آموزش مجازی بیماری‌های چشم در دام‌های کوچک

امتیاز دهید
چشم یک دام

انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه ارومیه با همکاری سازمان نظام پزشکی استان آذربایجان غربی دوره آموزش مجازی بیماری‌های چشم در دام‌های کوچک (مبتنی بر بیماری‌های سیستمیک) را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه با تدریس دکتر رضا آذرگون – متخصص بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک – پنجشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۰ تا ۱۴ برپا می‌شود.
تظاهرات چشمی در بیماری‌های عفونی، تظاهرات چشمی در بیماری‌های اندوکرین، تظاهرات چشمی در بیماری‌های قلبی و عروقی، تظاهرات چشمی در بیماری‌های با واسطه ایمنی و  تظاهرات چشمی در بیماری‌های تغذیه‌ای سرفصل‌های این دوره است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ ۰۹۰۱۳۰۱۱۲۰۵ پیام دهند.

کراتوکونژونکتیویت عفونی گاو، گوسفند و بز یک بیماری شایع چشمی است که با بلفارواسپاسم، ورم ملتحمه، ریزش اشک و درجات مختلف تیرگی و زخم قرنیه مشخص می شود. در موارد شدید، پارگی چشم می تواند منجر به کوری شود.

دو بیماری شایع چشم در گاوهای شیری، چشم صورتی و سرطان چشم است. چشم صورتی مسری است، بیشتر حیوانات جوان را تحت تاثیر قرار می دهد و عمدتا در تابستان در نتیجه یک عفونت باکتریایی رخ می دهد.

هنگامی که چشم در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، درد مشخصی وجود دارد. ضایعات چشمی بسیار دردناک هستند و الگوهای چرا را مختل می کنند و باعث عملکرد ضعیف و حتی کاهش وزن می شوند.

ضایعات در هر دو چشم باعث کوری موقت می شود و حیوانات مبتلا تمایل دارند بی هدف سرگردان شوند.

مشکلات چشمی می تواند همه گونه های جانوری را تحت تاثیر قرار دهد. صدمات چشمی مخصوصاً در شتر مشکل ساز است، زیرا چشمان آنها بیرون زده و به بوته های خاردار خیره می شوند. 

انواع مختلف مشکلات چشم ممکن است دلایل مختلفی چون نیش حشرات در چشم؛ حضور کنه ها در اطراف پلک؛ کرم های چشم؛ اجسام خارجی؛ آسیب به چشم، به عنوان مثال توسط خار یا چوب؛ بیماری های عفونی مانند چشم صورتی یا آبله شتر؛ شیره تحریک کننده از گیاهانی مانند زهر مار؛ سرطان ناشی از خورشید و آب مروارید داشته باشد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم