شرکت آرچر دنیلز میدلند (Archer Daniels Midland) یک شرکت جهانی پردازش مواد غذایی و تجارت کالا است از جمله محصولات متعدد آن میتوان به اسید سیتریک و نمکهای اسید سیتریک که در نوشابه ها و سایر محصولات غذایی و مواد شوینده استفاده میشود، اشاره کرد.
در قسمت درباره ما این شرکت آمده است: «به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تغذیه جهان، ADM پیشرو در تغذیه انسان و حیوان است.
ما قدرت طبیعت را باز می کنیم و محصولات را به مواد و راهحلهایی برای غذاها، نوشیدنیها و مکملها برای مردم در سراسر جهان تبدیل میکنیم و طیف کاملی از راهحلها و خدمات را برای دام، آبزیپروری و حیوانات خانگی ارائه میدهیم.»
هدف این شرکت، باز کردن قدرت طبیعت، غنیسازی کیفیت زندگی است، همچنین مقر آن در شیکاگو، ایلینوی است و محصولات زراعی را به بازارهای شش قاره ارسال میکند. فروش خالص این شرکت برای سال 2020، 64 میلیارد دلار برآورد شده است.
در قسمتی از وب سایت این شرکت آمده است:
«ما مزارع نداریم، اما با تولیدکنندگان کار میکنیم و از آنها با خدمات شخصی و فناوریهای نوآورانه حمایت میکنیم. ما با آنها همکاری میکنیم تا شیوههای پایدار را توسعه و تقویت کنیم.
ما محصولات طبیعی را میگیریم و آنها را به غذاهای اصلی، محصولات صنعتی پایدار و تجدیدپذیر و انبار وسیعی از مواد و محلولهای غذا و نوشیدنی تبدیل میکنیم.
از پروتئینهای گیاهی گرفته تا پروبیوتیکها، ما در حال رشد روندهای تغذیهای هستیم و از نزدیک با مشتریان خود برای ایجاد راهحل های سفارشی و خوشمزه از طبیعت برای برآورده کردن ترجیحات مصرف کنندگان کار میکنیم.
ما همین کار را با محصولات تغذیه دام انجام میدهیم. امروزه، افراد بیشتری میخواهند حیوانات خانگیشان را با همان محصولات تمیز و سالمی که خودشان میخورند تغذیه کنند و انتظار دارند نسبت به رفتار انسانی و پایدار با دام و طیور تعهد داشته باشند.
نوآوری و تخصص ما به مردم کمک میکند تا زندگی سالمتری داشته باشند. در سرتاسر جهان، کارشناسان ما – از جمله دانشمندان علوم غذایی، طعمدهندهها و سرآشپزها – راهحلهای نوآورانهای را برای مصرفکنندگانی که به دنبال غذاها، نوشیدنیها و مکملها برای حمایت از سلامت و تندرستی هستند، ارائه میکنند.
ردپای جهانی ما با بینشهای محلی ترکیب میشود تا تواناییهایی را به ما ارائه دهد که شرکتهای کمی از آن برخوردار هستند – تضمین میکند که بهترین مواد را از سراسر جهان به مشتریان خود، هر کجا که باشند، میرسانیم.»
داستان شرکت آرچر دنیلز میدلند
دو فرد جاه طلب دور هم جمع میشوند و از ابتدا در گاراژ شخصی یا یک دفتر موقت، شرکتی را ایجاد میکنند که رشد میکند و دنیایی را شکل میدهد که هرگز تصورش را هم نمیکردند.
یکی خرس است، دیگری گاو نر. یکی به عنوان چهره برونگرا شرکت عمل میکند، دیگری حکیم درونگرای آن.
جورج آرچر مردی ساکت و برنامهریز عمدی بود که به دلیل دانش جامعش در مورد صنعت روغن بذر کتان مورد احترام بود. جان دنیلز برونگرا و گستاخ بود، در محافل تجاری بسیار محبوب بود و در انجمنهای صنعتی رهبر بود. شخصیتهای متمایز آنها ترکیبی قدرتمند را ایجاد کرد و از بسیاری جهات، DNA شرکتی را که امروز هست، ایجاد کرد.
آرچر که برای اولین بار فرصت جدیدی را در بازار روغن بذر کتان در آغاز قرن بیستم احساس کرد. هنگامی که تجارت او را به غرب به مینه سوتا برد، به خاک حاصلخیز، زیرساختهای راهآهن قوی و جمعیت رو به رشد در مینیاپولیس توجه کرد.
در آنجا، او یک جایگزین امیدوارکننده برای کاهش تولید بذر کتان در شرق دید. بنابراین او نامهای به دانیلز، نوشت و او را تشویق کرد تا به فرصتها عمل کند.
استعداد دنیلز در ایجاد روابط به ایجاد زمینه برای رشد و گسترش آینده کمک کرد. نظارت دقیق آرچر و توجه دقیق آرچر به هزینههای غیرضروری به شرکت جوان کمک کرد تا موفق شوند.
علیرغم داشتن پورتفولیوی محدود و نقدینگی اندک، استفاده استراتژیک آنها از منابع به شرکت کمک کرد تا سود غیرمحتمل 30212.80 دلاری را در طول نیمه اول فعالیت خود و 72000 دلار اضافی را تا پایان اولین سال مالی کامل به دست آورد.
تا دهمین سالگرد تأسیس شرکت، ظرفیت تولید آن سه برابر شده و ارزش سرمایه تقریباً هشت برابر افزایش یافته است و در دهه آینده، مشارکت منحصر به فرد بین آرچر و دانیلز، بر اساس درک مشترک مبنی بر اینکه آگاهی از هزینه و رشد دست به دست هم می دهند، شرکت را وارد بازارهای جدید و موفقیت بیشتر کرد.