate Change، این می‌تواند باعث شود تا ما به مرز 2 درجه سانتیگراد توافق نزدیک شویم.

این مطالعه مدل‌سازی نشان می‌دهدکه اکثر انتشار گازهای گلخانه‌ای از سه منبع اصلی گوشت حیواناتی مانند گاو، گوسفند و بز، لبنیات و برنج ناشی می‌شود.

طبق این مطالعه، این سه منبع حداقل 19 درصد از سهم غذا در گرم شدن سیاره را به خود اختصاص می‌دهند و گوشت با 33 درصد، بیشترین سهم را دارد.

همه آنها به روشی که در حال حاضر پرورش داده می شوند، مقادیر زیادی متان، یک گاز گلخانه ای قوی با قدرت گرمایش بیش از 80 برابر دی‌اکسید‌کربن منتشر می‌کنند.

محققان محاسبه کردند که تا سال 2030 ، متان 75 درصد از سهم گرمایش مواد غذایی را به خود اختصاص خواهد داد و دی‌اکسیدکربن و اکسید‌نیتروژن بیشتر بقیه را تشکیل می‌دهند.

کاترین سی ایوانوویچ، دانشمند آب و هوا در دانشگاه کلمبیا و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین نکته‌ای که می‌خواهم (سیاست‌گذاران) داشته باشند این واقعیت است که انتشار متان واقعاً بر گرم شدن مرتبط با بخش غذا تسلط دارد.

ایوانوویچ و همکارانش از دانشگاه فلوریدا و صندوق دفاع از محیط زیست، سه گاز اصلی تولید شده توسط هر نوع غذا در طول عمر خود را بر اساس الگوهای مصرف فعلی محاسبه کردند.

سپس آنها انتشار سالانه را در طول زمان توسط گاز بر اساس پنج پیش‌بینی جمعیت مختلف مقیاس‌بندی کردند.

و سپس آنها از یک مدل آب و هوایی که اغلب توسط پانل سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی استفاده می شود برای مدل سازی اثرات این انتشارات بر تغییر دمای هوای سطحی استفاده کردند.

کریس فیلد، دانشمند آب و هوای دانشگاه استنفورد، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که این مطالعه از روش‌ها و مجموعه داده‌های به خوبی تثبیت شده برای ایجاد یک نتیجه‌گیری جدید و هشیارکننده استفاده کرده است.

مردیث نایلز، دانشمند سیستم‌های غذایی در دانشگاه ورمونت که در این زمینه نقشی نداشت، گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که غذا برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی توافق پاریس ما کاملاً حیاتی است – عدم توجه به غذا، عدم دستیابی به اهداف آب و هوایی ما در سطح جهانی است.

این مطالعه راه‌هایی برای تغییر تولید و مصرف غذا در جهان ارائه کرد که می‌تواند گرمایش را محدود کند. «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی آوریل 2021 در کنگره از مزایای آب و هوای کاشت گیاهان پوششی که می‌توانند کربن را از جو خارج کنند، دفاع کرد.

مطالعات و گزارش‌های متعدد اخیر، مصرف کمتر گوشت را به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای توسط حیواناتی که برای مصرف پرورش یافته‌اند، توصیه کرده‌اند و کالیفرنیا برنامه بازیافت زباله های غذایی اجباری را در سال 2021 برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مواد غذایی فاسد آغاز کرد.

اما کاهش متان ممکن است مهمترین هدف همه باشد. ایوانوویچ گفت، اگرچه متان بسیار قوی‌تر از کربن است اما عمر آن نیز بسیار کوتاه‌تر است – به این معنی که کاهش انتشار متان می‌تواند فواید سریعی داشته باشد.

بنابراین، این به ما کمک می‌کند تا بر گرم شدن هوا نظارت داشته باشیم و همچنین به ما زمان می‌دهد تا در این مدت انعطاف‌پذیری و سازگاری با تغییرات آب و هوایی را ایجاد کنیم.

سوال عمده ای که باقی می ماند این است که آیا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی می توانند رفتار خود را برای دستیابی به کاهش گازهای گلخانه‌ای که در این مطالعه بیان شده است تغییر دهند.

«لو زیسکا» فیزیولوژیست گیاهی دانشگاه کلمبیا در ایمیلی به AP گفت: «تغییر رفتار، به‌ویژه زمانی که ما با رسانه‌های دائمی بمباران می‌شویم که فواید همه چیز را از کوکاکولا گرفته تا سیب‌زمینی سرخ کرده، از پیتزا گرفته تا همبرگر را تمجید می‌کنند، بسیار دشوار است».

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم