توسعه کشاورزی در چین به کمک امکانات فضایی

امتیاز دهید

چین به عنوان یک کشور بزرگ، کشاورزی خود را با کمک تعهدات فضایی خود برای افزایش بهره‌وری و افزایش درآمد کشاورزان تغییر می‌دهد.

بیش از 100000 ماشین کشاورزی با سیستم رانندگی خودکار BDS نصب شده است که فرآیندهای تولید کشاورزی مانند شخم عمیق، نشاء برنج، کاشت، حفظ نباتات، برداشت، تصفیه کاه و خشک کردن را پوشش می‌دهد.

بیش از 240 نوع غلات اصلی و بیش از 400 گونه سبزیجات، میوه، چمن و گل پس از بیش از 3000 آزمایش پرورش فضایی، تأییدیه های نهایی را برای کاشت انبوه کسب کرده‌اند.

در مراسم پرتاب روز فضایی چین در هیفی، مرکز استان آنهویی در شرق چین، اداره ملی فضایی چین و آکادمی علوم چین مجموعه‌ای از تصاویر جهانی از مریخ را منتشر کردند که در اولین ماموریت اکتشاف مریخ چین به دست آمده بودند.

فناوری ها و محصولات الهام گرفته از دستاوردهای فضایی در زمینه های مختلف در سراسر کشور به کار گرفته شده اند. چین به عنوان یک کشور کشاورزی بزرگ، کشاورزی خود را با کمک تعهدات فضایی خود برای افزایش بهره وری و افزایش درآمد کشاورزان تغییر می دهد.

کشاورزان برای غذا دادن خود به خرچنگ‌ها از پهپاد استفاده می‌کنند چنانکه کشاورزی به نام «چن»، با مهارت، پهپاد خود را در حدود پنج متر بالاتر از آب به پرواز درمی‌آورد و غذا را به طور مساوی پخش می‌کند.

پهباد در چین - فضایی

این پهپاد به سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou (BDS) متصل است و به آن امکان می‌دهد بر اساس مسیرهای از پیش تعیین شده به طور خودکار پرواز کند. چن با کمک شخص دیگری می‌تواند تغذیه 100 مو (حدود 6.67 هکتار) از سطح آب را تنها در یک ساعت به پایان برساندکه برای تکمیل آن به چهار نفر با روش‌های سنتی در همان زمان نیاز است.

کشاورز دیگری بنام «سوسونگ»، در مجاورت رودخانه یانگ تسه، دارای بیش از 11300 هکتار مزرعه خرچنگ است. زمان، برترین و طاقت فرساترین کار پرورش خرچنگ، تغذیه روزانه است. خوشبختانه پهپادها به ابزاری محبوب در مزارع خرچنگ در مقیاس بزرگ در این شهرستان تبدیل شده‌اند و بار کشاورزان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

به گفته دفتر ناوبری ماهواره‌ای چین، بیش از 100000 ماشین کشاورزی با سیستم رانندگی خودکار BDS نصب شده است که فرآیندهای تولید کشاورزی مانند شخم عمیق، نشاء برنج، کاشت، حفاظت از گیاهان، برداشت، تصفیه کاه و خشک کردن را پوشش می دهد.

با گرمتر شدن هوا، «لو جونجی»، یک کشاورز 31 ساله در شهرستان خودمختار قاپقال شیبه در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در شمال غربی چین، تیم 15 کشاورز پرمشغله خود را رهبری می‌کند.

آنها عمدتاً در حدود 533 هکتار زمین کشاورزی ذرت و گندم می‌کارند و 13 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی دارند. تراکتورها و پهپادهای این تیم که به BDS مجهز هستند می‌توانند به طور خودکار طبق مسیرهای از پیش برنامه‌ریزی شده عمل کنند.

چین همچنین چندین ماهواره برای سنجش از دور پرتاب کرده است که تصاویری با وضوح بالا از رشد محصول، سطح رطوبت خاک و سایر داده‌ها برای نظارت بر آفات و بیماری‌ها و پیش‌بینی عملکرد محصول ارائه می‌کند.

دستاوردهای فضایی چین نیز در تولید بذرهای بهتر نقش داشته است. چین از طریق پرتاب و بازیابی تعداد فزاینده‌ای از فضاپیماها، انواع دانه‌ها از جمله غلات، میوه‌ها و سبزیجات را با موفقیت پرورش داده است که به امنیت غذایی این کشور کمک می‌کند.

در سال 2013، آکادمی علوم کشاورزی شهر فویانگ، استان آنهویی، 100 گرم از گونه گندم خود را به فضا فرستاد. پس از چندین دور غربالگری مزرعه، آکادمی سرانجام یک سویه عالی را شناسایی کرد که بعداً برای کاشت انبوه در سال 2021 تأیید شد.

ماشین آلات کشاورزی در چین - فضایی

«لی فوهوا»، رئیس حزب روستای Yezhai در شهر فویانگ، گفت: «در مقایسه با گونه‌های قبلی، گونه جدید به طور یکنواخت رشد می‌کند، خوشه‌های گندم بزرگ‌تر و ساقه‌های کوتاه‌تر دارد و در برابر بادهای قوی، مقاوم‌تر است.»

سال گذشته این روستا برای اولین بار این رقم جدید را در 266 هکتار از اراضی کشاورزی کاشت. فنگ جیاچون با آکادمی گفت که سطح زیرکشت رقم جدید در پاییز سال 2022 بالغ بر 26600 هکتار بوده که استان‌های آنهویی، هنان و جیانگ سو را پوشش می‌دهد.

بر اساس نمایشگاهی که در پکن در مورد دستاوردهای برنامه فضایی سرنشین دار چین در 30 سال گذشته در پکن در حال انجام است، آنها بیش از 360 میلیارد یوان (حدود 52.3 میلیارد دلار آمریکا) و افزایش تولید غلات سالانه حدود 2.6 میلیارد کیلوگرم را ایجاد کرده‌اند.

با تکمیل ایستگاه فضایی چین و پرتاب منظم سری سفینه‌های فضایی Shenzhou، آن‌ها می‌توانند کشت، تکثیر و پرورش گیاهان بیشتری را در ایستگاه فضایی این کشور انجام دهند.

گوئو گفت که این امر توسعه پایدار پرورش فضایی را ارتقا می دهد و در نتیجه دانشمندان، کارشناسان اصلاح نژاد و شرکت های بیشتری را برای مشارکت در آن جذب می کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم