آگروتوریسم فرصتی مغتنم برای توسعه است

امتیاز دهید
آگروتوریسم

توجه به آگروتوریسم فرصتی مغتنم برای توسعه است و اینها گفته‌ی معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان ایران است.

به گزارش ایسنا، ولی تیموری ششم خرداد ماه در سفر به لرستان، اظهار کرد: امروز ۳۳ پروژه با جمع کل اعتبارات دولتی و نیز مشارکت بخش خصوصی با برآورد هزینه ۱۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان در لرستان افتتاح شد.

وی افزود: «پروژه مجتمع گردشگری فجر صفا واقع در مجموعه کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد، تحت عنوان آگروتوریسم یا گردشگردی‌ کشاورزی برای اولین بار در کشور در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.»

تیموری اضافه کرد: «توجه به مبحث آگروتوریسم در لرستان با هدف حمایت از تولید و عرضه محصولات کشاورزی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در این استان سرسبز و زیبا است که مجتمع آگروتوریسم فجرصفا با همکاری و برنامه‌ریزی‌های مدون میراث‌فرهنگی و جهاد کشاورزی حاصل شده است و به‌شدت مورد استقبال گردشگران و کشاورزان قرار خواهد گرفت.»

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توجه به آگروتوریسم را فرصتی مغتنم برای توسعه لرستان هم‌راستا با توسعه گردشگری تجربی دانست و تاکید کرد: «تجربه آگروتوریسم توسط گردشگران در لرستان فرصتی برای معرفی و رشد اقتصادی این استان خواهد بود.»

وی گفت: امیدواریم در همه نقاط هدف کشور از تمام‌ پتانسیل‌های حوزه گردشگری بهره برده و با توسعه زیرساخت‌های‌ گردشگری در این ظرفیت‌های متنوع شاهد خلق اشتغال و رشد اقتصادی کشور از طریق شاخصه گردشگری باشیم.

تیموری اظهار امیدواری کرد که با استمرار رویکرد حمایتی دولت، صنعت گردشگری از این بحران کرونا عبور کند و همچون گذشته موتور محرکه و پیشران فعالیت‌های مهم اقتصادی کشور باشد.

به بیان ساده، آگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی را می‌توان به عنوان چهارراه گردشگری و کشاورزی در نظر گرفت. از نظر فنی‌تر، گردشگری کشاورزی را می توان به عنوان شکلی از شرکت تجاری تعریف کرد که تولید و یا فرآوری کشاورزی را با گردشگری به منظور جذب بازدیدکنندگان به مزرعه انجام می‌دهد.

همچنین کشاورز این نوع گردشگری را با  سایر مشاغل کشاورزی به منظور سرگرمی و/یا آموزش بازدیدکنندگان در حین تولید پیوند می‌دهد.

صرف نظر از تعریف دقیق یا اصطلاحات، هر تعریفی از گردشگری کشاورزی باید شامل چهار عامل زیر باشد:

  • ترکیبی از عناصر ضروری صنعت گردشگری و کشاورزی؛
  • جذب مردم  برای بازدید از عملیات کشاورزی جذب
  • افزایش درآمد مزرعه
  • فراهم کردن تفریح، سرگرمی و/یا تجربیات آموزشی برای بازدیدکنندگان
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم