شرکت بایر، چندمنظوره موفق در کشاورزی

امتیاز دهید
کشاورزی دیجیتال - شرکت موفق بایر

بایر در کشاورزی راه‌حل‌های مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند تا با استفاده از زمین، آب و انرژی کمتر، محصولات خود را بکارند، رشد دهند و از محصولات خود محافظت کنند.

وقتی صحبت از کشاورزی به میان می‌آید، چیزی برای همه وجود ندارد. در نتیجه، هر راه حلی باید متناسب با نیازهای یک کشاورز در یک زمینه خاص طراحی شود.

دانه‌ها و صفات

از طریق تکنیک‌های سنتی و پیشرفته اصلاحی و همچنین تحقیقات در بیوتکنولوژی، بایر در حال توسعه بذرها و صفاتی هست که راه‌حل‌های جدیدی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

با استفاده از تنوع ژنتیکی طبیعی در هر خانواده محصول، آن‌ها در حال ساخت محصولاتی هستند که با چالش های محیطی – مانند آفات، بیماری‌ها و خشکسالی – مبارزه می‌کنند و در عین حال انتخاب بیشتری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند.

بایر متمرکز بر کشاورزی دیجیتال، حفاظت محصول، تغییرات آب و هوایی، دانه‌ها و نوآوری‌ها است.

آن‌ها می‌گویند: «ما می‌دانیم که هیچ دو مزرعه‌ای شبیه هم نیستند و کشاورزان به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که برای رفع چالش‌هایشان و بهینه‌سازی محصولشان، به طور همزمان کار کنند.

به همین دلیل است که ما بر ایجاد نوآوری‌هایی تمرکز می‌کنیم که به اندازه کافی برای نیازهای هر پرورش‌دهنده انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند به‌عنوان سیستم‌هایی کار کنند که می‌توانند با نیازهای منحصربه‌فرد مزارع آن‌ها به خوبی تنظیم شوند – از بذرهای با کارایی بالا در کاشت گرفته تا حفاظت از محصول و ابزارهای دیجیتالی که استفاده می‌کنند. تا هر روز مزارع خود را مدیریت کنند.»

در دنیایی که بزرگ‌تر به معنای بهتر است، برخی از مهم‌ترین بلوک‌های سازنده تمدن اغلب بزرگ‌تر از چند میلی‌متر نیستند: دانه‌ها، این موجودات کوچک پایه و اساس کشاورزی را تشکیل می‌دهند و کلیدهای تحویل غذا، سوخت و فیبر مورد نیاز برای حفظ جمعیت رو به رشد جهان را در دست دارند.

نوآوری

وقتی صحبت از نوآوری می‌شود، هدف،کمک به کشاورزان است تا پتانسیل ژنتیکی هر دانه‌ای را که می‌کارند به حداکثر برسانند. دانشمندان با بهره‌گیری از استخر ژرم پلاسم پیشرو در جهان و به‌کارگیری دانش عمیق خود در زمینه ژنتیک، ژنومیک، بیوتکنولوژی و علم داده، یک خط لوله بذر و صفت غنی از راه‌حل‌های بذر مناسب و با کارایی بالا را در ده‌ها محصول مهم دنیا ارائه می‌کنند.

کشاورزی دیجیتال

برنامه‌های کشاورزی دیجیتال مانند Climate FieldView به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا با ترکیب داده‌های مزارع خود با علم داده پیشرو، که توسط تصاویر ماهواره‌ای پشتیبانی و تجسم می‌شوند، بینش‌هایی در مورد عملیات خود به دست آورند.

از آب و هوا گرفته تا سلامت مزرعه در فصل گرفته تا نگاهی زنده به ترکیبات برداشت محصولات در مزرعه، این پلتفرم دیجیتال تصویر کاملی از دقیقاً آنچه در حال رخ دادن است ارائه می دهد تا کشاورزان بتوانند بهترین استفاده را از منابع خود داشته باشند.

با این بینش، آنها با دقت بیشتری می‌دانند که چه زمانی شخم بزنند، چه زمانی بکارند، چه زمانی بکارند و چه زمانی برداشت کنند و با توجه به مزارع منحصر به فردشان، به مقدار مناسب می‌دانند.

این رویکرد به کشاورزی تجویزی، علاوه بر دادن آنچه که برای رشد نیاز دارند، به کشاورزان کمک می‌کند تا نهاده‌های خود را حفظ کنند، هزینه‌ها را کاهش دهند و در زمان گرانبهایی که می‌توانند به دیگر جنبه‌های عملیات خود اختصاص دهند، صرفه‌جویی کنند.

پهپادها

پهپادهای هوایی بایر با ارائه دیدگاه های ارزشمند جدید به کشاورزان در عملیات خود، کشاورزی را به ارتفاعات جدیدی می‌برند. بسیاری از این پهپادها حتی به فناوری تصویربرداری ویژه‌ای مجهز هستند که می‌تواند اطلاعات حیاتی در مورد سلامت گیاهان در سراسر مزرعه ارائه دهد.

این دوربین‌های چند طیفی می‌توانند زمانی را که گیاهان تحت تأثیر درجات مختلف تنش محصول قرار می‌گیرند، آشکار کنند.

پهپادها همچنین در بخش‌هایی از جهان برای کاربرد دقیق و کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حسگرهای خاک

خاک سالم زیربنای رشد محصولات زراعی است. به همین دلیل است که حسگرهای خاک بایر در مزرعه ابزار مهمی در مزرعه هستند. این فناوری دیجیتال اختصاصی کشاورزان را قادر می‌سازد تا شرایط دقیق خاک مانند رطوبت و سطوح مواد مغذی را در زمان واقعی نظارت کنند.

این حسگرهای میدانی با استفاده از موقعیت جغرافیایی، کشاورزان را قادر می‌سازد تا با دانستن دقیق محل استفاده از ورودی‌های خاص، از آب و سایر منابع بیشتر صرفه‌جویی کنند تا در گیاهانی که به آن‌ها نیازی ندارند هدر ندهند.

ابزارهای دیجیتال کشاورزی را حتی فراتر از مزارع کشاورزان پیش می‌برند. پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی سرعت و موفقیت نوآوری‌های اصلاح نباتات را با پیش‌بینی دقیق نتایج ژنتیکی در طول آزمایش‌ها تسریع می‌کنند.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) به طور فزاینده‌ای در خانه و در مزرعه است. ترکیب‌های هوشمند می‌توانند از بینش‌های جمعی که در سایر دستگاه‌ها در یک اکوسیستم دیجیتالی فزاینده همگام می‌شوند، استفاده باورنکردنی داشته باشند.

کمباین های هوشمند مجهز به حسگرهای خود که میلیاردها نقطه داده را جمع آوری می کند، به کشاورزان کمک می کند تا استفاده از منابع خود را بهینه کنند.

به ویژه، کاشت‌کنندگان دقیق داده‌های GPS را با اطلاعات تاریخی و پیش‌بینی مزرعه پیوند می‌دهند تا بذرهای مناسب را در عمق، تراکم و مکان ایده‌آل در مزرعه بکارند تا شانس موفقیت خود را در طول فصل به حداکثر برسانند. در نتیجه، این فرآیند بسیار خودکار همچنین به حفظ سوخت و کاهش انتشار کربن مرتبط کمک می کند.

اتوماسیون، ابزارهای دیجیتال و علم داده، بسیاری از وظایف پیچیده درگیر در یک فصل رشد موفق را از بین نخواهند برد.

این رویکردها و ابزارها در عوض آن وظایف را تقویت می‌کنند و از نوآوری برای اهداف سازنده‌تر و پایدارتر استفاده می‌کنند. داده‌های پیچیده به طور فزاینده‌ای بینش‌هایی را ارائه می‌کنند که به کشاورزان امکان می‌دهد با درک بیشتر در مورد نحوه استفاده و عملکرد آنها، محصولات خود را بهتر از همیشه ارزیابی و بهبود دهند.

به این ترتیب، بایر باور دارد بهتر می‌توان بذرهایی را پرورش داد که برای رشد در مناطق، اقلیم و انواع خاک خاص طراحی شده‌اند و با ارائه این مجموعه داده‌های جدید به کشاورزان، می‌توان راه‌حل‌های مناسب جدیدی ایجاد کرد که به بهترین وجه از تصمیم‌هایی که هر روز از کاشت تا برداشت می‌گیرند پشتیبانی می‌کند.

شرکت «ملزومات خاک» در مسیر کشاورزی دقیق، چه می‌کند؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم